Very-High Reach Demolition excavators

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
dieselpower
Starter
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 21:50
Locatie: tongeren

Bericht door dieselpower »

Ik ben niet echt thuis in de sloopwereld maar volgens mij is dit ding gigantisch.
Trouwens welke is eigenlijk de grootste???

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

Trouwens welke is eigenlijk de grootste???
Dit is de grootste. Een PMI 150. Compleet gemaakt in Italië door CMO2. Een bedrijf dat al honderden sloopgieken heeft gemaakt door de jaren heen (vanaf 1984 toen al 40mtr.)
Normaal 53mtr. Maar deze is nog wat aangepast en kan naar 56mtr.
Eigenaar is Cantieri Moderni een bedrijf dat 1 van de 3 grootste zodan niet de grootste sloopbedrijven in Italië is. Hebben 12 sloopgieken (van 17mtr - tot 55mtr. dus)

Verder in Italië Despe heeft een Liebherr R984 met 55mtr., en General Smontaggi heeft een PMI 980 met special 50mtr.

http://www.pmi-spa.com/

http://www.pmi-spa.com/prodotti/macchin ... PMI150.PDF

http://www.pmi-spa.com/prodotti/macchin ... pmi150.htm
Bijlagen
b04.jpg
b04.jpg (51.81 KiB) 11561 keer bekeken
b05.jpg
b05.jpg (37.18 KiB) 11562 keer bekeken
b02.jpg
b02.jpg (26.24 KiB) 11558 keer bekeken
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Moeilijk voor te stellen die PMI150. Als ik zo hoor dat die R954 van Van Hees 2 jaar geleden al 2 keer is omgeflikkerd kun je je moeilijk voorstellen dat deze zo stabiel is. Al heeft hij een superbrede onderwagen.

Ik heb bij Van Hees gedraaid die toen voor John Peeters uit Maastricht stond te draaien. Oude politiebureau in Heerlen slopen.
Heb daar een Bobcat minigraver en schranklader uit de 1e verdieping geplukt en een stuk verder door het dak op de 2e neer gezet met mijn 30-tons Kato RT.

Op het moment van uithijsen stond ik minder dan 10 m' de schaar van Van Hees af. Die knipte juist een kolommetje door, waarna 3 verdiepingen tegelijk omlaag kwamen.
Als je zag hoe die machine tekeer ging.... de schaar fungeerde tijdelijk als verbinding tussen onderste stuk kolom en rest van verdiepingen.
Behoorlijk gewicht. Hij moest de schaar er echt tussenuit trekken.

Ja, dat vraagt wel wat van zo'n machine.

Randy

PS Je verkijkt je gauw op gieklengtes, maar ik geloof best dat die 974 tegen de 40 m' zit.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Very-High Reach Demolition excavators

Bericht door kapteinron »

gooi alles wat je weet over longraech en long front maar over boord

dit is de nieuwe toekomst
en telegiek met daar aan en 2de giek naar keuze dit alles gemonteerd op en ex1200 van hitachi

kijk maar eens op http://www.777group.com/
ik ben gek maar niet achterlijk

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Dat is niet misselijk.

Hoewel ze voorlopig wel aan kop staan hiermee, ben ik benieuwd hoelang dit duurt. Maar de nieuwe tool moet zich eerst maar eens bewijzen.

Voor hetzelfde geld wordt het een grote flop.

Kan me nog goed herinneren hoe men een jaar of 10 geleden (als voorloper op de 5- en 6-assige trkkers) met een gestuurde jeepdolly op de markt kwam.
De presentatie er van heeft in STM gestaan, maar daarna ook nooit meer wat.

Is er überhaupt wel ergens iemand die een dergelijk jeepdolly besteld heeft of is het ding helemaal niet geproduceerd?

Randy

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Nieuwe toekomst???? Dit is al 4 jaar op de markt!!!! En in Engeland al tijden een groot succes. Daar is gewoon werk voor en er draaien er denk ik zeker al 20!!! Maar ook in Nederland!! Maar blijkbaar willen sommigen liever niet investeren in moderne technieken die efficienter zijn en veiliger. En dan allemaal klagen dat er 2 uitzonderingen zijn die dat wel doen en dan met het werk er van door gaan.

Ik noem dat eigen schuld, dikke bult.

Geert-Yke

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

De EX1200 met 52m is niet de hoogste, mocht je dat denken. En de telescoop sloopgiek is, zoals Geert reeds zei, al jaren oud. Met transport/opbouw leverd het veel winst op, als het gaat om 40m of meer.
Het grote voordeel zit hem dan ook daar.
Ik heb echter ook al gebruikers gesproken die al wat accavietjes hebben met hun 40m versie. Een telescoop-arm is nou eenmaal niet zo zeer gemaakt voor de sloop. Hij kan weinig tot geen zijdelinkse en opwaartse klappen hebben.
Met als gevolg krom, vastlopen, veel speling, zeer veel slijtage, etc. Je moet dus met zo'n giek nog voorzichtiger zijn als met conventionele sloopgiek. Dit laatste is oa. de reden dat de hoogste nu 56m PMI van Cantieri moderni geen telescoop heeft terwijl de 52m PMI van bijv. Smontaggi wel. En dat de zwaarste sloopgiek, de Kobelco 51m SK1600D, er juist daarvoor ook niet voor gekozen heeft. Er zwerft op internet een filmpje van deze big balls machine (van de 1e SK1600D HRD =rode) waarbij als je dat zou doen met een telescoopgiek ik er van overtuigd ben dat de giek net zo hard naar beneden komt als het gebouw.

Triple 7 is helemaal weg van de machine en willen er nog één bij, tewijl DSM en Kingo Karlsen zijn EX800H-5 40m telescoop liever kwijt dan rijk zijn. Laatste is hem overigens al kwijt aan nieuwe engelse eigenaar.
Triple 7 had hiervoor een Komatsu PC750-6 met conventionele 40mtr. met alleen maar ellende. Deze is verkocht aan Brown & Mason die er nu dus twee heeft.

Een andere blije klant is de CX800 van Abbruch&Recycling. (heeft echter ook wat probleempjes gekent maar was dan ook eerste Case telescoop) werkt nu top schijnt.

Als ik mocht kiezen zou ik liever de 52m ZX1400K alla (zie: http://www.marutoku-kogyo.co.jp ) of de iets kleinere 42m ZX1000K (zie: http://www.kaitai-fujimura.co.jp ) hebben, als de 52m EX1200 van Triple 7 of de 45m versie zoals van WF-Dole. Moet zeggen dat dit hoofdzakelijk door Kocurek komt.
Maar mijn echte keuze zou veruit de 51m Kobelco SK1600D zijn. (beide twee de rode en zilvere zie: http://www.nabekai.co.jp/ )
De grote PMI machines heb ik weinig tot niet aan het werk gezien dus kan er weinig over zeggen, echter heb ik wel 1000x meer vertrouwen in de CMO gieken als in de Kocurek.
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Nou, ik vind het knap hoog! Zouden de vooruit en dakraam op de juiste sterkte geslepen zijn zoals in brilleglazen? Het blijft wel turen, ook al hebben ze camera aanboord. Ontzettend knap! :Y
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Zoals verwacht ben ik dus niet zo op de hoogte van wat er zich nu allemaal in de recycling-sector afspeelt.

Daarvoor zie ik het materieel te weinig aan het werk.

Maar toch zie ik ook niet in waarom men voor een tele zou kiezen. Zoals eerder vermeld is een telegiek nou niet direct gemaakt om deze krachten op te vangen, dus de klachten die daaruit voortvloeien van krom trekken, speling en hoge slijtage verbazen me niet.

Randy

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Jouw antwoord klinkt logisch, als telekraanmachinist heb jij daar ook mee te maken en inderdaad komen er nog weer 'andere' krachten op dan op de giek van een telekraan...
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”