Sproeisysteem sloopgieken

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Mooi sproesysteem van Verachter op VT40.
Bijlagen
vsi.jpg
vsi.jpg (47.12 KiB) 4982 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Bericht door Sleaze »

Maar als er een sloot of een riool in de buurt is flikkeren jullie de slang daar toch wel in? Of gaat het om de druk die op het leidingwater staat? Want als je knap de hoogte in moet, moet je er soms een forse pomp bij hebben. En op leidingwater staat meestal al een forse druk.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

De kranen hebben een eigen hydropompje om het water over de giek te pompen. Maar geen slootwater hoor. Gaat allemaal vuil in de tank en pomp zitten en dat is niet echt bevorderlijk. Bovendien zijn de nozzles ook erg gevoelig. Dus gewoon schoon water in de tank.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Bericht door Sleaze »

Kijk dan maar met het meeste leidingwater uit met kalk. Vooral hier in het noorden is het een plaag. Erg hard water...

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Als je werkt zoals de 750 van vink,krijg je dan geen vochtig luchtfilter als je zo dag in dag uit in die waternevel staat?

Gebruikersavatar
Beginneling
Forumlid
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
Locatie: Volendam

Bericht door Beginneling »

Ik heb een sloopwerk gedaan met een Cat 330 van Rental Force en daar zat ook een hydraulisch aangedreven waterpomp op, die het naar 2 nozzles aan het uiteinde van de giek vernevelde rond de sorteergrijper.

Hij zat aangesloten aan een giertank, die we vulden in de gracht en via het ballastblok liep er een slang naar binnen naar de pomp en het water ging eerst door een filter. Dat filter moest ik elke dag even schoonmaken ( ca. 5 min. werk ).

Je bent inderdaad beperkt in bewegingsvrijheid, maar het was goed te doen.

Het leek net of het niet werkte, maar als je het niet gebruikt zie pas dat het echt nog wel wat doet.

Als het stuiven te gek werd pakten we er nog even een brandweerspuit bij ( ook aan de tank ), en ik vind dat we het redelijk onder controle hadden.

Maar op het moment dat we een etage gedeeltlijk in lieten storten ( het was hoogbouw 5 hoog ), kwam er even een stofwolk vrij waar we toch op geen enkele manier iets tegen konden doen.

Ik kreeg toevallig deze week een reclamefolder van Dehaco en die vehuren tegenwoordig waternevelkanonnen.
Dit lijkt mij een hele goede methode, en als hier iemand ervaring mee heeft ben ik daar zeer benieuwd naar.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Er zijn zo diverse methode's om stof tegen te gaan. Persoonlijk zie ik voor het knippen van een gebouw water op de schaar via de sloopgiek. Niet met een stofnevelkanon. Degenen die in de sloop werken weten wat een machinist dan zie door het cabineraam met al die fijne nevel en stof. Dan nog een beetje zonlicht erbij. Je ziet gewoon helemaal niets. Is dat dan veilig werken? Gewoon water op de schaar over de giek en een spuit op de grond. Eventueel op de grond kan wel een waternevelkanon, maar dat is dan voor het overige stof neer te slaan. Om effectief stof te bestrijden en ook goed zicht voor de machinist te houden is de combinatie van deze 2 methoden erg goed.

Maar nu heb ik weer een heel mooi inventief en effectief stofbestrijdingssysteem gezien. De technische dienst bij Beelen heeft op de 345c UHD een boosterfunctie gemaakt voor de waterpomp voor de sproeinstallatie op de giek. Als er meer stof is even de boosterpomp inschakelen en even over de 'stofwolk' heen. Staat een filmpje over de werking op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=CBrpAZBHBsg

Ook weer een hele mooie oplossing door Beelen bedacht om op deze manier stof te bestrijden (Y)

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

Meest effectieve stofbestrijdingsmethode volgens diverse profs: Is het gebouw "onderwater laten lopen!" (of het ook haalbaar is, is een tweede < kost wat...plus zeker drinkwater zal men niet leuk vinden)

Hierbij zet je s'avonds gewoon de brandslang(en) in het gebouw op de bovenste verdiepingen, zodat de volgende dag als je aan het slopen gaat het gebouw volledig doorweekt is. Dit doe je dan dus dagelijks. Dan evt. nog wat water via de giek of met wat met slangen bijspuiten en zogoed als geen/nul stof. Alsdus het antwoord tijdens vele schaftkeet en/of bureau gespreken met diverse.
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Dat is een handige oplossing, die 'waterboost van Beelen'. Maar het gebouw 's avonds met water laten doorweken is wel de kortste klap, mits het mogelijk is natuurlijk.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Sylvester
Starter
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 23 feb, 2005 9:47
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door Sylvester »

Bart schreef:Dat is een handige oplossing, die 'waterboost van Beelen'. Maar het gebouw 's avonds met water laten doorweken is wel de kortste klap, mits het mogelijk is natuurlijk.
Zou toch maar oppassen ivm constructie en bezwijken daarvan, zeker als je het gebouw al gedeeltelijk gesloopt hebt. Daar vooral bij het casco veel stof vrijkomt werkt deze methode volgens mij niet want de gevels worden vaak eerst gesloopt...
www.bouwkunde.tk Het forum voor bouwkundigen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”