Volvo FH 12 8x4
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Re: Volvo FH 12 8x4
Hier een test met alleen witte leds in de houder.
Re: Volvo FH 12 8x4
En hier de latere test met vier verschillende kleuren.
Mvg Wil
Mvg Wil
Re: Volvo FH 12 8x4
En dan komt het moeilijkste gedeelte van het gehele model. Om storingen bij het besturen van het model te voorkomen is het van groot belang dat de draden elkaar zo min mogelijk kruisen. Dus de dikke draden,waar soms hoge stromen door heen gaan, gescheiden te houden van de draden naar servo's. Maar krijg je eventueel een storing dan is het fijn en makkelijk als je deze zo snel mogelijk weet te vinden.
Na eerdere pogingen te hebben ondernomen dan toch een manier gevonden waar ik tevreden mee ben.
De onderdelen voor de binnen cabine. In de achterwand zien jullie een gat,daardoor gaat later de ontvanger die dan op de plek komt waar eerst het bed was. Ook zien jullie dat ik op de achterwand allemaal rechthoekige kokers heb gelijmd. Hierdoor komt later de bedrading.
Na eerdere pogingen te hebben ondernomen dan toch een manier gevonden waar ik tevreden mee ben.
De onderdelen voor de binnen cabine. In de achterwand zien jullie een gat,daardoor gaat later de ontvanger die dan op de plek komt waar eerst het bed was. Ook zien jullie dat ik op de achterwand allemaal rechthoekige kokers heb gelijmd. Hierdoor komt later de bedrading.
Re: Volvo FH 12 8x4
Hier de boel in elkaar gelijmd.
Door het gat zien jullie de ontvanger liggen.
Door het gat zien jullie de ontvanger liggen.
Re: Volvo FH 12 8x4
En hier het dak met de elektronica onderdelen erop gelijmd.
Van links naar rechts zien jullie een printplaat met daarop weerstanden gesoldeerd voor de leds,de snelheidsregelaar en de soundmodule.
Ook zien jullie dat de bedrading hier al reeds wordt gescheiden.In de twee kokers helemaal links komt de bedrading voor de verlichting naar voor en achter. Links van het midden zit de bedrading naar de accu,motor en de hoofdschakelaar. Rechts van het midden zitten alle kabels naar de ontvanger en de servo's.
Van links naar rechts zien jullie een printplaat met daarop weerstanden gesoldeerd voor de leds,de snelheidsregelaar en de soundmodule.
Ook zien jullie dat de bedrading hier al reeds wordt gescheiden.In de twee kokers helemaal links komt de bedrading voor de verlichting naar voor en achter. Links van het midden zit de bedrading naar de accu,motor en de hoofdschakelaar. Rechts van het midden zitten alle kabels naar de ontvanger en de servo's.
Re: Volvo FH 12 8x4
Achter de buiten cabine komt de toren met daarin de speakers en de accu.
Hier de vloer van de toren. Deze wordt achterop het hulpchassis vastgezet en de toren komt er later overheen.
Mvg.Wil
Hier de vloer van de toren. Deze wordt achterop het hulpchassis vastgezet en de toren komt er later overheen.
Mvg.Wil
Re: Volvo FH 12 8x4
Zo ziet het er dan uit als de binnen cabine op de aluminium plaat is gemonteerd.
De achterwand is bekleed,de vloerbedekking gelegd en de lichtuitgangen van de snelheidsregelaar zijn verbonden met de weerstanden op de printplaat.
De achterwand is bekleed,de vloerbedekking gelegd en de lichtuitgangen van de snelheidsregelaar zijn verbonden met de weerstanden op de printplaat.
Re: Volvo FH 12 8x4
De volgende stappen waren het definitief plaatsen van de multiswitch (blauwe pijl),de potmeter (rode pijl) en de aansluitingen voor de lampen op het dak.
Met deze multiswitch kun je vier functies in het model schakelen via 1 kanaal. Met de potmeter wordt het geluidsniveau geregeld.
De rode en de groene stekkers zijn de verbindingen naar het dak.
Met deze multiswitch kun je vier functies in het model schakelen via 1 kanaal. Met de potmeter wordt het geluidsniveau geregeld.
De rode en de groene stekkers zijn de verbindingen naar het dak.
Re: Volvo FH 12 8x4
Om jullie een indruk te geven hoe klein de multiswitch is de volgende foto.
Re: Volvo FH 12 8x4
Aan de achterkant is de vloerplaat voor de toren op het hulpchassis vastgezet en heeft de lettertang een hoop duidelijkheid gebracht.
Het lijkt nu allemaal heel eenvoudig maar hier zitten een vracht uren van denken en proberen in.
Het lijkt nu allemaal heel eenvoudig maar hier zitten een vracht uren van denken en proberen in.