MultiDocker CH 74 D

Alle overige Caterpillar machines kunnen hier besproken worden
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door Jorn »

Ik wil niemand in twijfel trekken, maar 1700ton (zand)/uur = +/- 1000m3 : 6m3 (per knijper) = 166 bakken/uur = 2,7 bakken/minuut (C) !
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door service man »

J.J. de Wals schreef:Ik wil niemand in twijfel trekken, maar 1700ton (zand)/uur = +/- 1000m3 : 6m3 (per knijper) = 166 bakken/uur = 2,7 bakken/minuut (C) !
dan moet er zeker een goede airco in zitten :mrgreen:
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
MauriceRSV
Starter
Berichten: 211
Lid geworden op: za 20 feb, 2010 16:54
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door MauriceRSV »

geertyke schreef:Deze zijn gebaseerd op daadwerkelijke productiecijfers van klanten die een MultiDocker CH 74D hebben. In Brunsbuttel staat ook de CH 74D die op de Bauma stond. Rijden jullie er anders maar heen en vraag zelf naar wat de productiecapaciteit is. Daar is zelfs met overslag van zand een capaciteit tegen de 1700 ton/uur behaald met 6m3 grijper. Deze staat zelfs op gantry en moet nog iets meer heffen wat ook invloed heeft op productiecapaciteit. Gegevens zijn zeer zorgvuldig gecontroleerd en gerefereerd voor een artikel in vaktijdschrift!
Klinkt alsof iemand korte teentjes heeft...
Maar zoals ik zeg: Klinkt alsof
And now comes the monkey out of the sleeve

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door Bart »

Geert-Yke verdedigt zich en daar is niks mis mee.

In de folder staan uurproducties met een illustratie bij 90 graden zwenkhoek, dat is in het filmpje op pagina 1 niet het geval. Daar heb je +/- 180 graden zwenkhoek en je kunt mooi cyclustijden kunt klokken. Hoe kleiner de zwenkhoek en des te korter de 'hefweg', des te gunstiger de productie per uur. De perfecte situatie, die stomweg niet altijd mogelijk is.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
bobcat
Starter
Berichten: 158
Lid geworden op: di 27 sep, 2005 9:02
Locatie: Zeist

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door bobcat »

Goedenavond allemaal
Normaal reageer ik nooit op dit soort berichten maar nu toch even wel.
Bij ons op de zaak hebben wij een Cat 385 c met een kortere giek en steel als de multidocker maar ook met een 6 m3 j en b knijper.
Nou wil ik mezelf niet omhoog halen maar in de loop van de jaren goed leren lossen van een machinist die al ruim 25 jaar lost met een hydraulische kraan en wij krijgen het bijde voor elkaar om rond de 1000 kuub per uur lossen als de omstandigheden gunstig zijn en dit is maar zelden.Wij lossen dan altijd op 90 graden van bunker naar schip en dan moet echt alles goed lopen om de 1000 ton te halen maar ook wij zitten meestal rond de 800 kuub per uur omdat je ook op moet schonen en de bobcat vaak zijn werk te laten doen..

Groetjes bobcat

Gebruikersavatar
Bertus
Starter
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 okt, 2005 15:41
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door Bertus »

Ik denk dat 1000 m3 per uur mogelijk is maar dan per draaiuur dus over een dag van 10 dienstuuren zal je nooit op 10.000 m3 uitkomen ivm verhalen, scheeps wissel, bobcat in/uit, roken, opschonen en noem maar op. Ook hoe groot de slag is 70 graden of 180 graden, lossen in een feeder, depot trechter of op een auto. Ook de de grote van de schepen ( 7m1 breed of 11,40 m1 breed) en soort schepen ( houtenvloer, spanten, etc. ) maakt veel uit...

Kortom een produktie wegzetten voor een kraan kan maar is wel afhankelijk van de situatie(s)

Gebruikersavatar
PLM-fan
Starter
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 3 okt, 2007 18:18
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door PLM-fan »

Hallo allemaal,'

Heb alles eens zitten lezen over tonnen en cups en hoeveel per uur enzo. Het zal allemaal wel in de folder staan dat zo'n apparaat dat allemaal per uur kan omzetten, maar volgens mij is dat als een kraan op de wal staat (dan is het nog wel heel optimistisch :? ) en niet zoals deze kraan, die op een SCHIP staat!!
Als ik naar het schip kijkt wat deze kraan ligt te lossen op het filmpje, dan is dat een breed schip (11.40) en daar liggen altijd grote hopen in. Als je daar mee begint zal het best wel even hard gaan. Totdat je verder naar beneden en van je af moet, dan gaat gelijk je "productie'' naar beneden. En de grap is dat iedere verkoper en kraanmachinist en overslagboer zich alleen dat eerste kwartier weet te herinneren dat je even uit de volle hoop kon batsen!! Na een kwartier lossen kijken ze even wat ze eruit geplukt hebben, en dan is het van: zoveel in een kwartier = zoveel keer in de minuut maal 60 minuten = zoveel per uur! (NIET DUS) :? Ik vind het verhaal van BOBCAT nog het dichtst bij de realiteit liggen. (Y)

Gr PLM-fan

En dan hebben we het nog geeneens over de uur prijs van zo'n kraanschip en wat die kraan er dan per uur doorheen slurpt! Ga je dan nog dollars verdienen??? (ch)
Wij slaan over, maar niet door....

Gebruikersavatar
Gjvd
Starter
Berichten: 98
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:26
Locatie: Het Hoge Noorden
Contacteer:

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door Gjvd »

Het lijkt ook een beetje op in het filmpje dat de steel ook niet heel mooi reageert geen vloeiende bewegingen, ziet er heel schokkerig uit (alles of niks ), en die kuubs en tonnen dat weten we allemaal wel ;)
Je moet roeien met de riemen die je hebt

Gebruikersavatar
Bertus
Starter
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 okt, 2005 15:41
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door Bertus »

Maar het blijft wel een moiie machine...

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Re: MultiDocker CH 74 D - F.L. Liebregts

Bericht door J.B235 »

Dat is zo....
En qua produktie.....bootje leeg en dan de volgende enz.......en als de schepen wisselen doet de kraan nix
dus ook van invloed op je dagproduktie....
Ik weet ook wel wat ik doen in een half uurtje lossen in een nieuw schip(als ze staan te klokken)
Maar over de hele dag gezin haal je die produktie nooit meer......
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Plaats reactie

Terug naar “Overige”