Volvo L 90 D
Moderator: Bart
Advertentie post before
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Volvo L 90 D
Weer van zo'n uitspraken....... Misschien wilt de machinist zelf wel een kleinere, compactere en lichtere machine?!karel kras schreef:daar is die machinist weer lekker mee van een L90 naar een L60, mooi stappie terugtimajanssen31 schreef:De machine heeft er al 20.000 uur op zitten maar werkt nog dagelijks prima.
Hij zou eerdaags vervangen worden door een Volvo l60f.
Re: Volvo L 90 D
Ja maar hij gaat van een L90D naar een L60F en de gewichten van de D en F serie zijn niet gelijk met het type nummer, het gewicht verschil valt nog mee tussen deze 2 vindt ik. Bart weet het wel hoe het zit met de gewichten.The-Cat-Man schreef:Weer van zo'n uitspraken....... Misschien wilt de machinist zelf wel een kleinere, compactere en lichtere machine?!karel kras schreef:daar is die machinist weer lekker mee van een L90 naar een L60, mooi stappie terugtimajanssen31 schreef:De machine heeft er al 20.000 uur op zitten maar werkt nog dagelijks prima.
Hij zou eerdaags vervangen worden door een Volvo l60f.
Het is moeilijk om te oordelen over een ander zijn machine die hij heeft gekocht als je niet weet wat hij er mee gaat doen.
Hou die domme commentaar voor u dan als je maar zon dingen weer te zeggen, karel kras!
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 90 D
Rustig toch.
Ja, men gaat gaat een stapje terug. Of het de keus is van de machinist of eigenaar VSM, laat ik in het midden.
Op het ene vlak laat je wat, op het andere vlak win je wat. Qua bakinhoud gaat men terug, qua motorvermogen gaat men er zelfs 2 pk op vooruit, maar wel bij een lager machinegewicht.
Spit de folders maar eens na, zou ik zo zeggen.
Volvo L90D, zie http://www.bouwmachinedatabase.nl/download.php?id=1509
Volvo L60F, zie http://www.bouwmachinedatabase.nl/download.php?id=292
Ja, men gaat gaat een stapje terug. Of het de keus is van de machinist of eigenaar VSM, laat ik in het midden.
Op het ene vlak laat je wat, op het andere vlak win je wat. Qua bakinhoud gaat men terug, qua motorvermogen gaat men er zelfs 2 pk op vooruit, maar wel bij een lager machinegewicht.
Spit de folders maar eens na, zou ik zo zeggen.
Volvo L90D, zie http://www.bouwmachinedatabase.nl/download.php?id=1509
Volvo L60F, zie http://www.bouwmachinedatabase.nl/download.php?id=292
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- caterpillar6060
- Forumlid
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: wo 4 mei, 2005 20:26
- Locatie: Wingene
Re: Volvo L 90 D
Het kan ook dat het werkterrein van een bedrijf iets verschuift waardoor een andere , soms kleinere , soms grotere machine rendabeler is dan wat men voorheen had
Re: Volvo L 90 D
Net wat Bart zegt, machines kregen door de jaren heen een alsmaar hoger specifiek vermogen (pk per kg) dus doet die L60F niet veel onder voor een L90D met 20.000 draaiuren... Als je het de machinist zou vragen, denk ik dat hij die 1.5 ton meer kiplast van de L90D niet gaat missen: Als je een L60F machinist op die 2 generaties oudere L90D zet, zal die harder protesteren
Bij afwerken heeft de L60 zon beetje 2 ton minder eigen gewicht mee te zeulen bij dezelfde pk's dus zal wat soepeler en vlotter werken. Als je op de put staat dumpers te laden zou het inderdaad een stap terug zijn, maar voor algemeen poetswerk denk ik dat die machinist prima in z'n sas zal zijn met de L60F
Wat de compactheid betreft, de wielbasis zijn gelijk voor deze twee machines dus de kleinere draaicirkel zit hem in de spoorbreedte.
Bij afwerken heeft de L60 zon beetje 2 ton minder eigen gewicht mee te zeulen bij dezelfde pk's dus zal wat soepeler en vlotter werken. Als je op de put staat dumpers te laden zou het inderdaad een stap terug zijn, maar voor algemeen poetswerk denk ik dat die machinist prima in z'n sas zal zijn met de L60F
Wat de compactheid betreft, de wielbasis zijn gelijk voor deze twee machines dus de kleinere draaicirkel zit hem in de spoorbreedte.
Laatst gewijzigd door Sjanzo op ma 9 mei, 2011 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 90 D
Juist Renze.Sjanzo schreef:Net wat Bart zegt, machines kregen door de jaren heen een alsmaar hoger specifiek vermogen (pk per kg) dus doet die L60F niet veel onder voor een L90D met 20.000 draaiuren... Als je het de machinist zou vragen, denk ik dat hij die 2 ton kiplast van de L90D niet gaat missen: Als je een L60F machinist op die L90D zet, zal die harder protesteren
Bij afwerken heeft de L60 zon beetje 2 ton minder mee te zeulen bij dezelfde pk's dus zal wat soepeler en vlotter werken. Als je op de put staat dumpers te laden zou het inderdaad een stap terug zijn, maar voor algemeen poetswerk denk ik dat die machinist prima in z'n sas zal zijn met de L60F
De wielbasis, en daarmee draaicircel, zijn bijna gelijk voor deze twee machines.
Maar ik ben wel benieuwd of de meeste forumleden dit uit de folders hadden kunnen halen (klinkt misschien wat arrogant, sorry daarvoor, velen zullen het ook wel kunnen lezen). Net zoals er tegenwoordig nog geregeld het verhaal de kop op steekt dat een L70D meer presteert dan een L60F...
al dan niet wetende dat er genoeg C's en D's boven hun stand draaien.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Volvo L 90 D
Sja, men gaat vaak af op typenummers... Bij Werklust krijg je 18B en C machinisten moeilijk op de 17E, omdat het typenummer een getalletje minder is, en er twee cilinders minder onder de motorkap zitten. In werkelijkheid krult er uit de vierpitter zo'n 10 pk en 130 Nm meer dan uit de ouwe Daf 620 of Cummins 6BT, en weegt de 4.5 liter JD even veel als de 6 pitter Cummins en zal dus makkelijk de levensduur kunnen evenaren, maar veel mensen kijken nog steeds meer naar een typenummer of cilindertal, dan naar wat voor vlees ze werkelijk in de kuip hebben met een nieuwe machine...
Re: Volvo L 90 D
Deze machine heeft eerst altijd bij de zeefmachines gestaan en voor de grondverzet projecten.
zijn oude dag slijt hij bij de infra groep van den breejen.
Dus nu hij aan vervanging toe is wordt de keuze gemaakt voor een machine meer voor de infra de de L60F.
zijn oude dag slijt hij bij de infra groep van den breejen.
Dus nu hij aan vervanging toe is wordt de keuze gemaakt voor een machine meer voor de infra de de L60F.
-
- Starter
- Berichten: 121
- Lid geworden op: za 30 dec, 2006 23:44
- Locatie: hoorn
Re: Volvo L 90 D
Hier maar weer eens een foto van mij ...
- Bijlagen
-
- container stapelen 1.jpg (56.17 KiB) 2982 keer bekeken
-
- Forumlid
- Berichten: 2999
- Lid geworden op: zo 2 dec, 2007 16:21
- Locatie: Rockanje
Re: Volvo L 90 D
Vorige week deze strakke in de lak staande machine van A.K. Barendregt tegengekomen op de Maasvlakte bij de Slufter.
- Bijlagen
-
- DSC00588_ir_0.JPG (99.05 KiB) 2844 keer bekeken