Fiat-Hitachi W 170

Post hier alles over de Hitachi laadschoppen
Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jantje
Forumlid
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 16 okt, 2005 12:10
Locatie: Numansdorp

Fiat-Hitachi W 170

Bericht door Jantje »

Hier een foto van een W 170 aan het Lloyd kwartier in Rotterdam.
De shovel moest hier het stort bij houden voor de trekkers met kippers zodat deze konden blijven storten.
Bijlagen
Fiat-Hitachi W 170.jpg
Fiat-Hitachi W 170.jpg (27.76 KiB) 6176 keer bekeken

Gebruikersavatar
Komatsu WA320
Starter
Berichten: 768
Lid geworden op: wo 2 aug, 2006 19:41
Locatie: Oijen
Contacteer:

Bericht door Komatsu WA320 »

En toch zijn die nieuwe modelen van hitachi waar geen fiat in zit.
Hele mooie loaders.

Gebruikersavatar
Komatsu WA320
Starter
Berichten: 768
Lid geworden op: wo 2 aug, 2006 19:41
Locatie: Oijen
Contacteer:

Bericht door Komatsu WA320 »

Hitachi W170 in de rijplaten
Bijlagen
W170-jpg.jpg
W170-jpg.jpg (33.99 KiB) 5837 keer bekeken

F-H-fan
Nieuw forumlid
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 19:42

Re: Fiat-Hitachi W 170

Bericht door F-H-fan »

Ik heb het internet al aardig afgestruind maar heb de informatie die ik nodig heb nog niet gevonden. Daarom hier mijn vragen.

Ik zoek informatie over de betrouwbaarheid van machines. Zoals bijvoorbeeld bij merk A moet je bij 5000 uur daarop letten. Van merk B is de transmissie nogal gevoelig. Merk C heeft problemen met het hydraulisch systeem.

Zo ben ik met name geïnteresseerd in het aantal storingen dat je bij een Fiat Hitachi W170 van 0 tot 10.000 uur kunt verwachten.

Als iemand hier informatie over heeft zou ik dat graag lezen.

Gebruikersavatar
Paul
Forumondersteuning
Berichten: 3458
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 23:02
Locatie: someren

Re: Fiat-Hitachi W 170

Bericht door Paul »

Zelf hebben we een W130. Natuurlijk is de 170 wat groter maar nu hebben we een storing gehad die wel het noemen waard is bij jou vraag. Momenteel heeft de machine 8250 uren gelopen en er zijn enkele keringen vervangen. Dat is nou niet noemenswaardig, maar we stuitten ook nog op een probleem bij de assen. Bij het olie aflaten van de klok zat er een metalen kogel aan de magneetplug.
Met onderstaande foto zal ik het probleem uitleggen:
Bij de planetaire eindvertragingen blijkt een borgveer (8) af te breken waardoor de as (5) op en neer kan bewegen de kogel (9) en afstanshouder (7) vrij komt. Je hebt dan kans dat de kogel tussen de tandwielen van de eindaandrijving/differentieel komt. En als dit (gelukkig) niet gebeurt gaat het tandwiel van de eindaandrijving tegen het huis aanlopen en hierdoor krijg je weer ijzervijlsel in de olie.

Dat het om een incidenteel geval gaat betwijfel ik aangezien er bij 3 van de 4 eindvertraging een of meerdere veren (gedeeltelijk) weg waren.
Bijlagen
Herschaalde kopie van SDC10549.jpg
Herschaalde kopie van SDC10549.jpg (129.29 KiB) 4441 keer bekeken
Bier, patat en Rock N Roll

Gebruikersavatar
DaveFuma
Forumlid
Berichten: 1177
Lid geworden op: di 22 mei, 2007 16:31
Locatie: Muggiò(Milan)Italy

Re: Fiat-Hitachi W 170

Bericht door DaveFuma »

in een marmeren steengroeve bij Brescia
IMG_5622.JPG
IMG_5622.JPG (150.36 KiB) 2510 keer bekeken
Groeten uit Italie

Gebruikersavatar
DaveFuma
Forumlid
Berichten: 1177
Lid geworden op: di 22 mei, 2007 16:31
Locatie: Muggiò(Milan)Italy

Re: Fiat-Hitachi W 170

Bericht door DaveFuma »

Fiat Hitachi W170.jpg
Fiat Hitachi W170.jpg (134.22 KiB) 2428 keer bekeken
Groeten uit Italie

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”