Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Post hier alles over de Komatsu Graafmachines

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
fredje
Starter
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 9 jul, 2006 20:43
Locatie: wijk bij duurstede
Contacteer:

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door fredje »

jan 26 schreef:
fredje schreef:stikkers voor de veilige handelingen, maar waarom daar precies ???
Ze moeten goed duidelijk leesbaar zijn voor degene die de machine bedient (Y) (Y)
En voldoende verlichting in de gehele cabine sowieso .
Ja Jan ik weet dat de stikkers daar voor zijn ,maar doet ze dan ergens waar ze niet het zicht belemmeren in dit geval is dit erg storend opdeze plek .
En wat de verlichting betreft, bedoel ik de bedienings knoppen (schakelaarsaan de zijkant). Die zijn uit MIJN ervaringen erg moeilijk in het donker te vinden vergeleken de machine waar ik nu mee draaid , daar zijn de schakelaar super goed verlicht en daardoor ook gelijk snel en gemakkelijk te vinden. (C) (C) (C)
Dus dat heeft niks met de verlichting in de cabine te maken want als het donker is draai jij toch ook niet met de binnen verlichting aan dacht ik zo???
van Schaikgrondverzet B.v Harmelen. Facebook pagina
CAT M serie's Facebook pagina

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door Sleaze »

jan 26 schreef:
fredje schreef:stikkers voor de veilige handelingen, maar waarom daar precies ???
Ze moeten goed duidelijk leesbaar zijn voor degene die de machine bedient (Y) (Y)
En voldoende verlichting in de gehele cabine sowieso .
Maar toch geen zicht wegnemen? (C)

Gebruikersavatar
jan 26
Forumlid
Berichten: 4724
Lid geworden op: za 6 jul, 2013 19:41
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door jan 26 »

Ik begreep de stickervraag verkeerd geloof ik :) idd wel raar dan dat die stickers daar zijn geplaatst , maar ja tis een demo machine (Y)
Groetjes Jan Feelders , Facebook ( J Feelders Fotografie)
One way , Or another

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door cjsiku »

En als t nou allemaal zo duidelijk was.. Ben vorige week met een 180 aan het stoeien geweest, maar welke debiel verzint het nou om de schuif te bedienen met een omschakel ventiel op de hefcilinder ;L ;L
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door gijsbertus »

Had Liebherr ook.

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door pascal312liebherr »

Hitachi ex165w ook
..

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door martin 520 »

cjsiku schreef:En als t nou allemaal zo duidelijk was.. Ben vorige week met een 180 aan het stoeien geweest, maar welke debiel verzint het nou om de schuif te bedienen met een omschakel ventiel op de hefcilinder ;L ;L
Omdat de "debielen" waar jij het over hebt niet aan het heffen zijn als ze aan het schuiven zijn. En ook niet aan het schuiven zijn als je aan het heffen bent. :?
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door cjsiku »

Dat kan zomaar wezen Martin, maar een systeem als wat Liebherr had op de C serie was uit de kunst; die kan je blindelings bedienen zonder er ook maar over hoeven na te denken.

En het was niet alleen mijn mening, we stonden er met 3 machinisten bij en er was er geen één die eruit kwam. Heeft misschien ook wel mee te maken dat er tegenwoordig op elke joystick een hele riedel knopjes zit waar je niet heel snel uitkomt.

Ik ben van mening dat je als machinebouwer een kraan moet bouwen waarbij alle functies zichzelf aanwijzen. Dus starten met de veiligheidshendel omhoog, as-blokkering op een duidelijke schakelaar, een snelwissel die je kan gebruiken zonder eerst door een menu heen te hoeven worstelen en een schuif die voor zich wijst. Dat extra functies en dergelijke wat lastiger te doorgronden zijn, is begrijpelijk. Maar de basis functies hoeven niet zo moeilijk te wezen toch? Bij een auto zit de richtingaanwijzer toch ook altijd links? Dat zal heus niet perse zijn omdat het ergonomisch zo handig is, maar wel omdat elk merk dat heeft en je dus blindelings in kan stappen zonder problemen. Voor machinisten zoals mij die op veel verschillende merken en types draaien is het wel eens erg moeilijk om alles in één keer te vinden, en ik denk dat er velen zijn die er net zo over denken.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

312litronic
Starter
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 nov, 2006 20:00
Locatie: deurne

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door 312litronic »

Er werkte niets zo mooi als toen liebherr het schuifblad op de rechtse joystick had middels een drukknop die je met je voet bediende, Is natuurlijk ook een kwestie van wennen ....

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Komatsu PW 148-10 op zijn DEMO TOUR

Bericht door pascal312liebherr »

Had je dan een schakelaar in de vloer? Wat nu de toeter is??
Sommige dingen moet je gewoon even weten en dan wen je er na 2 dagen aan en dan denk je dit is toch niet zo verkeerd..
Ik vond het wel handig bij onze Hitachi het schuifblad op de joystick want je hoefd je hand niet te verplaatsen
..

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”