Wat is ideale sloopkraan?

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

geacht forums , wat is een ideale sloop kraan ?
ik loop al een tijd met het idee om een compact sloopkraan te bouwen.
wie heb er ook een idee in , en wie vind wat er op of aan gebouwd moet zijn om er een ideale sloop kraan van te maken .
doel ; compact dus maxi 85 cm breedt bij transport,
maxi 2,5 ton eigen gewicht ,
werk hoogte 5 meter +/_, met sloop-sorteergrijper - beton en ijzerschaar en sloophamer ( lichtwerk )
dan moet de arm er afkunnen ( snelwissel), een sloophamer met korte arm van 400 à 500 kg voor muren te kunnen hakken
en er over denken dat je er ook beton vloeren mee kan opruwen ( frezen) zie http://www.vermot-rainurage.com
aangedreven met elektrisch motor (de hydrau pomp)met af stand besturing en op rups onderstel .
wat wel belangrijk is in een idee of het te maken is ,en wat kost het .
forums geen oor deel na het ontwerp en bouwen maar eens op voor hand en mee denken aan het bouwen van een ideale sloop kraan/machine.
graag eens, eens U idee ?
wel soort staal gebruiken ?
wat voor cilinders en pennen en bussen ?
welk soort verstelbaar onderstel?
elke besturing systeem ? enz .
er zijn hier mensen die heel mooi kunnen tekenen 3d zijn er mensen bij die ook eens in zo project mee willen tekenen ?
denk er eens over na / kom eens met een idee samen de ideale sloop kraan te bouwen

Gebruikersavatar
nielsvo
Forumlid
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 19 jun, 2011 18:21
Locatie: Hattemerbroek

Re: de ideale sloop kraan ?

Bericht door nielsvo »

Dit vind ik een heel goed/zinnig idee van jou Jan!

Ik denk dat er wel werk is voor zoiets. Zeker in de renovatiesloop. Heb zelf op een klus gezeten waar de plafondhoogte ongeveer 3,5 meter bedroeg en dan kun je met een gewoon kraantje of Bobcatje eigenlijk niks beginnen. Met een giek van 5 meter kun je er dan makkelijk bij en je kunt ook nog een beetje afstand houden.
Zelf heb ik helaas te weinig ervaring om met een zinnig voorstel te komen, maar ik weet zeker dat hier mensen zitten (die normaal ook wel met commentaar komen? (ch) ) die er wel verstand van hebben.

Ik hoop voor je dat dit een succesvol project wordt!

Denk persoonlijk wel dat een snelwissel voor de gieken weer mee gaat tellen in het totaalgewicht. En dat dat gewicht "vrij hoog" op de machine komt te zitten. Een verstelbare onderwagen weegt ook meer dan een standaard onderwagen, maar dit draagt ook bij aan de stabiliteit (zeker omdat het gewicht dan laag zit).

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

het valt mijn op dat er geen vraag is naar een ideale sloopkraan ?

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door service man »

zal je even uit de droom helpen . (DIE IS ER NIET )
zal er ook nooit komen . die kraan die jij bedoelt moet alles kunnen . overal bij kunnen , niet te groot zijn
mag niet te breed zijn ,of te zwaar . moeten uitrustigs stukken aan komen die aan een mini .maxi en grote kraan kunnen ,
en mag bijna tot niks gebruiken , en dan ook nog betaal baar zijn. overal is wat bij , elk type of merk of grote ;)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

ik denk dat het zeker haal baar is om een ideale sloopkraan te bouwen!
als je hier op het forum bedrijven zie die zelf kranen bouwen voor eigen gebruik.
daar ontwerpen ze zelf en bouwen zelf, waar om met een sloopkraan niet dan ?

Gebruikersavatar
ec300d
Starter
Berichten: 45
Lid geworden op: do 29 dec, 2011 20:51
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door ec300d »

5 letters jan V O L V O ;)
Moet het snel en goed ? Dan is het beter dat iemand anders het doet !!!

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

service man schreef:zal je even uit de droom helpen . (DIE IS ER NIET )
zal er ook nooit komen . die kraan die jij bedoelt moet alles kunnen . overal bij kunnen , niet te groot zijn
mag niet te breed zijn ,of te zwaar . moeten uitrustigs stukken aan komen die aan een mini .maxi en grote kraan kunnen ,
en mag bijna tot niks gebruiken , en dan ook nog betaal baar zijn. overal is wat bij , elk type of merk of grote ;)
blijf gewoon nieuwe stukken monteren , dan hoef het mens niet na te denken ! en loop je ook niet de kans om op je bek te gaan?

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door service man »

Jij snapt het hellemaal Jan :leuk
op nieuw zit in ieder geval garantie . en als ik het bij jou zou laten maken. moet ik het maar af wachten hoe lang het heel blijft
maar zo hou je in ieder geval wel werk ;)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

service man schreef:Jij snapt het hellemaal Jan :leuk
op nieuw zit in ieder geval garantie . en als ik het bij jou zou laten maken. moet ik het maar af wachten hoe lang het heel blijft
maar zo hou je in ieder geval wel werk ;)
ik doe meer herstellings werken aan andere merken zo als verachtert en demarec !en wat je nu doe is een mens afzijken door dat je zelf alleen maar nieuwe stukken kan monteren ! want ik snapt je hellemaal :leuk

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door fabian 954 »

janbak schreef:
service man schreef:Jij snapt het hellemaal Jan :leuk
op nieuw zit in ieder geval garantie . en als ik het bij jou zou laten maken. moet ik het maar af wachten hoe lang het heel blijft
maar zo hou je in ieder geval wel werk ;)
ik doe meer herstellings werken aan andere merken zo als verachtert en demarec !en wat je nu doe is een mens afzijken door dat je zelf alleen maar nieuwe stukken kan monteren ! want ik snapt je hellemaal :leuk
sorry lees al een tijdje mee . maar jan gerrit monteert niet alleen nieuwe onderdelen .
ken hem al jaren maar ouwe onderdelen knapt hij netjes op wat het ook prima weer doet en zonder nieuwe onderdelen .
maar ik denk niet dat de ideale sloopkraan bestaat .
wel als je altijd het zelfde werk hebt maar er zit altijd wel wat verschillends in een klus ;)
wel leuk om telezen een iedere ze mening :D
het is pas crisis als het bier op is

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”