Caterpillar 988 H
Advertentie post before
- Zandstorm
- Starter
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 30 jun, 2005 20:44
- Locatie: West-Friesland
- Contacteer:
Re: Caterpillar 988 H
Dat zijn nogal zukke uitspraken die je daar doet.ZWART KOOLTJE schreef:Hallo,
Het kan geladen met de bak naar boven rijden maar het is erg onprofesioneel en gevaarlijk bovendien.
Groeten ZWART KOOLTJE
Beware ! ! ! This user posts under influence !
Re: Caterpillar 988 H
Eens,Zandstorm schreef: Dat zijn nogal zukke uitspraken die je daar doet.
En bij het terugstorten op een oprit verlies je gewoon teveel snelheid als je halverwege nog moet heffen.
Wel ben ik van mening dat als je een eind moet rijden je gewoon de bak laag moet houden.
En Zwart Kooltje,
Wij hebben sindskort ook die geweldige camera's op dak. maar je ziet geen pukkel op je beeldscherm (als je er uberhaubt op kijkt)
Gewoon goed uitkijken voor je wegrijd is mijn mening.
(net zoiets als mensen die niet achterom kijken bij het achteruit rijden. maar op de spiegels achteruit tuffen op groot materieel. zeer grote dodehoek)
Greetings.
The Bigger, The Better!!
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Caterpillar 988 H
Zwart Kooltje hanteert de basisregel voor het werken met een laadschop.
Namelijk de bak kort bij de grond houden, zodat het zwaartepunt van machine met last zo laag mogelijk ligt. Een goed uitgangspunt standpunt, waar niks mis mee is.
Weet dat bij het rijden met de bak zo kort mogelijk aan de grond, is de belasting op vooras en banden ook minder, dan waneer je met half geheven laadframe rijdt en dat scheelt ook in de slijtage-kosten.
Als je de maatvoeringschets bekijkt (uit de folder gehaald) zie je dat de bakhoek in transportstand en in max. geheven stand nauwelijks verschilt. Dit omdat het laadframe nagenoeg parallel heft.
Dus om nu te stellen dat met halfweg geheven laadframe de bak veel verder achterover ligt...
Namelijk de bak kort bij de grond houden, zodat het zwaartepunt van machine met last zo laag mogelijk ligt. Een goed uitgangspunt standpunt, waar niks mis mee is.
Weet dat bij het rijden met de bak zo kort mogelijk aan de grond, is de belasting op vooras en banden ook minder, dan waneer je met half geheven laadframe rijdt en dat scheelt ook in de slijtage-kosten.
Als je de maatvoeringschets bekijkt (uit de folder gehaald) zie je dat de bakhoek in transportstand en in max. geheven stand nauwelijks verschilt. Dit omdat het laadframe nagenoeg parallel heft.
Dus om nu te stellen dat met halfweg geheven laadframe de bak veel verder achterover ligt...
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Zandstorm
- Starter
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 30 jun, 2005 20:44
- Locatie: West-Friesland
- Contacteer:
Re: Caterpillar 988 H
Met de bak laag zie je gewoon zeer weinig.
In mijn ogen is een machinist die met de bak omhoog rijdt en dat jarenlang schadevrij doet, dan ook niet onprofessioneel en gevaarlijk bezig.
In mijn ogen is een machinist die met de bak omhoog rijdt en dat jarenlang schadevrij doet, dan ook niet onprofessioneel en gevaarlijk bezig.
Beware ! ! ! This user posts under influence !
-
- Starter
- Berichten: 644
- Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 20:10
- Locatie: nootdorp
Re: Caterpillar 988 H
waarom zou je onnodig met je bak hoog rijden????
neem eens een hobbeltje met 1 voorwiel en dan gaat je bak een meter uit het lood
met het hoge zwaartepunt is dan de kans op omvallen zeer groot.
ik begrijp zoizo al niet wat die shovel met een volle bak aan de openbare weg moet maarja het zijn belgen he
neem eens een hobbeltje met 1 voorwiel en dan gaat je bak een meter uit het lood
met het hoge zwaartepunt is dan de kans op omvallen zeer groot.
ik begrijp zoizo al niet wat die shovel met een volle bak aan de openbare weg moet maarja het zijn belgen he
Re: Caterpillar 988 H
Waar baseer je op dat deze shovel op de openbare weg rijdt? Rijdt die auto niet gewoon op een afgesloten bedrijfsterrein?demolitionman schreef:ik begrijp zoizo al niet wat die shovel met een volle bak aan de openbare weg moet maarja het zijn belgen he
Deze shovels zijn veel te groot om op de openbare weg te mogen en kunnen, zelfs in Belgie!
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels
Re: Caterpillar 988 H
Jorn de Wals schreef:Waar baseer je op dat deze shovel op de openbare weg rijdt? Rijdt die auto niet gewoon op een afgesloten bedrijfsterrein?demolitionman schreef:ik begrijp zoizo al niet wat die shovel met een volle bak aan de openbare weg moet maarja het zijn belgen he
Deze shovels zijn veel te groot om op de openbare weg te mogen en kunnen, zelfs in Belgie!
De auto rijdt op een openbare weg en de laadschop steekt daar ook wel eens over .
Mooie foto,s , niet voor te stellen dat dit BIJNA midden in LUIK is .
Re: Caterpillar 988 H
Nu weer eens tijd voor een foto. Met de bak aan de grond om verdere discussie te voorkomen
- Bijlagen
-
- _DSC5725.JPG (141.76 KiB) 4120 keer bekeken
Groetjes Eddie.
- papahenkie
- Forumlid
- Berichten: 5912
- Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
- Locatie: Heino
- Contacteer:
Re: Caterpillar 988 H
kan beter de bak omhoog doen , dan ziet hij waar die rijd
ontopic maar weer
ontopic maar weer
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op
- matthias-w.
- Forumlid
- Berichten: 6159
- Lid geworden op: vr 9 sep, 2005 12:49
- Locatie: 46395 Bocholt (Duitsland) Vakantie in Rockanje
Re: Caterpillar 988 H
CAT 988H van Jac Rijk
- Bijlagen
-
- comp_DSCF1309.jpg (196.53 KiB) 3645 keer bekeken