Komatsu introduceert Tier 4i/Stage 3b machines op ConExpo
Moderator: Paul
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Komatsu introduceert Tier 4i/Stage 3b machines op ConExpo
Komatsu introduceert Tier 4i/Stage 3b machines op ConExpo.
De eerste machines uit de Dash 10-serie zijn de PC240LC-10, PC360LC-10 en PC490LC-10. Naast de gebruikelijke verbeteringen in prestaties en machinisten comfort, voldoen deze machines ook aan de Stage 3B emissie-eisen.
Ook zal de HB215LC-1 hybride graafmachine worden geïntroduceerd. Deze machine zal voorzien zijn van een electrische zwenkmotor. De kinetische energie die vrij komt bij het afremmen van de bovenwagen wordt hergebruikt in de zwenkaandrijving om de bovenwagen weer in beweging te brengen.
Ook D65-17 en D155AX-7 dozers, HM300-3 knikdumper en WA380-7 laadschop zijn vernieuwd en voldoen aan de nieuwe emissie-eisen. De WA380-7 laadschop is standaard voorzien van een lock-up functie in de transmissie. Komatsu kiest voor haar motoren voor een turbo met variabele geometrie, EGR en roetfilter.
De eerste machines uit de Dash 10-serie zijn de PC240LC-10, PC360LC-10 en PC490LC-10. Naast de gebruikelijke verbeteringen in prestaties en machinisten comfort, voldoen deze machines ook aan de Stage 3B emissie-eisen.
Ook zal de HB215LC-1 hybride graafmachine worden geïntroduceerd. Deze machine zal voorzien zijn van een electrische zwenkmotor. De kinetische energie die vrij komt bij het afremmen van de bovenwagen wordt hergebruikt in de zwenkaandrijving om de bovenwagen weer in beweging te brengen.
Ook D65-17 en D155AX-7 dozers, HM300-3 knikdumper en WA380-7 laadschop zijn vernieuwd en voldoen aan de nieuwe emissie-eisen. De WA380-7 laadschop is standaard voorzien van een lock-up functie in de transmissie. Komatsu kiest voor haar motoren voor een turbo met variabele geometrie, EGR en roetfilter.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Komatsu introduceert Tier 4i/Stage 3b machines op ConExp
Interessante oplossing: Gebeurt dit met accu's of met grote condensatoren ? Omdat je bij bijvoorbeeld laadwerk binnen de 5 seconden zwenkt, hoeft die energie nooit lang opgeslagen te worden, maar wel heel vaak en heel snel opgenomen en afgegeven worden: dus accus slijten snel.Bart schreef:Ook zal de HB215LC-1 hybride graafmachine worden geïntroduceerd. Deze machine zal voorzien zijn van een electrische zwenkmotor. De kinetische energie die vrij komt bij het afremmen van de bovenwagen wordt hergebruikt in de zwenkaandrijving om de bovenwagen weer in beweging te brengen.
Re: Komatsu introduceert Tier 4i/Stage 3b machines op ConExp
Bedankt voor de link: Dus toch een "capacitor" of op zn nederlands een condensator. De levensduur daarvan is gigantisch maar ze zijn niet geschikt om energie langdurig op te slaan: Op een hybride wiellader worden akkus gebruikt, en ligt het break even point qua brandstofbesparing, volgens ZF Passau op 10.000 uur. Dat is ook de levensduur van de accu's dus in die toepassing schiet je er in feite niks mee op, behalve dat sommige klanten erop kicken omdat ze zich met "hybrid" als "groen" en "eco" willen presenteren..
De condensatoren hebben eigenschappen (snel be- en ontladen, echter kortstondig energie vasthouden) die exact matchen met de toepassing van de zwenkmotor, waardoor het hier waarschijnlijk veel beter loont: Komatsu krijgt ongetwijfeld snel navolging..
De condensatoren hebben eigenschappen (snel be- en ontladen, echter kortstondig energie vasthouden) die exact matchen met de toepassing van de zwenkmotor, waardoor het hier waarschijnlijk veel beter loont: Komatsu krijgt ongetwijfeld snel navolging..