Hitachi Zaxis 140 W-5

Post hier alles over de Hitachi Graafmachines
Advertentie post before
Nielsitachi
Starter
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 9:25
Locatie: Limmen

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door Nielsitachi »

Dat is een mooie oplossing Anton! Want wat waardeloos hebben ze dat gemaakt zeg. Als ik weer eens aan de zaak sta zal ik dit ook eens gaan veranderen van de winter :leuk
No risk.. No fun!!

anton
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: di 1 sep, 2009 13:20

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door anton »

Machinaal straten en direct over je eigen werk ging ook prima.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (546.19 KiB) 5361 keer bekeken

hitachirudy
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 nov, 2015 19:33

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5 wil niet draaien

Bericht door hitachirudy »

Goedemiddag,

heb tussen kerst en oud en nieuw een nieuwe 140 gekregen.
Hiervoor had ik een komatsu pw 140. Deze draaide perfect maar na 13000 uurtjes toch aan vervanging toe.
Heb nu zo'n 70 uren op de klok maar de zaxis draaid voor geen meter,
een op somming van klachten:
-rijd niet harder dan 25 á 30
-kan amper uit tunnel om hoog komen , moet bijna terug schakelen.
-met de dks van encon ,als je tijdens het draaien je dks gebruikt dan vertraagd of versneld de lepelsteel.
-iets voorzichtig van je afbrengen zoals een stelconplaat lukt niet dan moetje lepelsteelhendel helemaal naar voren duwen en dan is it net of
Moet hij m eerst op pompen ,voorzichtig wil dit niet..
-2,5 ton naast de kraan op tillen kan die net doen maar dan heb je de hefcilinder hendel al helemaal in achterste positie en dan is het ook net
Moet hij m eerst oppompen.
-tijdens het graven als het wat zwaarder gaat houd die op van graven net of trekt die it niet..
Ze komen maandag van hitachi hoogenveen maar wilde weten of iemand ook deze of 1 van deze kachten heeft/had.

Bedankt rudy

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5 wil niet draaien

Bericht door boertje »

hitachirudy schreef:Goedemiddag,

heb tussen kerst en oud en nieuw een nieuwe 140 gekregen.
Hiervoor had ik een komatsu pw 140. Deze draaide perfect maar na 13000 uurtjes toch aan vervanging toe.
Heb nu zo'n 70 uren op de klok maar de zaxis draaid voor geen meter,
een op somming van klachten:
-rijd niet harder dan 25 á 30
-kan amper uit tunnel om hoog komen , moet bijna terug schakelen.
-met de dks van encon ,als je tijdens het draaien je dks gebruikt dan vertraagd of versneld de lepelsteel.
-iets voorzichtig van je afbrengen zoals een stelconplaat lukt niet dan moetje lepelsteelhendel helemaal naar voren duwen en dan is it net of
Moet hij m eerst op pompen ,voorzichtig wil dit niet..
-2,5 ton naast de kraan op tillen kan die net doen maar dan heb je de hefcilinder hendel al helemaal in achterste positie en dan is het ook net
Moet hij m eerst oppompen.
-tijdens het graven als het wat zwaarder gaat houd die op van graven net of trekt die it niet..
Ze komen maandag van hitachi hoogenveen maar wilde weten of iemand ook deze of 1 van deze kachten heeft/had.

Bedankt rudy
hoorde dat ze bij niek konijn er ook last van hebben.......

hitachirudy
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 nov, 2015 19:33

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door hitachirudy »

Bedankt boertje...
Als ze der niet uit komen zal ik eens bellen met die firma

anton
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: di 1 sep, 2009 13:20

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door anton »

hee Rudy,

Ik heb nu 900 uur op m'n 140 staan, en ben echt tevreden over deze machine.
Hij reedt eerst ook maar 30 km/u maar daar is wat aan gedaan en nu gaat hij als hij warm is 36 km/u. (trelleborg 650/45 enkellucht)
En ik vindt hem ook sterk in het rijden. (veel sterker dan de 140-3 van mijn collega)
Ik heb geen dks maar merk idd wel dat de lepelsteel gevoelig is op andere fucties, dat heb ik vooral als ik de extra fuctie bedien met de machinaal straat klem. Ook reageert hij gevoelig op de zwenkrem, daarom draai ik altijd met vrije zwenk.
Vandaag had ik nog 2400 kg in de haak maar kon daar op 3-4 meter rondom de kraan goed mee draaien. Maar merk ook wel dat je de last niet precies van je af kunt bewegen. Maar het hefvermogen valt me echt niet tegen ik kan met 6 ton over de vooras nog wegrijden.

Hebben ze het bij jou vandaag op kunnen lossen?

hitachirudy
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 nov, 2015 19:33

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door hitachirudy »

Hoi anton

Ze zijn maandag langs geweest en het is allemaal opgelost. Aan de laptop en de monteur heeft diverse drukken af/bijgesteld .
Dit scheelde behoorlijk(complimenten aan de monteur, na myn eindeloos gezeur).
hij rijd top ,had m vannemidddag goed warm en reed toch 38 km . En idd op it rijden in de lage zijn ze zeer sterk .
Bij deze kraan zit ook zo'n vrije zwenk maar gebruik m niet want als je scheef staat gaat die er constant naar toe maar ze hebben er ook nog in smooring tussen gezet(wist ik niet,vertelde de monteur) deze kunje handmatig instellen ,dit werkt perfect. Misschien ook wat voor jouw.
Ben wat te voorbarig geweest met mijn oordeel,denk dat 't bij mij ook in kwestie van wennen is.
Er komen straks ook trelleborgs 650/45 onder en dan is it helemaal in beest van in machine.
Zal er binnen kort eens in paar foto's van plaatsen.
Succes met de jouwe ,hier komt 't wel goed.

groeten rudy

wmekkie
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 20:00

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door wmekkie »

Hoi Hitachi machinisten ik heb nu ook een 140-5 dik 1000 uur er opgedraaid met dks maar kan er niet zo op pochen Ik kan mij wel vinden in het verhaal van Anton . Maar hoe vinden jullie het afwerken met de kraan dan dat kost mij nogal veel concentratie net of ligt het aan mij ?

Groetjes Wim

anton
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: di 1 sep, 2009 13:20

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door anton »

Hoi Wim

Het afwerken moest ik ook aan wennen. Maar toen heb ik m'n banden op 5 bar gezet en nu doet hij het super. Maar kan me voorstellen dat hij het met dks niet goed doet. Dks weegt ook niet niks denk dat dat ook scheelt.

anton
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: di 1 sep, 2009 13:20

Re: Hitachi Zaxis 140 W-5

Bericht door anton »

Wat is jullie brandstofverbruik? Ik zit gemiddeld op 9,4 liter per uur.

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”