Banden voor hydraulische graafmachines

Post hier alles over de techniek van bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door cjsiku »

Bart schreef:Als ik het nodig vond om dat hier te beschreven, dan had ik dat wel gedaan.
Dat is te begrijpen maar je reactie op Henk roept bij de meesten vraagtekens op.

Wel jammer, had het wel willen weten eigenlijk !
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

dezaxisman
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 12:39
Locatie: oostzaan

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door dezaxisman »

henk. trellerborg band zeker? hoor er laatste tijd wel meer klachten over. zelf ook al een band gehad waar de lagen van loslieten 2500 uurtjes oud. en heb jij ook van die haar scheurtje aan de rand van je nokken?
kermit de zaxisman

Gebruikersavatar
Henk Wijnholds
Starter
Berichten: 143
Lid geworden op: za 1 feb, 2014 22:17
Locatie: Het leukste dorp van Drenthe, Annen!
Contacteer:

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door Henk Wijnholds »

Klopt, Trilleborg! Dit was voor mij ook niet de eerste keer, heb hetzelfde al eens binnen in de band gehad. Daar kwam het canvas naar binnen..

femke
Starter
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 15:19

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door femke »

Iemand ervaring met michelin x bib cargo 710/45×22,5.
we zijn bezig met in nieuwe kraan,waarschijnlijk in cat 313. Ben alijd bij straters , wil dus graag wat in "vriendelijk"band voor in het zand.
of iemand in alternatief.

312litronic
Starter
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 nov, 2006 20:00
Locatie: deurne

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door 312litronic »

710/45-22.5 is wel een hoge band.... Denk ook niet dat een xbib van Michelin geschikt is voor onder een graafmachine, hij zal wel wat teveel veren. Ik zweer nog altijd bij mn alliance 700 /40-22.5, ook op vers straatwerk,een goede band die ook redelijk stabiel is.

312litronic
Starter
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 nov, 2006 20:00
Locatie: deurne

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door 312litronic »

En door een zandbaan rijd ik zonder moeite doorheen, maakt niet uit wat voor zand, dan is het maar afzien met dubbellucht 315/80-22.5, waarmee je jezelf door de zandbaan moet trekken pfff

atlas 1504
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 dec, 2008 13:32

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door atlas 1504 »

heb 9000uur gedraaid op michelin cargo 600/50/22.5 , in de zandbaan en op de weg een perfecte band. Op nat gras en in natte klei een drama want ze lossen voor geen meter.
Ze zijn wel veel soepeler (had ze wel op 6bar staan ipv de voorgeschreven 3.5bar)

Gebruikersavatar
liebherr power
Starter
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 28 nov, 2008 19:26
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door liebherr power »

Wij hebben een Liebherr 314 op Alliance A390 banden staan van 60 cm breed. Doen het super in de zandbaan. Alleen in vette grond weer niet. Ook is het super op asfalt bij bermen afwerken. Je hebt veel minder snel de afdruk van de nokken op de weg staan dan bij banden met trekker profiel. Op deze banden zit een blokprofiel. Foto kan je een beetje zien wat voor band het is.
20150902_152729-BorderMaker.jpg
20150902_152729-BorderMaker.jpg (135.07 KiB) 2851 keer bekeken

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door johan de volvo man »

Zijn mooie banden , leek mij ook wat zijn helaas niet breder dan 600 . Ik heb nu Trellerborg 710 breed met de brede nokken bevallen ook prima , nokken zijn niet zo hoog en loopvlak is mooi vlak . Insporen valt mij erg mee en ze trekken goed door in de modder .
Ze schijnen nog wel wat rumoerig te zijn als je op de weg rijdt hoor er in de cabine echter niet veel van .
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (133.21 KiB) 2836 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

anton
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: di 1 sep, 2009 13:20

Re: Banden voor hydraulische graafmachines

Bericht door anton »

Ik heb onder mijn hitachi 140 trelleborg 650 banden met trekker profiel. Hoeveel bar hebben jullie daar in? Hij is geleverd met 4 bar. Ik vind de kraan niet echt stabiel daar door.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”