GPS voorbereiding op draaikantelstukken

Post hier alles over de techniek van bouwmachines.

Moderator: Paul

Plaats reactie
Advertentie post before
brekken bullie
Starter
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 25 nov, 2007 16:27
Locatie: dalfsen

GPS voorbereiding op draaikantelstukken

Bericht door brekken bullie »

Goedenavond allen,
Zoals hierboven beschreven:gps voorbereiding op draaikantelstukken,ik weet dat Engcon het eps systeem heeft en ook al een klein stukje video gezien hierover maar ben erg benieuwd wat de bevindingen hierover zijn?
(En ja,er zullen vast nog niet veel machines uitgevoerd zijn hiermee)
En is Engcon de enige met dit concept of zijn er ook al meerdere merken op de markt met dit stukje techniek?

Mvg,
Bart.
kuubs muj drej'n!

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Gps voorbereiding op draaikantelstukken.

Bericht door Roger van Nispen »

Beste Bart,

zowel Engcon (http://bouwmachineweb.com/nieuws/engcon ... raven-film) als ook Rototilt (http://bouwmachineweb.com/nieuws/rototi ... weten-film) bieden dit aan en ik verwacht dat Steelwrist dit ook kan aanbieden.

Op wat ik tot nu toe gezien heb, werkt dit fantastisch en is het net dat wat je nu iedere keer te kort komt.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

brekken bullie
Starter
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 25 nov, 2007 16:27
Locatie: dalfsen

Re: Gps voorbereiding op draaikantelstukken.

Bericht door brekken bullie »

He Roger,
Bedankt voor je reactie (Y)
Ik zag vandaag in de bmb toevallig ook een advertentie van smp dat zij schijnbaar ook deze functie af fabriek kunnen leveren???
Je zag al steeds meer mobiele kranen met dks EN gps maar in mijn beleving kon je dan toch nog maar +- 75% (of zelfs minder)effectiviteit uithalen.
Dus net wat je zegt,in deze combi kun je een mooie complete machine benutten (vandaar de vraag of er al ervaringen waren) ;)
kuubs muj drej'n!

Gebruikersavatar
huigvdijk
Starter
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 18:12
Locatie: Zwammerdam

Re: GPS voorbereiding op draaikantelstukken

Bericht door huigvdijk »

Had al een paar jaar gps op me engcon draaikantelstuk. Ik kon tot voorheen alleen het kantelen meten maar heb sinds een paar maanden ook een sensor voor het roteren te meten. Ik moet zeggen dat het een flinke vooruitgang is. Je kan nu echt in alle posities meten (Y) je bak gaat 1 op 1 met het scherm zonder vertraging. Dat hebben ze bij Trimble goed voor elkaar. Hoe het bij andere merken gps is en hoe ver die er mee zijn weet ik niet.
`t is zeker weer ff niet anders

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”