Sloopwerken met klein materieel

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door dikkertjedap »

nee op dit moment niet voorraaddig op mijn pc,ik kan er wel een maken duur eff meestal vergeet ik me camera ,s'morgens ben ik niet zo scherp zeg maar tpt me eerste bakkie.Hieruit maak ik op dat ik niet hoef uit te leggen dat er maar weinig plaats is om er dingen aan te bouwen?
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

stefanvi
Starter
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 1 apr, 2009 20:55
Locatie: Krabbendijke

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door stefanvi »

dikkertjedap schreef:stefanvi waarom moet je met een volle bak gestrekt draaien zie jij machinisten van een 365 ook met strekte giek dumpers laden?
Het gaat hier niet om dumpers laden, maar meer om bijv. grond overdraaien, dat doe je dan over het algemeen door het zo ver mogelijk van je weg te leggen.
Bij een wat grotere kraan doe ik dat als dat mogelijk is, door de grond naar de kraan toe te trekken/schuiven en zo steeds wat naar achteren te rijden. Zo kun je meer grond in een kortere tijd verleggen. Alleen die kleine kraantjes redden dat qua kracht niet.
Ook als je grond van een bult wilt oppakken moet je zeker geen bak met een kop erop willen pakken, want dan licht je gewoon je zelf op.

Wat ik gewoon bedoel is dat de machine eigenlijk wat aan de lichte kant is, voor de werkzaamheden die jij noemt, uitsorteren, inpandig slopen enz. zijn ze natuurlijk ideaal.
Het is altijd beter dan met de hand scheppen, maar als het even kan, zal ik eerder een 1,5 tonner of zwaarder pakken, daarbij heb je die problemen namelijk (vrijwel) niet.

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door dikkertjedap »

die hebben we ook tot onze beschikking maar je zit inpandig altijd te vechten met ruimte ,met uitlaatgassen een 1.5 ton stoot toch meer uitlaatgassen uit en het gewicht ,om discussies te voorkomen zetten wij eerst meestal een kleinere in ,omdat de opdrachtgevers sneller mee akkord gaan dat met zo,n 1.5 tonner die oogt massaal binnen.Verders ligt dat dompen ook aan de opbouw van je knijper
Persoonlijk vindt ik dat gestrekt draaien nergens voor nodig met een minigraver voor zwaar produktie zijn er grotere machines nodig
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
Cat Diesel Power
Forumlid
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 20:56
Locatie: Oostduinkerke

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door Cat Diesel Power »

dikkertjedap schreef:de kleinste knijper weegt 25 kilo
Heb eens op de website gekeken van zijtveld en daar staat dat de kleinste 75 kg weegt!
stefanvi schreef:Het is altijd beter dan met de hand scheppen, maar als het even kan, zal ik eerder een 1,5 tonner of zwaarder pakken, daarbij heb je die problemen namelijk (vrijwel) niet.
Het voordeel van zon klein ding is ook dat je altijd overal binnenkan ermee, zelfs door deuren tot 75cm of zoiets dacht ik. Met zon 1,5 ton zal dat niet lukken dacht ik zo....
Volvo ECR48C

Gebruikersavatar
caterpillar-freak
Starter
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 10:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door caterpillar-freak »

Zo'n waggel eend, ini ini mini kraantje of 800 kg kraantje of hoe je het ook allemaal maar wil noemen, het is handig soms waar het handwerk even iets te zwaar wordt gewoon even kraantje inzetten, kan bijna overal bij. 1,5 tonner is te breed en net zoals de persoon voor mijn bericht al zei, past niet door deuren. En het gewicht van een 1,5 tonner is bijna het dubbele dus van een 0,8 tonner, is ook een belangrijk punt.

Gebruikersavatar
terexman
Forumlid
Berichten: 1292
Lid geworden op: za 25 mar, 2006 19:08
Locatie: heerlen

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door terexman »

Wij werken met een EuroDig 1000kg heeft een wat langer kontje en kan tot 74,5cm versmalt worden heeft iets meer stabelitijd met de Globram sloophamer.
Bijlagen
Afb215 (Medium).jpg
Afb215 (Medium).jpg (75.78 KiB) 3200 keer bekeken
Groetjes,

Terexman www.stessen.com

Kubota Forever
Starter
Berichten: 46
Lid geworden op: za 7 mar, 2009 22:11

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door Kubota Forever »

@ terexman,

???..je hebt het over stabiliteit..???..maar zoals je nu staat te werken is niet echt slim, want de rupsen staan "smal". Bij ons hebben we ook zo'n 1-tonner van Kubota, maar wanneer ik ermee draai, dan zet ik hem (wanneer de smalle doorgang is gepasseerd) Altijd Meteen op "breed" door de machine even "op te drukken" en hydraulisch te verbreden. Dat werkt toch veel beter. De stabiliteit bij dit soort kraantjes is toch al zeer beperkt. En met betrekking op je eigen Rug is het zeer aan te raden ten alle tijden, waar mogelijk, op "BREED" te draaien. Oftewel met uitgeschoven rupswerk. Althans zo is mijn ervaring.....

Gebruikersavatar
terexman
Forumlid
Berichten: 1292
Lid geworden op: za 25 mar, 2006 19:08
Locatie: heerlen

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door terexman »

Ergens moet ik je gelijk geven , maar dit was weer ffvlug. ($)
Groetjes,

Terexman www.stessen.com

Gebruikersavatar
Jantje
Forumlid
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 16 okt, 2005 12:10
Locatie: Numansdorp

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door Jantje »

Ook wij voeren sloopwerken in het klein uit. Hier met een hitachi van 1000 kg. met een hamer van een 3 tonner.
Bijlagen
Herschaalde kopie van Jan sr 158.jpg
Herschaalde kopie van Jan sr 158.jpg (135.23 KiB) 2967 keer bekeken
--- Als je je werk ziet, ben je nooit te duur ---

Gebruikersavatar
alwin
Starter
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 dec, 2006 14:38
Locatie: peize
Contacteer:

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door alwin »

even de hoekjes bij werken
Bijlagen
zei aan zei.jpg
zei aan zei.jpg (45.12 KiB) 2774 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”