Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Post hier alles over de techniek van bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door oxbow »

Bobcatspecialist schreef:
jcb220 schreef:
Laat je dan tussentijds ook nog een keer de bussen van de rupskettingen een halve slag draaien?

Is dat eigenlijk nog wel van deze tijd? want dan ben je uiteindelijk een hoop werk aan het doen om x aantal uren te winnen.

Wij plaatsen wel altijd halverwege het rijwerk (4000-5000uur) andere sprockets erop. (de ketting doen we niet eens open en op 2-3 uurtjes zijn ze allebei vervangen)
Wij hebben nu ook wat ITR rijwerk lopen, maar kan ook na 1000-1500 uur er weinig nuttig over vertellen.

Het verschil tussen gewoon rijwerk 20-22tonner en een 28tonner met zwaar rijwerk is dat de zware versie veel meer uren haalt uit 1 rijwerk, zeker als je de sprocket tussendoor eens vervangt. (haal 10 000uur met een zx280 terwijl een zx210 bij ons deze uren nooit zal halen)

Gebruikersavatar
timajanssen31
Forumlid
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
Locatie: Heteren

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door timajanssen31 »

Ook ik heb de eerste ketting nog op me Volvo 210c liggen. Kraan heeft ruim 10.000 uur. Kosten tussen een itr of Berco rijwerk is bijna gelijk.
P u't komt goed

Gebruikersavatar
fh330
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: wo 8 feb, 2006 19:28
Locatie: enschede

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door fh330 »

Gerben wij hadden bij Temmink een keer loopwerk van ITR en na een paar maanden stonden de schakels allemaal onder diverse hoeken en was er niet meer mee te rijden.Alles stond knettervast.

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door service man »

dat probleem hebben er meer komt bij Volvo/liebher/ cat ook voor ..
komt ook nog bij dat er wereld wijd maar een handje fabrieken zij die rups werk maken , :)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

jcb220
Starter
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 17:24
Locatie: hengevelde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door jcb220 »

Bussen laten keren hebben we nog nooit gedaan.
In het verleden hebben we wel kettingen laten verpennen en verbussen, maar hier zijn we ook vanaf gestapt om dezelfde reden die oxbow ook al aangaf (veel werk voor relatief weinig uren).
Een nieuwe ketting loopt gewoonweg langer.
Het mooiste is dat je met een keer het rijwerk vervangen naar het aantal uren kunt, dat je de machine gaat vervangen.

Zal binnenkort eens offertes op vragen voor rijwerk, als er weinig prijsverschil inzit weet ik al wel wat het word.

Heinand (fh330)heeft een ITR rijwerk meegemaakt met vastzittende schakels, Volvo heeft soms last met vastzittende schakels, onze Doosan 255 heeft er een vastzitten en ITR is Koreaans, misschien komt het allemaal wel uit het zelfde fabriek.

Gr. Gerben

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door service man »

ik denk dat je er niet ver naast zit Gerben
volgens mij komt het meeste uit één en de zelfde fabriek . je kan er elk logo op krijgen wat je maar wilt :mrgreen:
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door service man »

we gaan weer verder dit maal een Hyundai 210-9
Bijlagen
tn_DSC_0037.JPG
tn_DSC_0037.JPG (126.39 KiB) 3517 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door service man »

omdat één boven rol naar onze menig af hing naar buiten . ook maar nieuwe rollen gemonteerd . :?
maar ook deze stond met de kop naar beneden .
dus ja ?? dan de bevesting van de rol maar los gesneden en recht gezet ;)
Bijlagen
tn_DSC_0038.JPG
tn_DSC_0038.JPG (128.08 KiB) 3516 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door service man »

het loop wiel even voor zien van nieuwe dichtset en vet zuiger , kan de boel er weer op :)
Bijlagen
tn_IMG-20150703-WA0000.jpeg
tn_IMG-20150703-WA0000.jpeg (125.47 KiB) 3515 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

jcb220
Starter
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 17:24
Locatie: hengevelde

Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.

Bericht door jcb220 »

Inmiddels een paar offertes opgevraagd.
Prijsverschil was dermate klein (nog geen 5%), dat we voor het vertrouwde Berco gaan.

Neemt niet weg dat ik wel geïnteresseerd blijf in hoe het ITR rijwerk het op langere termijn doet.

Gr. Gerben

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”