Liebherr L 564 2plus2
Moderator: Wilco
Advertentie post before
Liebherr L 564 2plus2 EMO
Vorige week is een nieuwe Liebherr 564 2+2 in gebruik gesteld bij EMO in Rotterdam, het bedrijf bekend van de kolen overslag, heeft tussen alle Cat's de eerste Liebherr lopen. Een van de aanschaf kriteria is het brandstof verbruik. Er worden nog test uitgevoerd om te kijken hoeveel brandstof er bespaard kan worden. We houden jullie op de hoogte.
De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
- Bijlagen
-
- DSC02446 copy.jpg (126.26 KiB) 5832 keer bekeken
So baut man Radlader
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Liebherr L 564 2+2 EMO
Bij de EMO zetten ze de "laadschopjes"(Cat 950 & 966, en nu dus de L 564 ) en de "kraantjes" met een 100 tons grijperkraan in het schip. Ze krijgen het er erg zwaar te verduren, soms trekken de machinisten van de grijperkranen de machines te vlug uit het ruim, waardoor bij een graafmachine al eens de bouten van de draaikrans gebroken zijn en dus de onderwagen bleef staan, maar ook een wiellader werd er helemaal krom getrokken omdat men in het midden de machines dmv. een centraal hijspunt de machine op tilt.Salesman schreef:De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
Laten we hopen dat dit met deze schitterende L 564 2+2 niet gebeurt.
Re: Liebherr L 564 2+2 EMO
Klopt cat-man, daarom ziet deze 564 er ook uit of er een oorlog gewonnen moet worden. Er is overigens ook wel eens een laadschopje (966) te vroeg los gelaten, die zag er uit of Jos verstappen er een nieuw ronde record mee moest rijden.The-Cat-Man schreef:Bij de EMO zetten ze de "laadschopjes"(Cat 950 & 966, en nu dus de L 564 ) en de "kraantjes" met een 100 tons grijperkraan in het schip. Ze krijgen het er erg zwaar te verduren, soms trekken de machinisten van de grijperkranen de machines te vlug uit het ruim, waardoor bij een graafmachine al eens de bouten van de draaikrans gebroken zijn en dus de onderwagen bleef staan, maar ook een wiellader werd er helemaal krom getrokken omdat men in het midden de machines dmv. een centraal hijspunt de machine op tilt.Salesman schreef:De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
Laten we hopen dat dit met deze schitterende L 564 2+2 niet gebeurt.
So baut man Radlader
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
- Frank Liebherr 954
- Forumlid
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: zo 2 jan, 2005 20:53
- Locatie: Geel
- Contacteer:
Toen ik dat opstel moest maken over wielladers en meer bepaald de 564 2 plus 2, heb ik ook over dit model gelezen. Kan dat zijn dat ze het ook de L 564 T 2 plus 2 noemen. Is dat misschien een ander model?
Wat ik toen ook gelezen had was dat dze machines vooral bestemd zijn voor de tunnelbouw. Maar voor deze werken kan hij inderdaad ook zeer goed gebruikt worden met al die verstevingen. Vooral door de cilinderbescherming is hij vooral in de tunnelbouw bedoeld. Maar als je hoort dat de wielladers in schepen worden geladen om daarin te werken is het wel goed dat er achteraan die ijzeren baren hangen.
Wat ik toen ook gelezen had was dat dze machines vooral bestemd zijn voor de tunnelbouw. Maar voor deze werken kan hij inderdaad ook zeer goed gebruikt worden met al die verstevingen. Vooral door de cilinderbescherming is hij vooral in de tunnelbouw bedoeld. Maar als je hoort dat de wielladers in schepen worden geladen om daarin te werken is het wel goed dat er achteraan die ijzeren baren hangen.
Liebherr !!
Baldewijns&co bvba
Baldewijns&co bvba
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Liebherr L 564 2plus2
Een mooie gebruikte Liebherr L 564 2plus2, bij Nemaasko in Maasbracht.
- Bijlagen
-
- 100_3654.JPG (158.79 KiB) 5136 keer bekeken
-
- 100_3655.JPG (116.44 KiB) 5135 keer bekeken
Liebherr L-564 2+2
Gespot op de parkeerplaats bij van der Valk Vught, een heel machien om zo'n bord omhoog te houden.
Mooi span om te zien.
Mooi span om te zien.
- Bijlagen
-
- IMG_7026 copy.jpg (137.76 KiB) 4829 keer bekeken
So baut man Radlader