Diorama overslag locatie - [1:50]

Post hier alles over modelbouwdiorama' s in diverse schalen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

kleintje75 schreef:asfaltcentrale, zitten wel ergens, en anders forumleden genoeg die in dat wereldje zitten
Binnen een straal van 30 km zitter er volgens Ilocal slechts twee... Heijmans in 's-Hertogenbosch en Asfaltcentrale Nijkerk...
Zal wel een oproep op het forum plaatsen. (Y)

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Ik heb van de week nog even wat zitten (ver/her)bouwen aan de bakken, en min of meer de definitieve configuratie gevonden. De bakken zijn wat smaller geworden, maar wel dieper, en meten nu 21 x 40 cm (10,5 x 20 meter in het echt). Misschien is dit te smal, maar de bakken zijn opgebouwd rondom Auhagen straatprofielen. Per bak liggen er 4 platen bestrating in de lengterichting (twee om twee). Ik ga proberen om de bakken nog wat breder (drie om drie) te maken, maar weet niet zeker of dat gaat lukken. Ook komt er wellicht een verdere uitbouw omheen om ruimte te maken voor extra containers, wellicht een vierde (grotere) bak met eventueel een breker.

Drie bakken, met in de middelste bak de A 316.

Afbeelding

Detail foto van de platen...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Geoff Hoving
Forumlid
Berichten: 1474
Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 13:15
Locatie: Hepburn, Canada

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Geoff Hoving »

Ziet er mooi uit zo Remko !

Hoe kom jij aan al die grijze legoblokken, kun je die zo op kleur kopen ?

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Geoff Hoving schreef:Ziet er mooi uit zo Remko !

Hoe kom jij aan al die grijze legoblokken, kun je die zo op kleur kopen ?
Die kan je gewoon in de Lego shop kopen. De grijze blokken (2x4) kosten € 0,17 euro per stuk, en je kan ze op kleur selecteren. (Y) (Y)

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door André »

Remko schreef:Afbeelding

Ziet dr al goed uit Remko.

Ik zou zelf alleen de koppen van de tussenmuren anders maken, je hebt deze nu helemaal tot boven aan doorgestapeld en zelf nog een dwars stuk aan gezet.

Bij ons begonnen de muren trapsgewijs, omdat er vooraan in een vak toch nooit tot boven aan de muur materiaal ligt (als je begrijpt wat ik bedoel).
Scheel je weer wat stenen, wat jou net als in het echt dus geld scheelt.

Verder netjes! (Y)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

André Nieuwkoop schreef:Ziet dr al goed uit Remko.

Ik zou zelf alleen de koppen van de tussenmuren anders maken, je hebt deze nu helemaal tot boven aan doorgestapeld en zelf nog een dwars stuk aan gezet.

Bij ons begonnen de muren trapsgewijs, omdat er vooraan in een vak toch nooit tot boven aan de muur materiaal ligt (als je begrijpt wat ik bedoel).
Scheel je weer wat stenen, wat jou net als in het echt dus geld scheelt.

Verder netjes! (Y)
Ik snap wat je bedoelt André. Ik moet nog even kijken hoe ik het precies ga doen, want de dwars stukken zijn eigenlijk bedoeld om de platen strak te houden. Maar dat kan met lagere muren ook natuurlijk. Ik zag overigens bij Beelen dat zij muren gebruiken van 7 blokken hoog, met alleen de voorste muur (binnenkomst bak) van 6 blokken hoog halfsteens gestapeld. Ik heb wel wat aanpassingen gedaan om de bakken even diep, maar wel breder te maken.

Twee verschillende maten. De linkerbak is opgebouwd om 6 platen in de lengterichting (3x breed bij 2x diep) en de rechterbak is opgebouwd om 8 platen (2x breed bij 4x diep). De kleinere bak heeft nu de maten 31 x 40 cm (15,5 x 20 meter) en de tweede bak is 40 x 41,5 cm (20 x 20,75 meter). Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de 31x 40 cm bak, omdat die denk ik groot genoeg is, en langwerpig.

Afbeelding

Life 4 lego
Starter
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 sep, 2008 15:34

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Life 4 lego »

Waar je die stenen ook kan bestellen is www.bricklink.com. Vaak veel goedkoper dan lego zelf. (Y) Verder mooi overslag diorama remko (Y) Net echt.

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door kleintje75 »

Neem anders ook eens contakt op met www.blokjesland.nl, hebben ook 2e hands lego

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

kleintje75 schreef:Neem anders ook eens contakt op met blokjesland.nl, hebben ook 2e hands lego
Prijs bij Lego valt wel mee. Voor de eerste 200 stenen was ik nog geen dertig euro kwijt, inclusief verzendkosten. Een enkele (grijze) 2x4 nops steen kost namelijk maar € 0,17 euro dus de prijs valt erg mee. Bovendien kan je exact het aantal aangeven wat je nodig hebt, en zelf de kleur kiezen, en ben je altijd verzekerd van kwalitatief goede stenen, en geen tweedehands. Ideaal dus!

Inmiddels heb ik 1200 2x4 nops stenen plus nog een heel stel andere maten (inclusief schuine kanten), dus ik kan naar lieve lust gaan bouwen. :D :D

Binnenkort nog eens actief op zoek gaan naar mooi materiaal om als overslag te gebruiken (ik ben nog steeds op zoek naar wegensplit, dus mede forummers...) ;)

Life 4 lego
Starter
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 sep, 2008 15:34

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Life 4 lego »

0,17 euro voor 1 steen is niet bepaald goedkoop hoor. Op bricklink kosten ze gemiddeld 0,06 euro. Het voordeel aan lego is dat hun service heel goed is en ook goede stenen krijgt. OP bricklink zijn er winkels in nl die heel goed zijn. Maar goed als jij het bij lego wil doen mag dat ik probeer je niet te dwingen dat je op bricklink moet gaan bestellen. :D

Mischien kan je van lego ook een soort van keet of een kantoortje bouwen voor op je diorama. (ch)

Plaats reactie

Terug naar “Modelbouwdiorama' s”