TU Delft: faculteit Bouwkunde afgebrand, nu het sloopwerk...

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
spookje
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 17:54
Locatie: voorhout

TU Delft: faculteit Bouwkunde afgebrand, nu het sloopwerk...

Bericht door spookje »

Ik hoorde dat ze morgen al gaan slopen, maar wie gaat dat uit voeren?
Beelen ofzo? (D)
kan mij niet zwaar genoeg zijn

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

e laten en water leiding knappen. Water lekt op koffieapparaat en de brandweer komt met veel tamtam kijken hoe het fikt. De rest gebeurt dan van zelf.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1567233&c=10 Oranje sloopwerken? zou vrijdag beginnen met slopen. En ja in verband met asbest werken ze met afzetting!
ik ben gek maar niet achterlijk

Gebruikersavatar
ContainerBoer
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 21:00
Locatie: Delfgauw

tu delft

Bericht door ContainerBoer »

Kwam er vanmiddag langs en zag hekken staan van oranje sloopwerken uit spijkennissse.
Met de klompen door de vloer!

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: tu delft

Bericht door High Reach Demolition »

ContainerBoer schreef:Kwam er vanmiddag langs en zag hekken staan van oranje sloopwerken uit spijkennissse.
tesamen met Euro
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
caterpillar-freak
Starter
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 10:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door caterpillar-freak »

Morgen wordt het plan pas officieel voor gelegt bij de burgemeester...
Dus nog even afwachten he!

Gebruikersavatar
Komatsu
Forumlid
Berichten: 2942
Lid geworden op: wo 17 aug, 2005 18:40
Locatie: Den Haag

Bericht door Komatsu »

Op www.rtvwest.nl staat dat de sloop waarschijnlijk as. vrijdag begint.

Gebruikersavatar
caterpillar-freak
Starter
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 10:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door caterpillar-freak »

Ze houden er iedergeval rekening mee dat het gebouw kan instorten. Dus het slopen van het gebouw zullen ze snel mee beginnen, maar of dat precies Vrijdag is, dat is nog niet zeker. Eerst morgen even afwachten, hoe ze de sloop precies gaan aanpakken, en of het ook wordt goed gekeurd.

Gebruikersavatar
bascat
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 21:20
Locatie: Apeldoorn

Bericht door bascat »

'Bouwkundefaculteit TU vrijdag gesloopt'


DELFT - De sloop van het dinsdag afgebrande faculteit Bouwkunde van de TU begint waarschijnlijk aanstaande vrijdag. De brandweer en de gemeente hebben woensdag in grote lijnen het sloopplan opgesteld.


Donderdag wordt het plan verder uitgewerkt en voorgelegd aan de burgemeester. Voor de sloop van het pand geldt een asbestprotocol. Dat betekent dat er extra zorgvuldig wordt omgegaan met onder meer de afzettingen rond het gebouw en verwijdering van asbestbevattende onderdelen.

Bron : www.rtvwest.nl

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

als het echt in slechte staat is (instortingsgevaar) en er geen mensen/machines bij/in mogen, blijven er nog maar twee opties over:
-1. enigste machine die erbij kan op dit moment is de Cat 385C 60TUHD.
-2. plat beulen.

En nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :D (als HRD gek) maar optie 2 lijkt mij het beste, daar je er dan het verste van weg blijft, want ook met de TUHD sta je er toch nog dichtbij als het toch instort. Of heb ik het mis?

Ik heb liever de TUHD uiteraard maar niet ten koste van alles.

Erg lastig object lijkt me. Zelfde geldt ook een beetje voor objecten die blijven staan na een springpoging, ook hier is Beulen dan vaak toch de betere optie. Moeilijk...
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Nielsje
Starter
Berichten: 495
Lid geworden op: di 7 mar, 2006 23:02

Bericht door Nielsje »

Hm.. Leuk is dat het gebouw van Bouwkunde voor de helft is omgeven door een gracht, die zullen ze wel leegpompen, maar je komt er niet echt makkelijk bij.

Ik vermoed niet dat ze gaan beulen. De onderste verdiepingen zijn nog gespaard gebleven, daardoor zijn de maquette's en stoelen gered, maar de bieb, (collectie van 40.000 boeken, waarvan het grootste gedeelte van voor 1850), is nog niet 'gered'. Die willen ze zeker behouden! Desnoods gaan breken ze alles met stukjes van 50 cm af, die bieb is van onschatbare waarde!

Springen lijkt me geen optie, de overige faculteiten staan relatief dictbij. in deze gebouwen worden ook zeer nauwkeurige experimenten gedaan, die nogal trillingsgevoelig zijn. Door zo'n springpoging, zou d'r een hoop werk kunnen sneuvelen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”