Liebherr L 564 2plus2

Post hier alles over de Liebherr Laadschoppen

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Liebherr L 564 2plus2 EMO

Bericht door Salesman »

Vorige week is een nieuwe Liebherr 564 2+2 in gebruik gesteld bij EMO in Rotterdam, het bedrijf bekend van de kolen overslag, heeft tussen alle Cat's de eerste Liebherr lopen. Een van de aanschaf kriteria is het brandstof verbruik. Er worden nog test uitgevoerd om te kijken hoeveel brandstof er bespaard kan worden. We houden jullie op de hoogte.
De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
Bijlagen
DSC02446 copy.jpg
DSC02446 copy.jpg (126.26 KiB) 5830 keer bekeken
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Bericht door Salesman »

iets meer close up
Bijlagen
DSC02451 copy.jpg
DSC02451 copy.jpg (108.01 KiB) 5830 keer bekeken
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Liebherr L 564 2+2 EMO

Bericht door Roger van Nispen »

Salesman schreef:De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
Bij de EMO zetten ze de "laadschopjes"(Cat 950 & 966, en nu dus de L 564 :Y ) en de "kraantjes" met een 100 tons grijperkraan in het schip. Ze krijgen het er erg zwaar te verduren, soms trekken de machinisten van de grijperkranen de machines te vlug uit het ruim, waardoor bij een graafmachine al eens de bouten van de draaikrans gebroken zijn en dus de onderwagen bleef staan, maar ook een wiellader werd er helemaal krom getrokken omdat men in het midden de machines dmv. een centraal hijspunt de machine op tilt.
Laten we hopen dat dit met deze schitterende L 564 2+2 niet gebeurt. (D)
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Re: Liebherr L 564 2+2 EMO

Bericht door Salesman »

The-Cat-Man schreef:
Salesman schreef:De ketting op het dak is ervoor om de loader via een haven kraan in het ruim van een schip te takelen alwaar die als een "schranklader" de lading bijeen "veegt", De machine is uitvoerig voorzien van bescherming omdat de machines nogal wat mee maken door de tijd heen.
Bij de EMO zetten ze de "laadschopjes"(Cat 950 & 966, en nu dus de L 564 :Y ) en de "kraantjes" met een 100 tons grijperkraan in het schip. Ze krijgen het er erg zwaar te verduren, soms trekken de machinisten van de grijperkranen de machines te vlug uit het ruim, waardoor bij een graafmachine al eens de bouten van de draaikrans gebroken zijn en dus de onderwagen bleef staan, maar ook een wiellader werd er helemaal krom getrokken omdat men in het midden de machines dmv. een centraal hijspunt de machine op tilt.
Laten we hopen dat dit met deze schitterende L 564 2+2 niet gebeurt. (D)
Klopt cat-man, daarom ziet deze 564 er ook uit of er een oorlog gewonnen moet worden. Er is overigens ook wel eens een laadschopje (966) te vroeg los gelaten, die zag er uit of Jos verstappen er een nieuw ronde record mee moest rijden.
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Ik heb wel eens verhalen gehoort van tikkertje spelen met twee shovels.Zo van pak me dan als je kan.Blijkbaar vorm van tijdverdrijf.

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Bericht door william brooymans »

kan je beter een baan als kinderbegeleider zoeken want dan ben je de machine gewoon niet waard
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

Laten wij dan ook grote mensen blijven, en verder weer on-topic blijven. :)

Gebruikersavatar
Frank Liebherr 954
Forumlid
Berichten: 1113
Lid geworden op: zo 2 jan, 2005 20:53
Locatie: Geel
Contacteer:

Bericht door Frank Liebherr 954 »

Toen ik dat opstel moest maken over wielladers en meer bepaald de 564 2 plus 2, heb ik ook over dit model gelezen. Kan dat zijn dat ze het ook de L 564 T 2 plus 2 noemen. Is dat misschien een ander model?
Wat ik toen ook gelezen had was dat dze machines vooral bestemd zijn voor de tunnelbouw. Maar voor deze werken kan hij inderdaad ook zeer goed gebruikt worden met al die verstevingen. Vooral door de cilinderbescherming is hij vooral in de tunnelbouw bedoeld. Maar als je hoort dat de wielladers in schepen worden geladen om daarin te werken is het wel goed dat er achteraan die ijzeren baren hangen.
Liebherr !!
Baldewijns&co bvba

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Liebherr L 564 2plus2

Bericht door Roger van Nispen »

Een mooie gebruikte Liebherr L 564 2plus2, bij Nemaasko in Maasbracht.
Bijlagen
100_3654.JPG
100_3654.JPG (158.79 KiB) 5134 keer bekeken
100_3655.JPG
100_3655.JPG (116.44 KiB) 5133 keer bekeken
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Liebherr L-564 2+2

Bericht door Salesman »

Gespot op de parkeerplaats bij van der Valk Vught, een heel machien om zo'n bord omhoog te houden.
Mooi span om te zien.
Bijlagen
IMG_7026 copy.jpg
IMG_7026 copy.jpg (137.76 KiB) 4827 keer bekeken
So baut man Radlader

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”