Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Woeps, foutje, maar het idee blijft hetzelfde Mooi stukje metaalbewerking
Rustig aan.... En rap een beetje!
- supergreenpin
- Forumlid
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
we zijn afgelopen week voor een tentoonstelling naar Friedrichshafen [D] geweest en Marc had net voor die tijd zijn model radiografisch werkend. Dus nu konden we met 3 kranen daar aan de slag.
Bij Marc is de indeling in het motorcompartiment iets anders dan bij mij, hij heeft er namelijk stuurventielen van Meinhart in zitten.
Misschien dat ik mijn kraan ook gaat ombouwen naar deze ventielen omdat ik nu niet meer aan de maximale druk in mijn systeem kom ten gevolge van inwendige lekkage.
Bij Marc is de indeling in het motorcompartiment iets anders dan bij mij, hij heeft er namelijk stuurventielen van Meinhart in zitten.
Misschien dat ik mijn kraan ook gaat ombouwen naar deze ventielen omdat ik nu niet meer aan de maximale druk in mijn systeem kom ten gevolge van inwendige lekkage.
Groeten Richard,
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
- chapmandriver
- Starter
- Berichten: 599
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 18:49
- Locatie: Bussum
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Ik heb zo’n idee dat we daar dan ook een verslag van aantreffen in dit oh zo mooie topic.... Succes Richard.
Running on heavy fuel...
- supergreenpin
- Forumlid
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Marc en ik zijn aan het kijken of we misschien de mast opnieuw moeten gaan maken.
De voordelen zouden zijn dat:
de mastdelen er strakker uit gaan zien.
de mast lichter wordt, meer hefvermogen
de spanbok hydraulisch bediend kan gaan worden.
Dat de oude mast niet zo strak en licht is komt door de manier van samenstellen, een sectie bestaat nu uit 2 delen, dit was het gevolg van de mogelijkheden tijdens het zetten van de mast.
We hebben nu een bedrijf gevonden met een moderne zetbank en we gaan een proefzetting doen om te zien of we de mast uit 1 plaat rond kunnen zetten zodat er maar 1 lasnaad in komt.
Wordt vervolgd.
De voordelen zouden zijn dat:
de mastdelen er strakker uit gaan zien.
de mast lichter wordt, meer hefvermogen
de spanbok hydraulisch bediend kan gaan worden.
Dat de oude mast niet zo strak en licht is komt door de manier van samenstellen, een sectie bestaat nu uit 2 delen, dit was het gevolg van de mogelijkheden tijdens het zetten van de mast.
We hebben nu een bedrijf gevonden met een moderne zetbank en we gaan een proefzetting doen om te zien of we de mast uit 1 plaat rond kunnen zetten zodat er maar 1 lasnaad in komt.
Wordt vervolgd.
Groeten Richard,
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
- chapmandriver
- Starter
- Berichten: 599
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 18:49
- Locatie: Bussum
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Waar haal je de tijd vandaan.....
Kun je nog wel onderdelen zoals de kop hergebruiken Richard, of moet je dan alles opnieuw maken?
Kun je nog wel onderdelen zoals de kop hergebruiken Richard, of moet je dan alles opnieuw maken?
Running on heavy fuel...
- supergreenpin
- Forumlid
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Ik doe niet alles tegelijk, maar sommige dingen heb wat voorbereiding nodig. Ik heb ook niet iedere avond zin om in de garage te staan en dan teken ik weer eens wat.
De mast van de LTM is zo`n dingetje dat suddert een poosje en dan ga je kijken naar de mogelijkheden.
Natuurlijk is het een hoop werk, en nu ik de dingen aan het tekenen ben kom je steeds meer tegen wat opnieuw gemaakt moet worden naar de nieuwe maatvoering.
Het probleem zit hem in de dubbel materiaaldikte van de verticale delen, zodra die enkele dikte worden heb ik steeds meer ruimte over in de breedte. Onderaan de mast bij de aansluiting van het scharnierpunten en de cilinders is het maatvast, dus alle wijzigingen moeten naar boven toe worden verwerkt. Hierdoor moet alles opnieuw gemaakt worden
Dus straks komt de afweging houden we het bij het oude of gaan we voor de nieuwe mast.
De mast van de LTM is zo`n dingetje dat suddert een poosje en dan ga je kijken naar de mogelijkheden.
Natuurlijk is het een hoop werk, en nu ik de dingen aan het tekenen ben kom je steeds meer tegen wat opnieuw gemaakt moet worden naar de nieuwe maatvoering.
Het probleem zit hem in de dubbel materiaaldikte van de verticale delen, zodra die enkele dikte worden heb ik steeds meer ruimte over in de breedte. Onderaan de mast bij de aansluiting van het scharnierpunten en de cilinders is het maatvast, dus alle wijzigingen moeten naar boven toe worden verwerkt. Hierdoor moet alles opnieuw gemaakt worden
Dus straks komt de afweging houden we het bij het oude of gaan we voor de nieuwe mast.
Groeten Richard,
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
- supergreenpin
- Forumlid
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Na zoveel jaar trouwe dienst is het nu echt tijd geworden om het hydraulisch systeem te reviseren.
De stuurventielen die in mijn kraan ingebouwd zijn voor het optoppen waren van oorsprong bedoeld voor de pneumatiek. Deze hebben we gaande weg al een aantal updates gegeven om de werkdruk tot 50 bar te kunnen krijgen.
Maar nu zijn ze de oude echt aan vervanging toe en heb ik nieuwe stuurventielen gekocht met een maximale werkdruk van 75 bar, samen met nieuwe overdruk beveiligingen van max. 60 bar en een nieuwe oliepomp met brushless motor met vertraging.
De start van het strippen van de oude hydrauliek Puzzelen hoe de nieuwe hydrauliek er terug in moet komen
De stuurventielen die in mijn kraan ingebouwd zijn voor het optoppen waren van oorsprong bedoeld voor de pneumatiek. Deze hebben we gaande weg al een aantal updates gegeven om de werkdruk tot 50 bar te kunnen krijgen.
Maar nu zijn ze de oude echt aan vervanging toe en heb ik nieuwe stuurventielen gekocht met een maximale werkdruk van 75 bar, samen met nieuwe overdruk beveiligingen van max. 60 bar en een nieuwe oliepomp met brushless motor met vertraging.
De start van het strippen van de oude hydrauliek Puzzelen hoe de nieuwe hydrauliek er terug in moet komen
Groeten Richard,
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
-
- Starter
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 2 jan, 2014 18:49
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Leuke uitdaging! Is dat een 600 cc of 900 cc/ min pomp? Het lijkt precies dezelfde te zijn als wat ik heb voor de Manitowoc (600 cc versie) gekocht. Ik zie dat je micro servos hebben voor de stuur ventiel - geen last van zwaar beweging op max druk? Ik had de kleine ventielen van Magom, maar de servo had al last op 20 bar, dus ik heb wat grotere ventielen van hun met standaard servos aangeschaft - deze weken veel beter .
Grt
Tim
Grt
Tim
- supergreenpin
- Forumlid
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Hoi Tim,
Onze LTM 1400`s hebben 600cc/min pompen.
Ik heb nu een complete pomp van GHW gekocht
Hydraulic pump unit IPZ1 HR5-600ml per minute https://ghw-modellbau.de/product_info.p ... ts_id=5405
Wat de stuurventielen betreft, dat moet ik nog gaan uitproberen, ik hoop niet dat er zwaardere servo`s op moeten want dan heb ik een serieus probleem met de beschikbare ruimte
Ik moet nu al een hoop aanpassingen maken in de vorm van aansluitblokjes voor op de stuurventielen om het aangesloten te krijgen.
Onze LTM 1400`s hebben 600cc/min pompen.
Ik heb nu een complete pomp van GHW gekocht
Hydraulic pump unit IPZ1 HR5-600ml per minute https://ghw-modellbau.de/product_info.p ... ts_id=5405
Wat de stuurventielen betreft, dat moet ik nog gaan uitproberen, ik hoop niet dat er zwaardere servo`s op moeten want dan heb ik een serieus probleem met de beschikbare ruimte
Ik moet nu al een hoop aanpassingen maken in de vorm van aansluitblokjes voor op de stuurventielen om het aangesloten te krijgen.
Groeten Richard,
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
http://www.rmw-technoscalemodels.nl
-
- Starter
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 2 jan, 2014 18:49
Re: Liebherr LTM 1400 revisie [eigenbouw 1:14,5]
Hoi Richard, dan hebben wij dezelfde pomp. Ik laat mijn op 7.4volt draaien want ik heb niet zo veel flow en druk nodig. Ik zou ook de GHW ventiel willen gebruiken, want beter kan je niet krijgen, maar voor een 2-ventiel was de wachttijd tot 4 maanden. Ik heb de grote jongens van Magom gekocht, wij zullen zien of dat een fout was .