Very-High Reach Demolition excavators

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

de HRD lijst van Nabekai:
-2x SK1600D 50.86m
-2x SK1000DW 40m
-2x 7-delige SK700DW 34m
-4x SK450 26m
-4x SK350 20m
-en nog 6x ZX850special 18m.

EAT YOUR HARD OUT...!!! Daar wordt je als Nederlands sloopbedrijf even stil van!
oooh ja; en uiteraard nog heeeeeeeeeel wat ander materiaal.

Gemiddeld aantal HRD's in Japan bij sloopbedrijven: 3, maar vele hebben er dus ook veeeeel meer.

Punt wederom gemaakt. :roll: punt!
Bijlagen
SK700D.jpg
SK700D.jpg (21.88 KiB) 5466 keer bekeken
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

SLIK! :Y :Y

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Niets is zo mooi als een Volvo EC 700 met sloopgiek. Ik heb Kocurek in Las Vegas al overtuigd om ze te gaan bouwen. Denk toch wel zeker 3 stuks voor nederland.

Geert-Yke

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

Geert-Yke,

Niet te optimistisch he.

Het is een mooie machine, en erg slim gemaakt (ruimte koeling ed), maar hij is niet heel erg zwaar, ligt er maar net aan hoe hoog je wilt.
Mijn logische inval zegt dat je er nooit een 40m giek op kunt zetten, is de basis machine niet zwaar genoeg voor.

Verder wil Volvo over enkele jaren, zelf sloopgieken leveren af fabriek, dus niet bij Kocurek om laten bouwen, maar daar zijn de gesprekken nog niet over afgerond

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Nee,

Ben niet optimistisch maar reel. Heb goede gesprekken gehad met kocurek daar!! Heel wat wijzer geworden en hun ook!! Maar een 36 meter versie is wel reel.

Geert-Yke

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

mist de onderwagen aangepast wordt dan! Ben met Marcel eens; hoger als op de EC650 gaat echt niet met deze machine. Vind de keuze van Volvo dan ook erg ongelukkig. Hij had 10ton zwaarder moeten zijn, zeker ook voor in die groeves. En dan nog wat; het heeft veeeeeeel te lang geduurd. Vele klanten hebben inmiddels een Cat of Hitachi gekocht. Zie die maar weer terug te winnen. Slechte marketing, en/of luie ontwikkelings afdeling daar, zeg ik. Zonde, daar het product echt goed is.
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

High Reach Demolition schreef:mist de onderwagen aangepast wordt dan! Ben met Marcel eens; hoger als op de EC650 gaat echt niet met deze machine. Vind de keuze van Volvo dan ook erg ongelukkig. Hij had 10ton zwaarder moeten zijn, zeker ook voor in die groeves. En dan nog wat; het heeft veeeeeeel te lang geduurd. Vele klanten hebben inmiddels een Cat of Hitachi gekocht. Zie die maar weer terug te winnen. Slechte marketing, en/of luie ontwikkelings afdeling daar, zeg ik. Zonde, daar het product echt goed is.
We gaan wel erg off topic. Maar de 700 is een compleet nieuwe kraan, dus geen doorontwikkelde 460. Toen ze Samsung overnamen hadden ze al moeite om een 50 tonner te leveren. en dat is nu eenmaal een beter te verkopen maat dan een grotere.
Verkijk je niet op het type, want hij weegt zo'n 74 a 77 ton (uitvoering).

De kraan is toch wel zo'n 10 a 12 ton zwaarder dan een standaard 650 ( ca. 15%). Ik ben het met Geert-Yke eens, 36m lijkt mij reeel.
Ik snap de keuze wel, anders wordt het gat tussen de 460 (46 a 48 ton) wel erg groot. Je moet hem dus ook vergelijken met de CAT 365, niet met de 385. En met de Hitachi 700, en niet met de 850

(moet dit niet onder volvo komen te staan)

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik vind het wel een terechte opvolger voor de (bijna bejaarde, want het heeft wel te lang geduurd!) EC 650!
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

ja snap de keuze wel, maar we hadden het over HRD, daarvoor had hij dus 10ton meer moeten hebben om te kunnen concureren. De vraag voor 36m is momenteel vele malen minder als de 40m. Kijk Liebherr die ondanks dat ze het niet wilde nu toch over stag is en de machine en de giek heeft verbouwd tot 40m.
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Tobias
Starter
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 20 mar, 2005 22:42
Locatie: Almkerk

Hierbij een aantal foto's van de EX 1200 van 777

Bericht door Tobias »

Hallo allemaal,

Hierbij een aantal foto's van de EX1200 van 777 demolition met telescoop giek zoals ik vorig jaar in Sheffield heb gezien. Echt een beer van een machine.

Marcel, leuk dat ik je eerst in Las Vegas heb gezien en dat ik je naam hier nu ook tegenkom. Ik heb deze site zondag pas ontdekt maar dit is echt tof zeg.
Bijlagen
Te slopen flat
Te slopen flat
~120-2040_IMG.JPG (97.58 KiB) 5481 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”