Weet iemand dat? [Telekranen bij sloopacties?]

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Bericht door dikkertjedap »

geert je bent toch wel met me eens dat die telekranen flink aan de prijs in vergelijking met een graafmachine of een uhd waar een gemiddelde sloper meer mee doet.De meeste slopers zullen dan roch liever voor een robuste draadkraan kiezen dan voor een telekraan.
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Denk dat er weinig prijsverschil zit in een telekraan in vergelijking met een UHD. Ja, met een vakwerkgiek kun je nog beulen. En dat gaat niet met een telekraan. Die is echt voor demontagewerk. Maar een telekraan kun je heel snel op meerdere locaties inzetten zonder hulp van dieplader. Dat gaat niet met een vakwerkgiekkraan. Maar als ik zie hoe vaak de grote sloopbedrijven een telekraan nodig hebben, dan had ik wel overwogen om er zelf een in gebruik te nemen.

Geert

bas

Bericht door bas »

Ik denk dat het voor veel sloopbedrijven niet rendabel is,de ene dag kun je er bijvoorbeeld wel 2 nodig hebben en zo zijn er weer weken bij dat je er helemaal geeneen nodig hebt.
Ook heb je dan vaak weer niet de goede kraan voor het werk dan komt ie bijvoorbeeld weer niet hoog genoeg of hij kan het gewicht niet tillen en dan moet je alsnog huren.

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

Uit eigen ervaring weet ik dat zelf een telekraan aanschaffen niet rendabel is. Het is altijd de verkeerde maat. Zo heb je maar een 50 tonner nodig om een springmat omhoog te houden, dan weer een 80 tonner om een lange giek te laden. Dan weer een 180 tonner om een stalen schoorsteen op te leggen. Dan weer een andere ivm de hoogte van een lichtmast. dan weer een 250tonner en een 350 tonner samen om een betonnen brug van 120 ton eraf te tillen. Nee wij huren er wel een, komen ze eerst meestal kijken wat je nodig hebt, en meestal bestel ik dan 1 maat groter, want die (klote)dingen kunnen het meestal maar net tillen.
Het beste gaat het net na de middag, zo van 'maakt me niet uit hoe laat het wordt, maar je blijft hier met de kraan tot het klaar is'.
Vaak hebben we ze van dezelfde bedrijven, en dat gaat vrij goed.

Stijn
Nieuw forumlid
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 okt, 2005 9:32
Locatie: Ternat
Contacteer:

Bericht door Stijn »

In Gent op de Electrabel site, worden momenteel kranen van Sarens gebruikt voor de sloop van koeltorens en leidingen.

Gebruikersavatar
Faunfreak
Forumlid
Berichten: 1238
Lid geworden op: vr 7 okt, 2005 21:10
Locatie: Den Haag

Bericht door Faunfreak »

volgens my heeft de boer sloopwerken uit purmerend een faun atf70-4

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

De kraan van de Boer is een rtf 65-4. En die hebben inderdaad ook een kraan voor het eigen werk. Ze hebben/hadden ook nog een rtf 50-4. Die staat in uitgeest bij de Boer staal. Behoort ook tot de bedrijven waartoe De Boer en Zonen behoorde. Alleen is De Boer en Zonen verkocht aan Visser sloopwerken in dordrecht. Dus de rtf 50-4 behoort niet meer aan hun. Maar staat als vaste werfkraan in uitgeest.

Geert

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

die zag ik vandaag nog, helaas geen foto's gemaakt
"If at first you don't succeed, try again"

hoomer
Starter
Berichten: 125
Lid geworden op: do 25 nov, 2010 20:25

Re: Weet iemand dat? [Telekranen bij sloopacties?]

Bericht door hoomer »

volgende week woensdag komt er bij onze sloop in overvecht, utrecht een 200 Tons kraan om een betonnen trappenhuis te verwijderen. zal wel wat foto's schieten zodra ie er staat ;)

ook staan er de

hitachi 330, gehl 1640 schranklader, manitoe starre verrijker en een airmann 5 tons rupskraan.

foto's volgen nog ;)
Slopen is geen werk, Het is een passie!

swa
Starter
Berichten: 504
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 18:42
Locatie: Stabroek

Re: Weet iemand dat? [Telekranen bij sloopacties?]

Bericht door swa »

Firma De Meuter heeft eigen tele kranen,die regelmatig ingezet worden bij de sloop. Ik geloof dat daar een Liebherr 80 tonner tussen zit.
catfan

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”