Maaikorven

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Maaikorven

Bericht door martin 520 »

Paul schreef:
martin 520 schreef:Ik hoop toch werkelijk voor je dat je niet (po) tegenkomt die een beetje van de regelgeving afweet, aangezien je onderhand wel een gevaarlijke combinatie wordt op de weg vanwege je grote afstand tussen vooras en voorkant maaikorf. :?
Dit is ongeveer net zo lang als een 4.3 M maaikorf aangezien deze niet dubbelvouwen maar gewoon in de gehele lengte voor de kraan hangen.
Ja idd Paul, die heeft hetzelfde probleem.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Maaikorven

Bericht door pascal312liebherr »

takeuchi man schreef:Het filmpje waar ik op doel is gepost op bladzijde een van dit topic en op pagina 6 staat een filmpje van mijn collega marcel, ik zou zeggen kijk en vergelijk....
Als die 900 het materiaal ook voor ze wielen mocht lossen zou hij nog harder op je collega uitlopen, je gaat het gewoon niet redden om met de helft zo breede bak onder dezelfde omstandigheden meer meters te halen, hoe graag je ook zou willen :)
..

TVB EW180B
Starter
Berichten: 72
Lid geworden op: za 7 mei, 2011 15:59
Locatie: Nieuwkuijk

Re: Maaikorven

Bericht door TVB EW180B »

martin 520 schreef:Ik hoop toch werkelijk voor je dat je niet (po) tegenkomt die een beetje van de regelgeving afweet, aangezien je onderhand wel een gevaarlijke combinatie wordt op de weg vanwege je grote afstand tussen vooras en voorkant maaikorf. :?
Ik heb een paar standen geprobeerd voor het transport, maar dit leek mij het veiligste i.v.m. het zicht en de messen staan zo naar beneden gericht. maar het blijft een heel ding en goed opletten op de weg.

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Maaikorven

Bericht door sytzecat »

Een (po) die er enig verstand van heeft zal de machine misschien aan de kant zetten, maar over het algemeen hebben de (po) er geen verstand van en durven dan de machine niet aan de kant te zetten! Maar wanneer er een ongeluk gebeurt, en de (po) haalt de VOAer bij, dan is het verhaal, de bak zit met een snelwissel systeem aan de machine en zal tijdens transport moeten worden ontkoppeld van de machine! Wanneer het een vaste verbinding zal zijn, dan zal er een ontheffing voor aangevraagd moeten worden.
Sytzecat

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Maaikorven

Bericht door daf3600 »

Mogge Sytze,

Geld hier niet de zelfde regel als bij trekkers? Daarbij mag je toch ook werktuigen dragen? Volgens mij is er toen een poosje de wet gevolgd, maar is er later een uitzondering op gemaakt, omdat het een onwerkbare regel was. Weet niet of ik het helemaal goed heb.

En anders als het als lading gezien wordt, dan heb je zeker gelijk.. :-)

Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3671
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Re: Maaikorven

Bericht door patrick-zaxis130W »

Valt de pen verbinding ook onder snelwissel sytze ? Dat is bij deze namelijk zo als ik het bekijk op de foto's

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Maaikorven

Bericht door kleintje75 »

je kan ook de bakcilinder uitsturen zodat de korven parallel lopen met de steel, kan je de steel verder naar je toe halen, en ben je nog lager ook.
Op foo 9 kan je nog de snelkoppeling zien zitten, en daar val je dan net buiten. anders de korf in een vorm van een V inklappen ( dus niet helemaal dicht?
)
Laatst gewijzigd door kleintje75 op ma 20 jan, 2014 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Maaikorven

Bericht door service man »

kleintje75 schreef:je kan ook de bakcilinder uitsturen zodat de korven parallel lopen met de steel, kan je de steel verder naar je toe halen, en ben je nog lager ook.
daar zat ik ook al na te kijken zo veel ruimte zit er toch wel tussen ?? kunje op de foto's slecht zien
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Maaikorven

Bericht door johan de volvo man »

Had ik ook al gedacht , maar dan zit je denk ik wel een beetje achter je korf wat zicht betreft .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

TVB EW180B
Starter
Berichten: 72
Lid geworden op: za 7 mei, 2011 15:59
Locatie: Nieuwkuijk

Re: Maaikorven

Bericht door TVB EW180B »

Je kunt de bakcilinder helemaal in en uitsturen als de maaikorf opgegeklapt is. Maar als je de maaikorf parallel aan de steel houdt en de steel naar je toe trekt, dan wordt het zicht veel minder, en ik vind dat de messen dan gevaarlijker zitten. Daarbij komt ook dat je dan de hele tijd de kantelfuntie in de gaten moet houden, want naar een tijdje drijft de kantelfuntie dan toch een beetje weg. Onder is het iets van niks maar boven (ong. 4 meter verder) is dat toch best wel veel en komt het uiteinde van de maaikorf toch tegen de leidingen/giek aan

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”