Volvo L 180 G
Moderator: Bart
Advertentie post before
Re: Volvo L 180 G
Wow aparte kleur maar ziet er wel erg mooi uit ben je er een beetje tevreden mee?
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 180 G
Wel apart, een L180G in 'schutkleuren'. Deze machine is volgens mij voor het Noorse leger en heeft een VN zeecontainer op de palletvorken.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Volvo L 180 G
Bart is right. It belongs to the Norwegian Army.
Our logistical organisation signed a 4 year framework deal with Volvo.
If i remember right, they have ordered 67 machines so far, L50G, L70G, L90G, L110G and L180G.
I heard that the order made waves all over Volvo's dealers in Europe.(Norway grabbed all machines available)
Many L50 and L110 to the army and many L180 to the airforce.
Army got 2 L180G's, picture is from the first course we held for our soldiers.(one of the training stations was container handling)
Very nice machine, happy so far, a big jump from the -99 L150C and the L180E.
A bit worried aboyt the F-34 kerosene we use in the low sulphur diesel engine....
And it needs time in the seat to get used to the hydraulics and engine. We got electronic controls and it feels a bit "spongy".
Seems it moves after you let go of the contrls.
Our logistical organisation signed a 4 year framework deal with Volvo.
If i remember right, they have ordered 67 machines so far, L50G, L70G, L90G, L110G and L180G.
I heard that the order made waves all over Volvo's dealers in Europe.(Norway grabbed all machines available)
Many L50 and L110 to the army and many L180 to the airforce.
Army got 2 L180G's, picture is from the first course we held for our soldiers.(one of the training stations was container handling)
Very nice machine, happy so far, a big jump from the -99 L150C and the L180E.
A bit worried aboyt the F-34 kerosene we use in the low sulphur diesel engine....
And it needs time in the seat to get used to the hydraulics and engine. We got electronic controls and it feels a bit "spongy".
Seems it moves after you let go of the contrls.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 180 G
Hier enkele afbeeldingen van de 1e van 4 Volvo L180G van VAR in Wilp.
De eerste draait in 2 ploegendienst bij de compostering en zorgt voor het omzetten van compost, voeden van de zeefinstallatie en de bio-vergister.
De machine draait naast de Volvo L180E en L180F.
De eerste draait in 2 ploegendienst bij de compostering en zorgt voor het omzetten van compost, voeden van de zeefinstallatie en de bio-vergister.
De machine draait naast de Volvo L180E en L180F.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 180 G
Even wat actieplaatjes!
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- gijsbertus
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 37802
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
- Locatie: Kesteren
Re: Volvo L 180 G
Ik zag Dinsdag de oude bij van Wierden achterop de dieplader voorbij komen over de A 50.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 180 G
Gijs,
dat was de 2e Volvo L180E, die komt bij VAR Puinrecycling vandaan. Die is vervangen door een L180G.
De machine is uitgerust met o.a. BM-Air overdrukfiltersysteem met TACS signalering, LED-werkverlichting, 'krekel-geluid' achteruitrijsignaal en stroboscooplamp, stoffilter t.b.v. dynamo, TopAir cycloonfilter, automatische motorstop en aansluiting automatische vetsmering t.b.v. hoogkiepbak. Doordat men op het terrein lange rij-afstanden heeft, komt de lock-up functie van de OptiShift transmissie goed tot zijn recht. De machinist is content met het EcoPedal, waarbij je een mechanische tegendruk voelt rond 1700 tpm. en zo kan men op een aangenaam laag toerental samen met lock-up de lange afstanden op het terrein vlot overbruggen.
Laatste afbeelding. Even een kleine stop en een 'potje praat over de portofoon' met de collega' s , want dit is tevens de machinist zijn laatste machine voor hij met de VUT gaat.
dat was de 2e Volvo L180E, die komt bij VAR Puinrecycling vandaan. Die is vervangen door een L180G.
De machine is uitgerust met o.a. BM-Air overdrukfiltersysteem met TACS signalering, LED-werkverlichting, 'krekel-geluid' achteruitrijsignaal en stroboscooplamp, stoffilter t.b.v. dynamo, TopAir cycloonfilter, automatische motorstop en aansluiting automatische vetsmering t.b.v. hoogkiepbak. Doordat men op het terrein lange rij-afstanden heeft, komt de lock-up functie van de OptiShift transmissie goed tot zijn recht. De machinist is content met het EcoPedal, waarbij je een mechanische tegendruk voelt rond 1700 tpm. en zo kan men op een aangenaam laag toerental samen met lock-up de lange afstanden op het terrein vlot overbruggen.
Laatste afbeelding. Even een kleine stop en een 'potje praat over de portofoon' met de collega' s , want dit is tevens de machinist zijn laatste machine voor hij met de VUT gaat.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Volvo L 180 G
Zeer mooie foto's Bart
En voor de machinist veel plezierige draaiuren:D
En voor de machinist veel plezierige draaiuren:D
Re: Volvo L 180 G
Aardig stil hier
Foto:
Foto: