Fiat-Hitachi W 170
Advertentie post before
Fiat-Hitachi W 170
Hier een foto van een W 170 aan het Lloyd kwartier in Rotterdam.
De shovel moest hier het stort bij houden voor de trekkers met kippers zodat deze konden blijven storten.
De shovel moest hier het stort bij houden voor de trekkers met kippers zodat deze konden blijven storten.
- Bijlagen
-
- Fiat-Hitachi W 170.jpg (27.76 KiB) 6187 keer bekeken
- Komatsu WA320
- Starter
- Berichten: 768
- Lid geworden op: wo 2 aug, 2006 19:41
- Locatie: Oijen
- Contacteer:
- Komatsu WA320
- Starter
- Berichten: 768
- Lid geworden op: wo 2 aug, 2006 19:41
- Locatie: Oijen
- Contacteer:
Re: Fiat-Hitachi W 170
Ik heb het internet al aardig afgestruind maar heb de informatie die ik nodig heb nog niet gevonden. Daarom hier mijn vragen.
Ik zoek informatie over de betrouwbaarheid van machines. Zoals bijvoorbeeld bij merk A moet je bij 5000 uur daarop letten. Van merk B is de transmissie nogal gevoelig. Merk C heeft problemen met het hydraulisch systeem.
Zo ben ik met name geïnteresseerd in het aantal storingen dat je bij een Fiat Hitachi W170 van 0 tot 10.000 uur kunt verwachten.
Als iemand hier informatie over heeft zou ik dat graag lezen.
Ik zoek informatie over de betrouwbaarheid van machines. Zoals bijvoorbeeld bij merk A moet je bij 5000 uur daarop letten. Van merk B is de transmissie nogal gevoelig. Merk C heeft problemen met het hydraulisch systeem.
Zo ben ik met name geïnteresseerd in het aantal storingen dat je bij een Fiat Hitachi W170 van 0 tot 10.000 uur kunt verwachten.
Als iemand hier informatie over heeft zou ik dat graag lezen.
Re: Fiat-Hitachi W 170
Zelf hebben we een W130. Natuurlijk is de 170 wat groter maar nu hebben we een storing gehad die wel het noemen waard is bij jou vraag. Momenteel heeft de machine 8250 uren gelopen en er zijn enkele keringen vervangen. Dat is nou niet noemenswaardig, maar we stuitten ook nog op een probleem bij de assen. Bij het olie aflaten van de klok zat er een metalen kogel aan de magneetplug.
Met onderstaande foto zal ik het probleem uitleggen:
Bij de planetaire eindvertragingen blijkt een borgveer (8) af te breken waardoor de as (5) op en neer kan bewegen de kogel (9) en afstanshouder (7) vrij komt. Je hebt dan kans dat de kogel tussen de tandwielen van de eindaandrijving/differentieel komt. En als dit (gelukkig) niet gebeurt gaat het tandwiel van de eindaandrijving tegen het huis aanlopen en hierdoor krijg je weer ijzervijlsel in de olie.
Dat het om een incidenteel geval gaat betwijfel ik aangezien er bij 3 van de 4 eindvertraging een of meerdere veren (gedeeltelijk) weg waren.
Met onderstaande foto zal ik het probleem uitleggen:
Bij de planetaire eindvertragingen blijkt een borgveer (8) af te breken waardoor de as (5) op en neer kan bewegen de kogel (9) en afstanshouder (7) vrij komt. Je hebt dan kans dat de kogel tussen de tandwielen van de eindaandrijving/differentieel komt. En als dit (gelukkig) niet gebeurt gaat het tandwiel van de eindaandrijving tegen het huis aanlopen en hierdoor krijg je weer ijzervijlsel in de olie.
Dat het om een incidenteel geval gaat betwijfel ik aangezien er bij 3 van de 4 eindvertraging een of meerdere veren (gedeeltelijk) weg waren.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van SDC10549.jpg (129.29 KiB) 4452 keer bekeken
Bier, patat en Rock N Roll