Legklemmen en machinaal (her)straten

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door janbak »

Ik kijk met regelmatig naar klemmen , wat me op valt dat er lagerdruck cilinders worden gemonteerd en geen pen bus verbinding gewoon een bout niet echt degelijke ?

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door cjsiku »

Nou Jan. Ga jij er eens één maken die wel lekker degelijk is. Als ik zo de klemmen van Probst of Hünklinger bekijk, dan zit daar iets meer achter als een halfuurtje tekenen achter op een bierviltje. Dus daar zal heus wel over nagedacht worden....
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
timajanssen31
Forumlid
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
Locatie: Heteren

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door timajanssen31 »

Volgens mij deed Reijers van buren het met een dubbele klem op het terrein van Hoeben.
Bijlagen
IMG_0896.JPG
IMG_0896.JPG (147.01 KiB) 2290 keer bekeken
P u't komt goed

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door lukasbelarus »

ben het er wel mee eens, je ziet redelijk kleine cilinders. als je een grotere cilinder erop zet heb je gelijk meer klemkracht, zoals ook in het midden. wel moet je het dan zo maken dat je de laag niet "bol" knijpt, hier zul je dus een plaat oid voor moeten maken wat de klem weer zwaarder maakt. en idd, bout verbindingen voor bewegende delen is verre van ideaal, maar dit is een stuk goedkoper dan pennen, denk dat ze dit daarom toepassen. bij producenten die veel klemmen maken telt er maar een ding, en dat is zo goedkoop mogelijk produceren dus zo min mogelijk materiaal en goedkope componenten.

foto hierboven is de toepassing die ik bedoel, op grote terreinen of parkeerplaatsen. Het tegen elkaar zetten van de pakken zie ik nog steeds geen probleem in, als er een beetje ruimte tussen zit is dit makkelijk op te vangen.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door cjsiku »

Als je goed naar deze pakken kijkt zie je hopelijk wel waarom je deze wel dubbel kan pakken en een normaal pak klinkers in keperverband niet. Maar volgens mij hebben jullie hele andere pakken met bestratingsmateriaal, als ik je verhaal zo begrijp.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door lukasbelarus »

dat ze zo in elkaar vallen zonder stenen achteraf erin te leggen doel je denk ik op?
bij het straten van betonklinkers zou je dan aanslagen kunnen maken welke op de plekken vallen waar geen klinkers zitten.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3671
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door patrick-zaxis130W »

Bij deze een foto van de machinaal pakken die volgens mij overal gebruikt worden in NL , Foto geleend van Internet. Misschien is hier op te zien waarom je ze niet tegen elkaar aan kan zetten , wat dan nog al een precies klusje is en vaak niet eens de ruimte voor is. En op grote terreinen worden meestal geen betonklinkers (bkk formaat) gebruikt maar H-klinkers of de stenen die op de foto te zien zijn van de dubbelen klem.
Bijlagen
2.jpg
2.jpg (42.13 KiB) 2200 keer bekeken

Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3671
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door patrick-zaxis130W »

Staat op YouTube een filmpje van de dubbele klem. Daar is mooi op te zien dat bij zulke stenen in zo n verband het prima gaat maar der evengoed een hoop hand werk bij komt kijken. De link wil niet echt , als je zoekt op hunklinger p-02 Twin vind je de video wel.

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door Brian/cranes »

patrick-zaxis130W schreef:Staat op YouTube een filmpje van de dubbele klem. Daar is mooi op te zien dat bij zulke stenen in zo n verband het prima gaat maar der evengoed een hoop hand werk bij komt kijken. De link wil niet echt , als je zoekt op hunklinger p-02 Twin vind je de video wel.

;)
Opgeven is geen optie

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: legklemmen / machinaal (her)straten

Bericht door lukasbelarus »

had ik inderdaad gezien, dit zijn eigenlijk gewoon twee klemmen aan elkaar gemaakt. hier is ook goed te zien dat de pakken helemaal precies tegen elkaar hoeven te staan, een beetje machinist moet dit makkelijk zo neer kunnen zetten lijkt me..

en als je met 1 klem 1 laag kan pakken, kun je met 2 klemmen ook 2 lagen tegelijk pakken lijkt me. alleen op de foto links boven in de hoek moet die steen weggehaald worden en hier moet de klem een palletje hebben.

ruimte is nog steeds geen probleem; want dan kun je sowieso beter een enkele gebruiken. maar grote terreinen is het ideaal. en met h klinkers gaat het volgens mij ook heel makkelijk...

lijkt mij een goed project om een soort "evenaar" te maken waar dan 2 klemmen aan hangen.
met een klaar kleine aanpassingen zou dit dan moeten werken, en als er geen werk is kunnen de klemmen los gebruikt worden. volgens mij is dit ook precies wat bij bovenstaand filmpje gedaan is.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”