Puinbak mét of zonder tanden?

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door oxbow »

Met tanden heeft zijn voordelen in opbreken en dergelijk, maar voor straatwerk is zonder tanden veel geschikter,
ik breek klinkers en straatwerk meestal op met de vlakke bak, omdat met onze puinrieken het ook niet ideaal is.

Als je nog een hulpstuk zoals een ripper bij je kraan hebt zal een puinriek met mes volstaan, Is de puinriek het enige opbreekstuk, dan ben je beter met tanden eraan.

Sjouke86
Starter
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 18:02
Locatie: Easterein
Contacteer:

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door Sjouke86 »

Ik gebruik nu een bak met vlak mes, dit gaat hartstikke goed in de sloop. Het zal in de sloop met betonijzer e.d. wel voordelen hebben lijkt mij, maar met een mobiele kraan zit ik nooit vaak in het echt zware betonrooiwerk. Ik zie de voordelen van tanden niet echt, maar dat komt meer omdat ik er geen ervaring mee heb... ;P ;P ik gebruik de bak enkel voor sloopwerk, dus funderingen trekken e.d. En enkel een stukje straat werk rooien, maar dat gaat dan toch mee in het puin :D
Kraanverhuur
grondverzet
sloopwerk

http://www.strikwerdaverhuur.nl

Gebruikersavatar
hannes
Forumlid
Berichten: 3260
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
Locatie: sluiskil
Contacteer:

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door hannes »

ik heb zelf een puinriek met tanden die middels bouten gemonteerd zitten. Ik heb vaak gemak van de tanden, je dringt inderdaad makkelijker in puin e.d. en ook met het rooien van stronken e.d. is het ideaal, als je het terrein opschoond neem je losliggende wortels en takken makkelijk en zonder al te veel grond mee achter de tanden. Op het moment zijn de tanden er echter af omdat ik laatst een stuk straatwerk en een stuk ongewapende beton moest opbreken. Ik haal ze er ongeveer 1 a 2 keer per jaar af.

Maar als je echt hele dagen in de sloop staat zou ik vaste tanden nemen! Dit omdat de kwaliteit van tanden die ik gebruik niet goed genoeg is voor de sloop, je hebt kans dat een bout breekt, dan buigt de tand en kun je hem weggooien.

demolitionman
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 20:10
Locatie: nootdorp

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door demolitionman »

een puinriek met mes is leuk voor een beetje metselpuin of om wat straatwerk mee uit te rieken maar met grotere stukken puin vermengd met betonijzer kan je net zo goed naar huis gaan met je mes aan je puinriek.
een echte puinriek heeft tanden en de rest mag de naam puinriek eigenlijk niet dragen

Gebruikersavatar
Tom_1978
Starter
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 20 jan, 2010 19:28

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door Tom_1978 »


Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door oxbow »

Heb een gloednieuwe eurosteel puinriek liggen waarvan een tand zoals uit je link afgebroken is...

Blijf een volle tand in een holle tandhuls een beter systeem vinden,Hoewel het andere systeem ook voldoet maar je doet er wel zwaar opbreekwerk mee, zeker als je geen riptand hebt.
Bijlagen
puinriek.jpg
puinriek.jpg (120.42 KiB) 2831 keer bekeken

demolitionman
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 20:10
Locatie: nootdorp

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door demolitionman »

volle tanden met tandhuls, een prima systeem maar zorg er altijd voor dat je je tandhulzen tijdig oplast want anders ligt je gebit ook gauw op straat en moet je in je moedermes gaan snijden om de huls te vervangen.

Gebruikersavatar
hannes
Forumlid
Berichten: 3260
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
Locatie: sluiskil
Contacteer:

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door hannes »

dit vind ik een mooie bak om bestrating op te breken (Y)
Bijlagen
IMG_4407-BorderMaker.jpg
IMG_4407-BorderMaker.jpg (169.96 KiB) 2410 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door Bart »

Interessant.
Kun je hier eens wat meer foto' s van maken Hannes? Dus wanneer bak helemaal open en dicht is, als de bak stenen uitbreekt (het lopen van de stenen door de bak) en bestrating uitschudt, etc.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
hannes
Forumlid
Berichten: 3260
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
Locatie: sluiskil
Contacteer:

Re: Puinbak mét of zonder tanden?

Bericht door hannes »

als het niet te veel sneeuwt gaan ze morgen weer uitbreken denk ik, ik zal proberen nog wat foto's te maken dan..

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”