Komatsu WB 97 S graaflaadcombinatie

Alle overige Komatsu machines kunnen hier besproken worden

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Komatsu WB 97 S graaflaadcombinatie

Bericht door marcel.koenen »

sytzecat schreef:Hallo Vrienden,

Ik heb hier nog een paar foto's van een Komatsu graaflaadcombinatie, het is een machine welke in Nederland niet veel meer wordt ingezet voor klussen maar enkele bedrijven werken er dan toch nog mee. Zo ook Fa. Mos uit Heinenoord, zij hebben twee van deze machine's een Komatsu WB97S en ze hebben in Suriname nog een New Holland LB 115.B . Deze New Holland is daar afgelopen December naar toe getransporteert. Bij Paramaribo aan de Surinamerivier wordt een nieuw bruinkoolmijn opengelegd, hier gaat de Fa. Mos dan het water peil regelen voor deze klus zijn daarom boorwagens en dus die graaflaadcombinatie verscheept. De Graaflaadcombinatie is voor Suriname geheel aangepast en heeft zowel op de laadarm als op het kraangedeelte, moest volgens de Surinaamse eisen, een lastmoment beveiliging om dat er met deze machine ook hijswerkjes worden uitgevoerd.
Ook de Komatsu heeft bij het kraangedeelte een kraanboek en is gekeurd voor hijsen met grondverzetmachines, heeft op de drukzijde van de cilinders een slangbreukklep zitten ook op de telescoopcilinder.

Van de New Holland heb ik toen in December geen foto's kunnen maken maar nu wel van de Komatsu dus kijk maar naar mijn Kiekjes.

Groetjes,
Sytzecat
Beetje late reactie (A) maar ik weet dat bij Vervoort in Helmond (tegenwoordig Westvoort in Venray) er ook een paar van die Komatsu's hebben gelopen. Of ze ze nog hebben, durf ik niet te zeggen.

Groet

Marcel

volvo hans
Forumlid
Berichten: 2999
Lid geworden op: zo 2 dec, 2007 16:21
Locatie: Rockanje

Re: Komatsu WB 97 S graaflaadcombinatie

Bericht door volvo hans »

De Komatsu graaf/laad is nog steeds actief op de Maasvlakte.
Bijlagen
DSC00575_ir_0.JPG
DSC00575_ir_0.JPG (69.37 KiB) 3567 keer bekeken

volvo hans
Forumlid
Berichten: 2999
Lid geworden op: zo 2 dec, 2007 16:21
Locatie: Rockanje

Re: Komatsu WB 97 S graaflaadcombinatie

Bericht door volvo hans »

De dikke graafarm. :)
Bijlagen
DSC00576_ir_0.JPG
DSC00576_ir_0.JPG (60.2 KiB) 3565 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Overige”