[PRIMEUR] Prototype mobiele binnendraaier
Advertentie post before
- Bouwmachineforum.nl
- Forumondersteuning
- Berichten: 594
- Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
- Locatie: Server
- Contacteer:
[PRIMEUR] Prototype mobiele binnendraaier
Van één van onze leden kregen we de volgende foto's toegezonden.
Het betreft een samenvoeging van 2 merken machines tw. de bovenwagen van een New Holland Kobelco E 135 SR en de onderwagen van een mobiele Hyundai, op deze wijze is er een mobiele binnendraaier ontstaan.
Deze machine is de eerste die Hyundai-dealer Evax uit Duizel heeft gemaakt, een 2e zou ook in productie zijn. We zijn eens benieuwd of we nog meer hiervan gaan horen, want ik denk dat dit concept wel toekomst heeft, want de werkplek word steeds krapper en je zult toch capaciteit moeten hebben.
Het betreft een samenvoeging van 2 merken machines tw. de bovenwagen van een New Holland Kobelco E 135 SR en de onderwagen van een mobiele Hyundai, op deze wijze is er een mobiele binnendraaier ontstaan.
Deze machine is de eerste die Hyundai-dealer Evax uit Duizel heeft gemaakt, een 2e zou ook in productie zijn. We zijn eens benieuwd of we nog meer hiervan gaan horen, want ik denk dat dit concept wel toekomst heeft, want de werkplek word steeds krapper en je zult toch capaciteit moeten hebben.
- Bijlagen
-
- 4.jpg (248.86 KiB) 9182 keer bekeken
-
- 3.jpg (267.94 KiB) 9184 keer bekeken
-
- 2.jpg (264.36 KiB) 9185 keer bekeken
-
- 1.jpg (287.24 KiB) 9187 keer bekeken
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl
-
- Starter
- Berichten: 943
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
- Locatie: Deventer Overijssel
meer, meer. en dan niet alleen foto's maar ook technische gegevens. breedte onderwagen, gewicht, hoeveelheid extra balast en hijstabellen.
en hoe werkt dat ding?
mobiele machines staan bekend om hun dans neiging en ik weet dat rupsbinnen draaiers ook makkelijk uit evenwicht worden gehaald. dus hoe zit het met zn mobiele binnen draaier?
het ziet er goed uit das zeker.
en hoe werkt dat ding?
mobiele machines staan bekend om hun dans neiging en ik weet dat rupsbinnen draaiers ook makkelijk uit evenwicht worden gehaald. dus hoe zit het met zn mobiele binnen draaier?
het ziet er goed uit das zeker.
ik ben gek maar niet achterlijk
- zaxis-hitachi 135 us
- Forumlid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
- Locatie: brugge
Wow, ziet er goed uit!
Ben heel benieuwd naar de prestaties van de machine en de ervaringen van de machinisten!
Wat die onderwagen betreft denk ik dat de keuze eerder een budgetaire oorzaak heeft.
Voordelen zijn dat ze (waarschijnlijk) vrij goedkoop is, behoorlijk sterk op de wielen, zowel on- als offroad en redelijk licht.
Nadelen ervan vind ik de plaatsing van de draaikrans. Die staat te kort op de achteras waardoor je zeker met een binnendraaier niet echt stabiel bent. Tevens een verkeerde overbrenging voor zandgrond. De wielen beginnen direct te happen, zelfs met dikke banden. En het dozerblad is gewoon een regelrechte ramp... Veel te licht geconstrueerd. Daardoor vrij gevoelig voor zwaar werk en zeker niet als veel te gebruiken steunpunt aan te raden. Dan nog eens de slechte bescherming van de cilinders en de rare plaatsing van de slangen en leidingen...
Bovenwagen kan ik niks over zeggen, geen enkele ervaring met New Holland of Kobelco whatsoever. Qua zicht ziet het er heel goed uit...
Anyway, da's slechts mijn visie hierop.
Ben heel benieuwd naar de prestaties van de machine en de ervaringen van de machinisten!
Wat die onderwagen betreft denk ik dat de keuze eerder een budgetaire oorzaak heeft.
Voordelen zijn dat ze (waarschijnlijk) vrij goedkoop is, behoorlijk sterk op de wielen, zowel on- als offroad en redelijk licht.
Nadelen ervan vind ik de plaatsing van de draaikrans. Die staat te kort op de achteras waardoor je zeker met een binnendraaier niet echt stabiel bent. Tevens een verkeerde overbrenging voor zandgrond. De wielen beginnen direct te happen, zelfs met dikke banden. En het dozerblad is gewoon een regelrechte ramp... Veel te licht geconstrueerd. Daardoor vrij gevoelig voor zwaar werk en zeker niet als veel te gebruiken steunpunt aan te raden. Dan nog eens de slechte bescherming van de cilinders en de rare plaatsing van de slangen en leidingen...
Bovenwagen kan ik niks over zeggen, geen enkele ervaring met New Holland of Kobelco whatsoever. Qua zicht ziet het er heel goed uit...
Anyway, da's slechts mijn visie hierop.
-
- Starter
- Berichten: 943
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
- Locatie: Deventer Overijssel
Ik denk dat de maten van de meeste onderwagens wel zo'n beetje overeenkomen.
Met standaard banden (10.00 X 20) zijn ze meestal 2,5 meter breed.
Leg je de brede er onder, zoals de Caliber of Agriband (315/80 R22,5) dan zit je 10 tot 15 centimeter breder schat ik.
De banden die ze hier gemonteerd hebben zijn Trelleborg achtige banden, die nog een stukje breder zijn. Dit zal de stabiliteit vast ten goede komen, evenals grip in zandgrond, maar je stuuruitslag word er enorm door beperkt.
Met standaard banden (10.00 X 20) zijn ze meestal 2,5 meter breed.
Leg je de brede er onder, zoals de Caliber of Agriband (315/80 R22,5) dan zit je 10 tot 15 centimeter breder schat ik.
De banden die ze hier gemonteerd hebben zijn Trelleborg achtige banden, die nog een stukje breder zijn. Dit zal de stabiliteit vast ten goede komen, evenals grip in zandgrond, maar je stuuruitslag word er enorm door beperkt.