stabilisators atlas 1302E
Moderator: Paul
Advertentie post before
- atlas1302e
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
- Locatie: bergen op zoom
- Contacteer:
stabilisators atlas 1302E
Hi, lange tijd niks meer gepost maar ben nu met het luchtdruksysteem bezig van de Atlas 1302E.
Maar het eerste probleem wat nu opdook was dat de stabilisators vast blijven (fixed) niet ingaan en ook niet uit.
We hebben de voorkant v/d kraan opgedrukt zodat de as vrij van de grond was en daarna de inbusbouten eruit. De zuigers kunnen op en neer en daarna hebben we alles weer netjes afgevuld met nieuwe olie en de inbus bouten vast.
IK heb iets gelezen over een remregelklep die de stab. onder druk zetten als je remt, en de druk eraf als je rijdt en dat is logisch. Dus dan zou het betekenen dat er constant druk op de stab. staat. Hoe krijgen we die druk eraf en welke klep is dat dan precies?
Ik hoor het graag en met goed schoonmaken, ultrasoon, behalen we vaak goede resultaten. Nieuwe seals en pakkingen en daarna werkt het meestal gewoon weer goed.
Groeten uit Kaapverdie,
Maar het eerste probleem wat nu opdook was dat de stabilisators vast blijven (fixed) niet ingaan en ook niet uit.
We hebben de voorkant v/d kraan opgedrukt zodat de as vrij van de grond was en daarna de inbusbouten eruit. De zuigers kunnen op en neer en daarna hebben we alles weer netjes afgevuld met nieuwe olie en de inbus bouten vast.
IK heb iets gelezen over een remregelklep die de stab. onder druk zetten als je remt, en de druk eraf als je rijdt en dat is logisch. Dus dan zou het betekenen dat er constant druk op de stab. staat. Hoe krijgen we die druk eraf en welke klep is dat dan precies?
Ik hoor het graag en met goed schoonmaken, ultrasoon, behalen we vaak goede resultaten. Nieuwe seals en pakkingen en daarna werkt het meestal gewoon weer goed.
Groeten uit Kaapverdie,
no stress
Re: stabilisators atlas 1302E
Normaal zul je een hendel of schakelaar om moeten zetten om de asstempels te activeren, dit zal niet bij enkel remmen gebeuren.
- atlas1302e
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
- Locatie: bergen op zoom
- Contacteer:
Re: stabilisators atlas 1302E
Bij een Caterpillar is dat zo, dat weet ik uit ervaring. Bij de Atlas schijnt het anders te werken zie citaat: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/v ... or#p699752 via de remklep.
Dus de remklep zou een aansturing zijn voor een andere klep open of dicht te laten gaan. Die klep zou dan niet goed werken, deze zou een elektrisch gestuurde klep kunnen zijn maar ook pneumatisch en dat zou de boosdoender zijn denk ik.
Dus de remklep zou een aansturing zijn voor een andere klep open of dicht te laten gaan. Die klep zou dan niet goed werken, deze zou een elektrisch gestuurde klep kunnen zijn maar ook pneumatisch en dat zou de boosdoender zijn denk ik.
no stress
- atlas1302e
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
- Locatie: bergen op zoom
- Contacteer:
Re: stabilisators atlas 1302E
Eerst het luchtdruk systeem aangepakt en als eerste de drukregelaar eraf en gecleaned.
In de ultrasoon, nieuw sealtje en alles weer in elkaar gezet. De toevoer van de compressor naar de drukregelaar is niet best en in ieder geval niet origineel. Het is een geïmproviseerde hydraulic slang waar de koppeling met maar 2 gangen op de compressor zit, ook is de slang al ingescheurd.
De druk komt nu niet hoger dan 1 bar, dat betekent volgens mij dat de compressor niet de druk kan leveren van 6-7 bar om de klep te openen. Voorheen waarschijnlijk wel omdat de klep inwendig lekte en doorliet, de rode wijzer kroop heel langzaam omhoog tot 4-5 bar en dat was het. Dus het expansievat kon de drukschommelingen niet opvangen want compressordruk was werkdruk en dat hoort niet zo te zijn. De accumalator/compressievat dient hier juist voor.
Dus de compressor eraf en zorgen dat deze als eerste weer volop druk levert, daarna gaan we eens kijken naar de stabilisators die geen druk krijgen.
Begint al een verslag te worden, en we gaan het fixen. Zijn er aanvullingen dan hoor ik het graag.
In de ultrasoon, nieuw sealtje en alles weer in elkaar gezet. De toevoer van de compressor naar de drukregelaar is niet best en in ieder geval niet origineel. Het is een geïmproviseerde hydraulic slang waar de koppeling met maar 2 gangen op de compressor zit, ook is de slang al ingescheurd.
De druk komt nu niet hoger dan 1 bar, dat betekent volgens mij dat de compressor niet de druk kan leveren van 6-7 bar om de klep te openen. Voorheen waarschijnlijk wel omdat de klep inwendig lekte en doorliet, de rode wijzer kroop heel langzaam omhoog tot 4-5 bar en dat was het. Dus het expansievat kon de drukschommelingen niet opvangen want compressordruk was werkdruk en dat hoort niet zo te zijn. De accumalator/compressievat dient hier juist voor.
Dus de compressor eraf en zorgen dat deze als eerste weer volop druk levert, daarna gaan we eens kijken naar de stabilisators die geen druk krijgen.
Begint al een verslag te worden, en we gaan het fixen. Zijn er aanvullingen dan hoor ik het graag.
no stress