luchtdruk schakeling rijmotor Atlas 1302

Post hier alles over de techniek van bouwmachines.

Moderator: Paul

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

luchtdruk schakeling rijmotor Atlas 1302

Bericht door atlas1302e »

Hallo beste grondverzetters en monteurs,

Een vraagje voor de Atlas 1302E, heb het hele compressor gebeuren vernieuwd en eindelijk goede luchtdruk. Behalve èèn slangetje die naar de bak gaat om te schakelen, de schakelvork voor hoog en laag.
Geen luchtdruk dus die is lek of zit niet goed aangesloten :o

Mijn vraag is? waar zit die aansluiting van dat slangetje op de bak? Ik kom er niet uit en misschien met jullie hulp zeker wel :)

Grt. Willem
no stress

Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: luchtdruk schakeling rijmotor Atlas 1302

Bericht door atlas1302e »

Uiteindelijk het slangetje gevonden maar ligt er loos bij, maar de aansluiting zie ik nergens. Misschien een ander luchtslangetje die onvoldoende lucht levert? Die schakelvork heb ik nog steeds niet gevonden.
no stress

Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: luchtdruk schakeling rijmotor Atlas 1302

Bericht door atlas1302e »

He he eindelijk opgelost, overal druk en de wijzers rood en wit ruim 6 bar. Er was aardig geklooid met die machine, allemaal lapmiddeltjes en dus ook een poreuze slang waardoor de druk wegviel voor het schakelen naar hoge gearing.

Stabilisator, zwenkrem en rijden weer dik voor elkaar.

Compressor cylinder met zuiger en koppaking set vervangen, daarna de luchttoevoerslang naar de ketel.
Drukregelaar er tussen uit, en een nieuwe slang (hoge druk) in de cabine met een nieuwe drukregelaar, vochtafscheider en olie reservoir zoals bij een luchtcompressor in de meeste gevallen is uitgevoerd.

Van daar uit naar het systeem onder de cabine, aansluitingen schoongemaakt en het overstort ventiel er tussen uit. Deze lekte ook op twee punten en werkte ook niet meer goed. Afgesopt en getest geen zeepsop bellen en de meters bleven mooi op 6+ bar staan. Nuttig karweitje waarbij wat koppelingetjes en een testdrukmeter wel erg handig is.
no stress

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: luchtdruk schakeling rijmotor Atlas 1302

Bericht door Sleaze »

Interessant! Heb je ook foto's van de machine met foto's van de reparaties?

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”