Adblue gebruik
Moderator: Paul
Advertentie post before
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Das oud nieuws
- bvvoorst
- Forumlid
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Om lekken tijdens het afvullen te voorkomen heb ik een vulslang in een dop gemonteerd. De jerrycan leg ik boven de vulopening (met de slang er al in) en laat de zwaartekracht z'n werk doen.
Veni Vidi Excavati
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Hoi Ben,bvvoorst schreef:Even een kleine tussenstand; na zo'n twee weken werken met de nieuwe machine ongeveer 26 liter verbruikt (met normale werkzaamheden), wat ik toch wel een mooi verbruik noem. Aangezien de infrastructuur rondom de distributie van AdBlue door de leveranciers nog geheel op poten moet worden gezet, wat betreft levering in het veld, moet ik het voorlopig nog met jerrycans doen. Met het huidige verbruik is dat nog wel te doen, maar niet optimaal. In de toekomst is het de bedoeling dat er een aparte tank in de IBC ingebouwd wordt.
Om lekken tijdens het afvullen te voorkomen heb ik een vulslang in een dop gemonteerd. De jerrycan leg ik boven de vulopening (met de slang er al in) en laat de zwaartekracht z'n werk doen.
Er zijn fabrikanten van IBC tanks welke een perfecte tank hebben ontwikkeld voor in het veld met AD bleu, geen gesjouw meer met jerrycans het veld in, oude tijden herleven toch niet weer?
Sytzecat
- bvvoorst
- Forumlid
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Daar heb je helemaal gelijk in Sytze, en die komt er ook wel. Maar het punt is juist dat deze in het veld gevuld moet worden en juist dat punt staat nog in de kinderschoenen.
Veni Vidi Excavati
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Dan nog, is het wel leuk in IBC tank met AdBlue, maar het bevriest ook al heel snel bij lage temperatuur. Ligt met diesel toch anders.
- timajanssen31
- Forumlid
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
- Locatie: Heteren
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Dat is wel een punt. Misschien dat de leverancier nog met een oplossing komt.
P u't komt goed
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
met dat bevriezen val ook nog wel mee , wij draaien al twee jaar met een puin breker met adbleu ,
en hebben er ook 4 vrachtwagens op lopen , de 1000liter ibc staat gewoon buiten , het valt allemaal nog wel mee .
ook dat het alles op vreet is zwaar over trokken (mijn opvatting) .
één keer klein probleem gahad met verstopt aan zuig filter (was eigen schuld ) niet schoon genoeg gewerkt
en hebben er ook 4 vrachtwagens op lopen , de 1000liter ibc staat gewoon buiten , het valt allemaal nog wel mee .
ook dat het alles op vreet is zwaar over trokken (mijn opvatting) .
één keer klein probleem gahad met verstopt aan zuig filter (was eigen schuld ) niet schoon genoeg gewerkt
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- bvvoorst
- Forumlid
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Het bevriezen speelt pas bij een vloeistof-temperatuur vanaf -11°C; het is natuurlijk ook sterk afhankelijk hoe de IBC opgesteld staat voordat de inhoud gaat kristalliseren. Heb je een IBC met een kleine extra ingebouwde AdBlue-tank dan zijn de omstandigheden weer anders (kleine hoeveelheden koelen sneller af dan een volle bulktank).
Hoewel het risicor op bevriezing hier in Nederland inderdaad klein is, maar wel mogelijk, vind ik het handig om (wanneer ik een extra tank krijg) voor de winterperiode toch een jerrycan achter de hand te houden met vloeibare inhoud.
En wat betreft dat invreten; ik ga het niet uittesten op m'n machine...
Hoewel het risicor op bevriezing hier in Nederland inderdaad klein is, maar wel mogelijk, vind ik het handig om (wanneer ik een extra tank krijg) voor de winterperiode toch een jerrycan achter de hand te houden met vloeibare inhoud.
En wat betreft dat invreten; ik ga het niet uittesten op m'n machine...
Veni Vidi Excavati
-
- Starter
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:45
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
janbak schreef:een motor stil legen dat kan maar een met een turbo moet je laten na draaien voor de olie koeling ,
ik het geleerd dat bijvoorbeeld een scania v 8 heel oud kan worden door niet te snel stil te leggen ( en ook warm te daaien/ rijden) de varkers rijders
heb ik in itale zien aan komen bij een eethuisje per gsm eten besteld en de scania v8 laten zij draaien voor het eethuisje
de groente en bloemen rijder (lijn rijders ) legen een motor ook niet stil zo auto rijd snel 2 mil km zonder sleutel werk
Dat kan oud nieuws zijn maar is wel waar!daf3600 schreef:Das oud nieuws
In de theorie was het vroeger al raar als je je machine liet draaien, nu met die emissie ellende is het in de praktijk ook raar. Toch moet ik zo'n mooi tier4i final emissie blabla plastic kapwerk machientje nog eens op z'n sokken de 25.000 uurtjes zien halen, motorisch heb ik er helemaal niks geen vertrouwen in dat dat goed kan komen! Toch durf ik heel zeker te zeggen dat er ook andere manieren van uitstoot terugdringen zijn. Hybride is de toekomst maar om gelijk met elektra te gaan spelen gaat niet werken. Er is technisch veel meer uit een machine te halen dan we door hebben!
Ik ken een voorbeeld van een atlas 160w bietenkraan die in 1 campagne + 1000 uur met nu dus zo'n 4000 uurtjes op de klok al 3 complete roetfilters heeft versleten! Ja oké, Atlas heeft veel problemen met de emissie meuk maar je maakt mij niet wijs dat er merken zijn waar de motoren door alle gedoe bedrijfszekerder zijn geworden.
Maar helaas is er maar 1 ding wat echt telt: wat de boer niet kent dat vreet hij niet! En die boeren zijn zowel de dealers als de klanten en de machinisten.
Re: Ervaringen met AdBlue en andere zaken
Waarschijnlijk Deutz TIER 3B motor met DPF en burner ?? Tegenwoordig nu er SCR bij aan hangt, hebben ze ook een ander roetfilter dat al vanaf 250 graden uitlaatgastemperatuur regenereert en haast nooit meer "actief" hoeft te regenereren.fendtboertje schreef:Ik ken een voorbeeld van een atlas 160w bietenkraan die in 1 campagne + 1000 uur met nu dus zo'n 4000 uurtjes op de klok al 3 complete roetfilters heeft versleten! Ja oké, Atlas heeft veel problemen met de emissie meuk maar je maakt mij niet wijs dat er merken zijn waar de motoren door alle gedoe bedrijfszekerder zijn geworden.
De markt is ontzettend in beweging geweest, John Deere motoren begin jaren 90 waren bijna de zuinigste, terwijl de TIER 2 bekend stond als ontzettende zuipers, dat was voor het EGR tijdperk dus zette men het inspuitmoment heel laat, zodat de zuiger al over zijn maximale compressie heen was waardoor je een lagere verbrandingstemperatuur kreeg. Helaas was ook alle efficientie eruit en zopen ze als ketters.
Deutz heeft ook enorme problemen met roetfilters gehad, maar ook de ontwikkeling van roetfilters gaat door.