Ongelijkdraaiende rijmotoren
Moderator: Paul
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Oke bedankt. Dan moet ik hem maar eens op bokken gaan zetten en dat ding opendraaien.
De rest van de machine werkt goed en hij heeft kracht genoeg in de arm en het duwblad en de rups die wel met normale snelheid draait. Kan hem ook zonder problemen van de grond duwen dus dan zouden de hydropompen normaal toch goed zijn niet?
De rest van de machine werkt goed en hij heeft kracht genoeg in de arm en het duwblad en de rups die wel met normale snelheid draait. Kan hem ook zonder problemen van de grond duwen dus dan zouden de hydropompen normaal toch goed zijn niet?
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Hallo ik begrijpt dat je alleen de slangen boven heb verwisseld en niet onder.
want het zou ook nog wel eens kunnen zijn dat je doorvoer inwendig lekt.
Het mooiste is dat je met een meter de druk bij de rijmotoren meet
Druk hoog mechanisch probleem druk laag inwendige lekkage
want het zou ook nog wel eens kunnen zijn dat je doorvoer inwendig lekt.
Het mooiste is dat je met een meter de druk bij de rijmotoren meet
Druk hoog mechanisch probleem druk laag inwendige lekkage
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Ja inderdaad. De slangen aan de eindaandrijvingen kunnen niet onderling gewisseld worden omdat deze te kort zijn om te kruisen. Kan natuurlijk wel de eindaandrijvingen demonteren van de onderwagen maar dan moeten de rupsen er ook weer af waar ik geen zin in heb om dat weer te doen.
Ik ga nu gewoon de centrale doorvoer open gooien en dan kijken of er ergens een pakking of o-ring beschadigd is. Voor de rest is er volgens mij niks anders wat het probleem kan zijn want de eindaandrijvingen zijn getest en goed en alle ventielen die voor de centrale doorvoer zitten heb ik allemaal al eens de slangen van gewisseld en het probleem blijft hetzelfde dus het moet wel in de doorvoer zitten lijkt mij.
Ik ga nu gewoon de centrale doorvoer open gooien en dan kijken of er ergens een pakking of o-ring beschadigd is. Voor de rest is er volgens mij niks anders wat het probleem kan zijn want de eindaandrijvingen zijn getest en goed en alle ventielen die voor de centrale doorvoer zitten heb ik allemaal al eens de slangen van gewisseld en het probleem blijft hetzelfde dus het moet wel in de doorvoer zitten lijkt mij.
- bvvoorst
- Forumlid
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Je hoeft niet de slangen bij de eindaandrijvingen te wisselen; je kan ze aan de onderzijde van de centrale doorvoer omwisselen.
Veni Vidi Excavati
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Centrale doorvoer is goed te doen binnen een dag bij een rupskraan.
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Kan het niet zo zijn dat aan de ene kant een kleiner of groter sprocket op zit wat voor ongelijke snelheid plaatsvindt. Of een uitgerekte rups
Handigheid kent geen tijd!
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
snelheids verschil in de rij motor kan je bij de meeste merken stellen op de rij motor . maar hebben ze de gelijke liters en druk ??
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Heb ondertussen nog eens kunnen werken aan de minigraver. Momenteel maak ik lange dagen om de achterstand van het slechte weer wat weg te werken dus het probleem met de rijsnelheid bleef wat liggen...
Ben er ondertussen achter dat het de centrale doorvoer is. Had een paar slangen laten maken om de leidingen van de linker op de rechter eindaandrijving te kunnen aansluiten en omgekeerd. Slangen aan de doorvoer wisselen ging niet omdat ze dan ook te kort waren en er niet echt veel plaats is in zo'n minigraver om lekker te sleutelen.
Het probleem verlegde zich dus naar de andere kant met omwisselen dus kan het niks anders zijn dan de doorvoer aangezien ik alle ventielen VOOR de doorvoer al verwisseld had en het probleem aan dezelfde kant bleef zitten.
Zal nog wel tot het weekend duren denk ik eer ik eraan verder kan werken en de doorvoer eens kan open maken. Heb bijna een halve dag verloren met de cilinder voor de spoorbreedte verstelling eronderuit te halen aangezien de pennen goed vastgeroest zaten en ik ze roodgloeiend heb moeten stoken om ze eruit te krijgen
Wat anderen aanhaalden van te strakke rups of verschillende grootte van sprocket.... Ik ben misschien geen hoogbegaafd genie maar ken redelijk wat van techniek en dit is niet mijn eerste graafmachine wat ik bezit of aan werk dus dat verschil zie ik nog wel maar toch bedankt om allemaal mee te denken!!
Ik hou jullie op de hoogte maar kan nog wel even duren.
Ben er ondertussen achter dat het de centrale doorvoer is. Had een paar slangen laten maken om de leidingen van de linker op de rechter eindaandrijving te kunnen aansluiten en omgekeerd. Slangen aan de doorvoer wisselen ging niet omdat ze dan ook te kort waren en er niet echt veel plaats is in zo'n minigraver om lekker te sleutelen.
Het probleem verlegde zich dus naar de andere kant met omwisselen dus kan het niks anders zijn dan de doorvoer aangezien ik alle ventielen VOOR de doorvoer al verwisseld had en het probleem aan dezelfde kant bleef zitten.
Zal nog wel tot het weekend duren denk ik eer ik eraan verder kan werken en de doorvoer eens kan open maken. Heb bijna een halve dag verloren met de cilinder voor de spoorbreedte verstelling eronderuit te halen aangezien de pennen goed vastgeroest zaten en ik ze roodgloeiend heb moeten stoken om ze eruit te krijgen
Wat anderen aanhaalden van te strakke rups of verschillende grootte van sprocket.... Ik ben misschien geen hoogbegaafd genie maar ken redelijk wat van techniek en dit is niet mijn eerste graafmachine wat ik bezit of aan werk dus dat verschil zie ik nog wel maar toch bedankt om allemaal mee te denken!!
Ik hou jullie op de hoogte maar kan nog wel even duren.
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
kan ook nog aan de pomp liggen hep ik ook gehad hitaci 455