Leveler/laserblad

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
deutzpower
Forumlid
Berichten: 1091
Lid geworden op: wo 7 jan, 2009 22:15
Locatie: Vinkeveen

Re: Leveler/laserblad

Bericht door deutzpower »

Met het machinientje er bij ;B
Bijlagen
Herschaalde kopie van Foto228.jpg
Herschaalde kopie van Foto228.jpg (135.96 KiB) 5318 keer bekeken
s'avonds een vent, s'ochtends lekker uitslapen

de kabouter
Starter
Berichten: 57
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 21:25
Locatie: stampersgat

Re: Leveler/laserblad

Bericht door de kabouter »

dat klopt william dat het het oude blad van de ahlmann is maar het is al 20 jaar oud alleen opnieuw gespoten en pennen en bussen vernieuwd en de bestuuring is nieuw en met de ahlmann schoof hij er volle vrachten van een oplegger er mee uit elkaar dus sterk is het genoeg

de kabouter
Starter
Berichten: 57
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 21:25
Locatie: stampersgat

Re: Leveler/laserblad

Bericht door de kabouter »

toch wel erg william jij weet het beter als ik zelf het blad van mij is van 2000 dus 10 jaar alleen ze rijden al 25 jaar met zo'n model laserblad rond hier bij ook de foto nog van de extra joystick die ze bij geplaatst hebben voor de bediening van het blad
Bijlagen
Herschaalde kopie van laserblad 28.jpg
Herschaalde kopie van laserblad 28.jpg (108.29 KiB) 5152 keer bekeken

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Leveler/laserblad

Bericht door william brooymans »

de kabouter schreef:toch wel erg william jij weet het beter als ik zelf het blad van mij is van 2000 dus 10 jaar alleen ze rijden al 25 jaar met zo'n model laserblad rond hier bij ook de foto nog van de extra joystick die ze bij geplaatst hebben voor de bediening van het blad
Och marcel ik gokte zomaar een eind weg. ik kom nu zo'n 7 jaar bij ATF en wist niet beter dan dat dit blad er was. aangezien ze bij ATF snel afscheid nemen van materiaal dacht ik dat ie rond de 10 jaar oud zou zijn. maar goed weer ff on-topic; werkt alles naar behoren en heb je een beetje capaciteit in vergelijking met het bord wat bijvoorbeeld chris van van Gastel eraan heb zitten??
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: Leveler/laserblad

Bericht door JDB »

Een filmpje van een van de lavelers van G.M. Damsteegt, in dit geval aan de az 90 tele.
Laatst gewijzigd door JDB op wo 22 sep, 2010 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: Leveler/laserblad

Bericht door JDB »

En na het afstelen van de lazer zie meestal al gouw een lachende grondwerker.
Bijlagen
lachende grondwerker.jpg
lachende grondwerker.jpg (131.64 KiB) 4967 keer bekeken

Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Leveler/laserblad

Bericht door papahenkie »

JDB schreef:Een filmpje van een van de lavelers van G.M. Dasteegt, in dit geval aan de az 90 tele.
en dan crosst er nog ff gauw een auto door de baan (ch)
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: Leveler/laserblad

Bericht door JDB »

Daar kan je als machinist inderdaad aan ergeren, alleen hier is het wel anders. De mensen die hier door de baan rijden wonen in de wijk achter deze weg. En aangezien dat 150m verder op (ander uitrit van de wijk) de zelfde aannemer aan het rioleren is kan je van de mensen niet verwachten dat ze met de auto niet thuis kunnen komen. Bovendien het is geen zand maar repac. Dus het enigste probleem is dat je de auto´s mis moet houden. Maar deze zijn toch banger voor jou als jij voor hen.
Bijlagen
achter aanzicht.jpg
achter aanzicht.jpg (142 KiB) 4770 keer bekeken

Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Re: Leveler/laserblad

Bericht door etec smurf »

Dit is toch gerbert? ik mis zijn hond?

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Leveler/laserblad

Bericht door Bart »

Rene Prinssen Spoorwegmaterialen is sinds kort in bezit van een Volvo L60F en een MCS leveller.

Vandaag was deze firma samen met Wouter Pulles van MCS bij Kuiken te gast voor instructie. Kuiken nam de instructie van de laadschop voor haar rekening en MCS heeft de leveller, besturing en laser uitgelegd.

De machinisten gingen er vandaag voor het eerst mee aan de slag en het was voor mij en enkele collega's slechts 'oppervlakkig' bekend. Dus vandaag hadden wij er tijd voor om ons er eens in te verdiepen. De basis hadden we al snel door: zorg dat de laser goed staat en goed ingesteld staat.

Al met al een leerzame dag!

Foto 1: Het aankoppelen van de leveller en het opstellen van de laser. Dit is een zware variant van de MCS leveller, aangezien deze voornamelijk in het spoorwerk gaat draaien om het ballastbed op hoogte te brengen. Zaken als ophanging, draaikrans en drukplaat zijn verzwaard. Ook is de drukplaat voorzien van 3 messen, wat normaal 2 is.
PRINSSEN_MCS009.jpg
PRINSSEN_MCS009.jpg (178.82 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 2: Het eerste baantje wordt getrokken.
PRINSSEN_MCS010.jpg
PRINSSEN_MCS010.jpg (162.39 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 3: Een blik op de laser. Dit is een Spectra GL722 dubbel afschot laser en is voorzien van afstandsbediening.
PRINSSEN_MCS007.jpg
PRINSSEN_MCS007.jpg (181.57 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 4: Wouter Pulles staat in de cabine om instructie te geven aan de laadschopmachinist. Een collega-machinist volgt het werk 'op de voet'.
PRINSSEN_MCS005.jpg
PRINSSEN_MCS005.jpg (151.89 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 5: De leveller. Doordat het hefframe van de laadschop in zweefstand staat, wordt de leveller over het oppervlak getrokken. De drukplaat welke over de grond sleept wordt versteld om zo de juiste hoeveelheid materiaal af te schrapen of aan te brengen. Slechts het gewicht van de leveller drukt op de grond, gelijk volgens het principe van de afwerkbalk van de asfaltafwerkmachine.

Het is belangrijk dat de leveller zo vlak mogelijk op de grond wordt geplaatst.
PRINSSEN_MCS003.jpg
PRINSSEN_MCS003.jpg (160.57 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 6: En rustig aan verder naar achteren rijden. Des te lager de snelheid, des te beter de leveller zich kan corrigeren om zo nauwkeurig mogelijk te werken.
PRINSSEN_MCS001.jpg
PRINSSEN_MCS001.jpg (161.01 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 7: Nameten met de ontvanger aan de baak. Deze ontvanger gaf de afwijking in mm. aan.
PRINSSEN_MCS002.jpg
PRINSSEN_MCS002.jpg (167.09 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 8: Nog maar een paar baantjes trekken. Zaken als verkanting e.d. werden allemaal uitgeprobeerd, evenals het verstellen vanuit de cabine op de ontvangers als wel met de afstandsbediening om de procenten afschot te wijzigen.
PRINSSEN_MCS008.jpg
PRINSSEN_MCS008.jpg (173.32 KiB) 4103 keer bekeken
Foto 9: In alle rust uitleggen en expirimenteren. De machinisten waren geïnteresseerd en gedreven en dat is veel waard!
PRINSSEN_MCS006.jpg
PRINSSEN_MCS006.jpg (159.24 KiB) 4103 keer bekeken
De laatste foto: De Volvo L60F welke is voorzien van overdruksysteem en roetfilter.
PRINSSEN_MCS004.jpg
PRINSSEN_MCS004.jpg (147.91 KiB) 4103 keer bekeken
Daar ik bij Kuiken zelden met levellers te maken heb, zijn zulke instructies altijd nuttig. Je hoeft het niet exact te kennen, maar deze materie is interessant genoeg om meer van te willen weten.
Ook mijn collega's konden dit beamen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”