Hoe maak je een zelfbouw model?

Post hier al je zelfgebouwde of grondig verbouwde modellen!

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door Brian/cranes »

supergreenpin schreef:Ik zie dat er door heel wat mensen met goede tips gereageerd is. Ik zat nog even te wachten tot je wist in welke schaal maat je wilde gaan bouwen. Nu je voor 1:32 of 1:50 gekozen hebt is mijn tip minder relevant geworden, maar misschien wel nuttig voor iemand anders.

Als je in een grote schaal maat wilt gaan bouwen en er over denkt om het model radiografisch te gaan maken, bedenk dan vooraf wat daar voor nodig is ook aan elektronische componenten en kijk waar je die in je model op een nette manier weg kan werken, soms moet je ruimte creëren en bepaalde verstijvingen uit het origineel weg laten. ;)
Bedankt (Y) ik heb besloten dat ik maar even wacht met dit project. ;N Ik ga eerst om te oefenen graafbakken maken van polystyreen. hier is de link van het onderwerp: viewtopic.php?f=250&t=35620
als ik dit een beetje onder de knie heb dan ga ik beginnen met het echte werk. ;E (C)
Laatst gewijzigd door Brian/cranes op zo 8 nov, 2015 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeven is geen optie

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door supergreenpin »

Ligt er aan wat jij onder het echte werk versta, is namelijk voor iedereen hier op het forum weer wat anders :D

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door Brian/cranes »

supergreenpin schreef:Ligt er aan wat jij onder het echte werk versta, is namelijk voor iedereen hier op het forum weer wat anders :D
Dat is waar :D Met het echte werk bedoel ik het maken van een model. (Y)
Opgeven is geen optie

wout
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 okt, 2010 21:14

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door wout »

een bak voor een graafmachine maak je vlot uit zinkplaat.stukkie bij de loodgieter halen 0,7mm dik,isgoed te buigen en te knippen met een plaatschaar. Ook doorslijpen met de dremel gaat als een speer.Zinkplaat is met een flinke soldeerbout ook prima te solderen.Zo maak je een bak die tegen een stootje kan.

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door Brian/cranes »

Dat is een handige tip! :)
Dan zal ik binnenkort maar eens langs een loodgieter gaan ;)
Ben trouwens bezig met een zelf bouw graafmachine. Meer hierover vindt je in het topic: Modellen van Brian/cranes

Mvg, Brian
Opgeven is geen optie

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door Randy »

Ik heb geen ervaring met solderen, maar het lijkt mij beter dat je zinkplaat beter buiten soldeert of met een goede afzuiging. Ik ken zo een voorbeeld van iemand die zelf zamac goot en niet lang daarna heel wat tijd op de wc-pot heeft doorgebracht. :D en dan is dat nog een mild gevolg......
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe maak je een zelfbouw model?

Bericht door supergreenpin »

Met messing plaat gaat het ook goed, messing is iets harder en stugger dan zink en kan je ook heel goed solderen.
Voorbeelden zat hier ;)

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw & verbouw”