Slopen van een gebouw met beschermde gevel:

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Plaats reactie
Advertentie post before
Beginner
Starter
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 26 apr, 2009 16:09
Locatie: West - Vlaanderen (B)
Contacteer:

Slopen van een gebouw met beschermde gevel:

Bericht door Beginner »

Hallo Allen

Bij deze heb ik een klein vraagje tegenover de slopers hier op het forum (of diegen die mij kunnen verhelpen!).
Ik zou namelijk graag een diorama opbouwen van de sloop van een gebouw op schaal. Maar daarbij dacht ik aan de sloop van een gebouw waar de gevel ervan beschermd is en dus niet afgebroken zou mogen worden. Daarbij moet speciale stutting voorzien zijn zodat de gevel het niet begeeft en er later binnenin gesloopt worden en nadien heropgebouwd kan worden mert dezelfde gevel.

Hierbij heb ik na lang zoeken dit voorbeeld gevonden van Peter: viewtopic.php?f=112&t=5395
Nu ben ik natuurlijk op zoek naar mensen die me er meer over kunnen vertellen, of mensen die weten waar ik meer foto's kan vinden over zo'n sloop.

Ik ben nog jong, en zeker onervaren, maar ik heb nog één kort vraagje. Want een forum is ten slotte ook een beetje om elkaar te verhelpen?!
=> Is het mogelijk om zo'n appartementsgebouw (zoals de link hierboven van Peter) te slopen met een doodgewone LongReach versie van een graafmachine? Hierbij stel ik alleen de mogelijkheid van een bak en een sloop- / sorteergrijper te gebruiken aan deze machine maar geen crusher en dergelijke?...

Alvast bedankt iedereen!
Groet, Thibaut

ex cameleon
Starter
Berichten: 250
Lid geworden op: do 25 mar, 2010 19:59

Re: Slopen van een gebouw met beschermde gevel:

Bericht door ex cameleon »

stallaert heeft zo de axa kantoren in brussel gesloopt.mooie fotos daarvan op herman ac700 zijn site.je kan ook eens ter plekke gaan kijken.hoek van de koningstraat en de wetstraat

Beginner
Starter
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 26 apr, 2009 16:09
Locatie: West - Vlaanderen (B)
Contacteer:

Re: Slopen van een gebouw met beschermde gevel:

Bericht door Beginner »

@Ex cameleon:

Zijn inderdaad prachtige foto's! Maar zat ik nu op een verkeerde site of heb je misschien mijn vraag mislezen?
Ik heb het over de sloop van een gebouw waar de gevel moet blijven staan (dit door speciale stutting, zoals de link in mijn eerste post!), de foto's die ik bekeken heb van de Axa kantoren in Brussel, slopen ze de voorgevel toch?! (ch)

Niemand die me hierbij kan verhelpen?

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Re: Slopen van een gebouw met beschermde gevel:

Bericht door kapteinron »

Ik zou zeggen kijk eerst eens op sites van sloopaannemers. Die hebben vaak foto materiaal op de site en als ze zulke projectjes hebben gedaan zullen ze die er vast op hebben want het is geen alle daags sloop werk. Ook zou je eens kunnen kijken in kranten archieven. Aan de andere kant heb je zelf al en linkje geplaatst met en foto die alles zegt. Dat is namelijk precies wat het is. Aan de buiten kant en frame en aan de binnen kant balken die door de openingen van kozijnen aan het buiten frame zijn bevestigd.
ik ben gek maar niet achterlijk

ex cameleon
Starter
Berichten: 250
Lid geworden op: do 25 mar, 2010 19:59

Re: Slopen van een gebouw met beschermde gevel:

Bericht door ex cameleon »

Beginner schreef:@Ex cameleon:

Zijn inderdaad prachtige foto's! Maar zat ik nu op een verkeerde site of heb je misschien mijn vraag mislezen?
Ik heb het over de sloop van een gebouw waar de gevel moet blijven staan (dit door speciale stutting, zoals de link in mijn eerste post!), de foto's die ik bekeken heb van de Axa kantoren in Brussel, slopen ze de voorgevel toch?! (ch)

Niemand die me hierbij kan verhelpen?
neen,de gevels langs de koningstraat zijn allemaal blijven staan,en dat is juist het mooie van een franse afbraak,binnen veel gerommel maar langs buiten merk je niets.het kan wel zijn dat je de verkeerde fotos bekeken hebt,waren de fotos van kanselarijstraat en niet van schuman plein.ga anders eens naar www.stallaert.be

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”