Volvo L 110 G
Moderator: Bart
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Volvo L 110 G
Als topicstart een Volvo L110G met rehandling bak, die net als de L120G de primeur was op de Volvo Days 2011.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 110 G
En kiep de bak daar maar leeg.
De machines zijn voorzien van een nieuwe Volvo D8 dieselmotor, voldoend aan de Stage3B emissie-eisen.
Wat opviel is dat de constructeurs ervoor gekozen hebben voor een andere opstelling van de koelfan. Net als bij de oudere modellen zuigt de fan van opzij aan en wordt de koellucht naar achteren weggeblazen.
De laatste afbeelding, met broer L150G aan de rechterzijde. Ook deze machine was voorzien van rehandeling bak. Los gestorte materialen als zand, puin, of steenslag laten zich gemakkelijk volscheppen met zo min mogelijk duwvermogen. Mits de bakhandeling correct wordt uitgevoerd.
De machines zijn voorzien van een nieuwe Volvo D8 dieselmotor, voldoend aan de Stage3B emissie-eisen.
Wat opviel is dat de constructeurs ervoor gekozen hebben voor een andere opstelling van de koelfan. Net als bij de oudere modellen zuigt de fan van opzij aan en wordt de koellucht naar achteren weggeblazen.
De laatste afbeelding, met broer L150G aan de rechterzijde. Ook deze machine was voorzien van rehandeling bak. Los gestorte materialen als zand, puin, of steenslag laten zich gemakkelijk volscheppen met zo min mogelijk duwvermogen. Mits de bakhandeling correct wordt uitgevoerd.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 110 G
Dankuwel Renze!
Wat de stroomrichting van de koellucht betreft, was dit op de F-series wel in orde. Op de grote G-modellen vanaf de L150G is wordt de lucht vanachter aangezogen en naar boven en opzij weggeblazen.
Motorinhoud is inderdaad vergroot richting 8 liter, de turbo is van het waste-gate type.dit betekent dat de oude 7.2 liter motor is vergroot richting 8 liter ? (Kan ik me goed voorstellen aangezien je met EGR op een TIER 3B motor aardig wat extra lucht door je motor moet verplaatsen om hetzelfde vermogen te genereren, waardoor reactietijden van turbos langer worden: Je kunt dan met tweetraps turbolading gaan werken, of eenvoudigweg een grotere motor nemen )
Wat de stroomrichting van de koellucht betreft, was dit op de F-series wel in orde. Op de grote G-modellen vanaf de L150G is wordt de lucht vanachter aangezogen en naar boven en opzij weggeblazen.
Deze bak is geschikt voor het laden van losgestort materiaal als zand, gebroken puin, grind, etc. en heeft een andere bouw met o.a. een langere bodem en hoger kopschot. Hierdoor ligt de bak ook verder achterover in transportstand. Gevolg is dat je met zo min mogelijk duwvermogen (kracht) en de juiste bakhandeling, de bak vol kunt krijgen. Dit mede door de licht oplopende bakbodem. De snelwisselhaken staan er al zo kort mogelijk op. De basis van deze bak ligt in Nederland, namelijk bij de test van de L70E bij de Bouwmachines MultiTest.Rehandling bak, wat houdt dat in ? Een bak met extra inhoud, of een bak met een kleine ronding achterin zodat je de snelwisselhaken er platter tegenaan kunt zetten ?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Volvo L 110 G
"rehandling bucket" Okee, dan snap ik helemaal wat je bedoelt....
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 110 G
Bij deze nog 2 afbeeldingen van een fijne, soepele machine.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 110 G
Nog nat van het transport uit Gent naar Emmeloord, de eerste Volvo L110G op Nederlandse bodem.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo L 110 G
Machine gaat naar Kempenaars uit Roosendaal.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Plaatwerker
- Starter
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 6 mei, 2007 17:48
- Locatie: Schijf
- Plaatwerker
- Starter
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 6 mei, 2007 17:48
- Locatie: Schijf