Liebherr L 580 2plus2 (Model 2006)

Post hier alles over de Liebherr Laadschoppen

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
simply the best
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 12:30
Locatie: leeuwarden

diesel verbruik

Bericht door simply the best »

dat denk ik wel , volvo komt nu met de f serie en tier 3 motoren denk ik dat het verschil alleen groter wordt zeker als het per ton en diesel verbruik rekent wordt
en met die hydro staat aandrijving staat liebherr ook alleen zeker nu het schakelen steeds soeper gaat [ cat volvo werklust ] noem maar op

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Re: diesel verbruik

Bericht door Salesman »

simply the best schreef:dat denk ik wel , volvo komt nu met de f serie en tier 3 motoren denk ik dat het verschil alleen groter wordt zeker als het per ton en diesel verbruik rekent wordt
en met die hydro staat aandrijving staat liebherr ook alleen zeker nu het schakelen steeds soeper gaat [ cat volvo werklust ] noem maar op
Ik zal je even uit een droom moeten halen, maar voor alle TIER III motoren geldt, dat het verbruik omhoog gaat, dus bij de grote volvo's was dit al slechter en zal zeker niet beter worden.
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
simply the best
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 12:30
Locatie: leeuwarden

diesel verbruik

Bericht door simply the best »

zelfs als dat waar is [wat ik betwyfel ] dan nog komt liebherr niet in de buurt en nog over die test van bouwmachine draait volvo wel met snelwissel en normale bakken dus ik weet niet waar je dat weg hebt
dus mijn droom zie ik nog wel zitten ,eerst bewijzen dan praten

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Re: diesel verbruik

Bericht door Salesman »

simply the best schreef:zelfs als dat waar is [wat ik betwyfel ] dan nog komt liebherr niet in de buurt en nog over die test van bouwmachine draait volvo wel met snelwissel en normale bakken dus ik weet niet waar je dat weg hebt
dus mijn droom zie ik nog wel zitten ,eerst bewijzen dan praten
Uitvoerige test bij klanten hebben uit en te na bewezen, TIER III is een stuk schadelijker als de TIER II motoren, geen discussie, bij de volvo dumpers is dit 10 % !! meer verbruik, als dit niet geloofd contact dan maar enkele gebruikers, hiervan dat van die snelwissel kun je na lezen in de Bouwmachines test tot 14 ton van afgelopen jaar, goed lezen !
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Bericht door J.B235 »

Jongens,jongens geen ruzie maken hoor (C)
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Bericht door Salesman »

J.B235 schreef:Jongens,jongens geen ruzie maken hoor (C)
Dit is wat je noemt een leuke discussie, gebasseerd op feiten.
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

eerst producktie dan betrouwbaarheid en dan verbruik en niet andersom

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Bericht door Salesman »

ex455 schreef:eerst producktie dan betrouwbaarheid en dan verbruik en niet andersom
precies, de spijker op z'n kop
So baut man Radlader

Gebruikersavatar
simply the best
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 12:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door simply the best »

maar gelden dan de tier 3 eisen niet voor liebherr ? dat van de snelwissel klopt maar het rendament verschilt toch nog aanzienlijk

Gebruikersavatar
Salesman
Starter
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 15 jul, 2005 20:41
Locatie: Helmond

Bericht door Salesman »

simply the best schreef:maar gelden dan de tier 3 eisen niet voor liebherr ? dat van de snelwissel klopt maar het rendament verschilt toch nog aanzienlijk
Het meer verbruik bij Liebherr is ook zo, maar 6 % meer verbruik van 18 liter (bij de L-580) is altijd nog minder als 10 % van 27 liter bij de L-180. En het rendementsverschil komt bij de multitest tot stand door een grotere bak (wat mogelijk gemaakt werd door de machine zonder snelwissel uit te rusten) dit scheelt altijd ong. 200 liter !
So baut man Radlader

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”