Riolerings diorama

Post hier alles over modelbouwdiorama' s in diverse schalen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
martijn012
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 dec, 2009 12:52
Locatie: Molenaarsgraaf

Re: riolerings diorama

Bericht door martijn012 »

Ziet er zeker mooi uit!
Maar hou wilde je de werfhekken gaan maken? Zit er ook aan te denken om zoiets te gaan maken maar weet niet echt hoe

Groeten,

Martijn

Gebruikersavatar
peter365bl
Forumlid
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo 15 dec, 2004 13:32
Locatie: heist-op-den-berg

Re: riolerings diorama

Bericht door peter365bl »

bedankt voor de reacties :)
-die werfhekken ben ik ook nog even aan het uitdenken, ik vind die van NZG nogal lomp voor de prijs ;) ik dacht van die ronde wit-pvc buisjes van diameter 1mm of 0.5mm (polystyrene?? van plastruct) te gebruiken die je in hobbywinkels of bij conrad.nl kan vinden, deze kan je makkelijk aan 'elkaarsmelten' met een speciaal product(plastruct bondene) en er dan van die doek inspannen dat ze in een vliegenraam (hor) zetten. misschien in primer spuiten erna voor de juiste kleur...

ja die 3 buizen die samenkomen geven een rare indruk maar ik had het er maar ingezet voor de foto, moet nog een bodem in de put maken en alles in een 'beton'kleurtje spuiten, dan kleef ik wat zand over de einden van de buizen dan valt het mss minder op :)

even de duitse buizen :p : http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... 310&st=120

Gebruikersavatar
ltm 1200-5.1
Starter
Berichten: 629
Lid geworden op: ma 29 okt, 2007 15:35
Locatie: Antwerpen (België)

Re: riolerings diorama

Bericht door ltm 1200-5.1 »

hoi peter,

voor de hekken zou ik gewoon 1 of 2mm rond profiel gaan halen(in de artobi aan de veiling)

deze kan je makelijk lijmen met een gewone lijm en zijn best nog wel sterk.

een voor het gaas zou ik gewoon muggen gaas pake of zo, je moet er wel voor zorgen dat ze dan helemaal plat zijn.

heb er overlaatst ook een paar gemaakt maar nog niet in kleur gezet.

heb er alleen niet direct een foto van....

steven

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: riolerings diorama

Bericht door Remko »

Voor die duitse buizen heb ik een mailtje gestuurd naar Michael (Michi) welkje deze maakt. Zodra ik antwoord heb ontvangen of ze leverbaar zijn en wat ze kosten zal ik dat plaatsen.
Overigens zijn er ook in de reguliere handel (Gamma / Praxis) hele leuke onderdelen te krijgen dat voor redelijk realistische riool kan doorgaan. Ik zal wel wat foto's maken en plaatsen.

Gebruikersavatar
arjan290b
Starter
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 15 jun, 2008 12:26
Locatie: wapenveld
Contacteer:

Re: riolerings diorama

Bericht door arjan290b »

ziet er mooi uit hoor, zo'n rioleringsdrama (Y)
petje af
"Vaak bi'j te bange!!
www.scheffergroep.nl

Gebruikersavatar
peter365bl
Forumlid
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo 15 dec, 2004 13:32
Locatie: heist-op-den-berg

Re: Riolerings diorama

Bericht door peter365bl »

kzal is zien dak straks tot bij artobi geraak :) kheb het ooit eens geprobeerd met messing buisjes maar viel steeds weer uit elkaar. solderen kwam ook niet echt goed, ben ik niet zo geweldig in :)

kben benieuwt naar de reactie van michi op het duiste forum, ik vond zn emailadres niet terug opt forum

Gebruikersavatar
Ronald82x
Forumlid
Berichten: 9520
Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)

Re: Riolerings diorama

Bericht door Ronald82x »

Voor de rioolbuizen zou/ kan je ook pvc buizen gebruiken, die zijn tegen woordig wel in alle maten te verkrijgen, evenals de koppel stukken, Deze zijn vaak ook al grijs dus je hoeft ze niet meer te spuiten / verven. Voor de putten kan je vierkante contact dozen gebruiken die je normaal zou gebruiken voor het inbouwen van een stopcontact. Er zijn ronde en vierkante dozen verkrijgbaar, deze zijn ook in het grijs verkrijgbaar.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!

Gebruikersavatar
peter365bl
Forumlid
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo 15 dec, 2004 13:32
Locatie: heist-op-den-berg

Re: Riolerings diorama

Bericht door peter365bl »

de buisjes die er nu opliggen zij koppelstukken voor elec. buis van 22 . de putten zijn afvoerbuis van dia 40 , maar aan die koppestukken heb je geen krijg zoals bij een echte buis en daar zou ik graag iets op vinden ...

Beginner
Starter
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 26 apr, 2009 16:09
Locatie: West - Vlaanderen (B)
Contacteer:

Re: riolerings diorama

Bericht door Beginner »

Remko schreef:Voor die duitse buizen heb ik een mailtje gestuurd naar Michael (Michi) welkje deze maakt. Zodra ik antwoord heb ontvangen of ze leverbaar zijn en wat ze kosten zal ik dat plaatsen.
Overigens zijn er ook in de reguliere handel (Gamma / Praxis) hele leuke onderdelen te krijgen dat voor redelijk realistische riool kan doorgaan. Ik zal wel wat foto's maken en plaatsen.
Kan niet wachten op je antwoord Remko (Y)
Heb je ook al wat informatie voor rioleringen uit de reguliere handel?

Zemag
Forumlid
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 8 jan, 2005 14:46
Locatie: Kortemark

Re: Riolerings diorama

Bericht door Zemag »

ziet er mooi uit Peter. Eén iets vind ik beetje spijtig (zonder hier als criticus te willen bestempeld worden), en dat is dat de kraanman ontbreekt in de cabine, of was hij het die die foto's genomen heeft? :)

En voor die buizen, misschien eens in 3D tekenen en laten 3D printen, kan je ze laten maken hoe je het zelf wilt en hebben ze beetje meer betonstructuur i.p.v. die iets te gladde pvc buizen.

Plaats reactie

Terug naar “Modelbouwdiorama' s”