Volvo L 90 G

Post hier alles over de Volvo laadschoppen

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
sanydriver
Forumlid
Berichten: 10347
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
Locatie: monster

Re: Volvo L 90 G

Bericht door sanydriver »

Op een bouwplaats van MNO, er word gewerkt aan een nieuw viaduct.
Bijlagen
140.jpg
140.jpg (106.64 KiB) 4538 keer bekeken

Gebruikersavatar
sanydriver
Forumlid
Berichten: 10347
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
Locatie: monster

Re: Volvo L 90 G

Bericht door sanydriver »

En de laatste van deze mooie shovel (Y)
Bijlagen
143.jpg
143.jpg (62.75 KiB) 4536 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Bart »

Marcel was op donderdag druk met foto' s in de weer en ik op vrijdag. :) Dit keer bij Lagemaat Sloopwerken in Heerde.
LAGEMAAT_L90G_001.jpg
LAGEMAAT_L90G_001.jpg (119.74 KiB) 4253 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Bart »

Éénmaal gelost...
LAGEMAAT_L90G_002.jpg
LAGEMAAT_L90G_002.jpg (157.89 KiB) 4244 keer bekeken
Zien we dat de machine is uitgerust met een luchtdruk-remsysteem t.b.v. van de aanhangwagenberemming van Tietjen uit het Duitse Bücken. De compressor is opgebouwd op de distributie van de motor en wordt aangedreven middels een V-snaar. De Volvo L90G gaat nl. geregeld op stap met een trommelzeef en Lagemaat heeft zo voldoende remvermogen voor de trommelzeef.
LAGEMAAT_L90G_003.jpg
LAGEMAAT_L90G_003.jpg (170.22 KiB) 4244 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Bart »

LAGEMAAT_L90G_004.jpg
LAGEMAAT_L90G_004.jpg (161.58 KiB) 4230 keer bekeken
Aan de achterzijde komen we dan de gekeurde trekbek tegen, welke aan het chassis is bevestigd. Er wordt dus niet aan het ballastblok getrokken.
Evenals de aansluitingen voor de luchtberemming en een trailerstekker. Op het ballastblok vinden we ook 2 polen om de brandstofpomp van stroom te voorzien en deze functie wordt middels een contactsleutel aan of uitgeschakeld zodat je niet per ongeluk een klap stroom krijgt als je de polen raakt terwijl je aan de achterzijde van de machine aan het werk bent.

De FreshFilter FFbox filterkast is op verzoek achterop de motorkap bevestigd en staat op een RVS-frame.
LAGEMAAT_L90G_005.jpg
LAGEMAAT_L90G_005.jpg (122.99 KiB) 4230 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Bart »

De laatste foto voor dit topic, de overige 2 zijn te vinden in het Lagemaat topic. :)
LAGEMAAT_L90G_006.jpg
LAGEMAAT_L90G_006.jpg (176.92 KiB) 4223 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Bobcatspecialist
Starter
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 11:03
Locatie: Heerde

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Bobcatspecialist »

Bart schreef:
LAGEMAAT_L90G_004.jpg
Aan de achterzijde komen we dan de gekeurde trekbek tegen, welke aan het chassis is bevestigd. Er wordt dus niet aan het ballastblok getrokken.
Evenals de aansluitingen voor de luchtberemming en een trailerstekker. Op het ballastblok vinden we ook 2 polen om de brandstofpomp van stroom te voorzien en deze functie wordt middels een contactsleutel aan of uitgeschakeld zodat je niet per ongeluk een klap stroom krijgt als je de polen raakt terwijl je aan de achterzijde van de machine aan het werk bent.

De FreshFilter FFbox filterkast is op verzoek achterop de motorkap bevestigd en staat op een RVS-frame.
LAGEMAAT_L90G_005.jpg
Wel erg kwetsbaar en fragiel opgebouwd die luchtaansluitingen.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Bart »

Die kun je wel verder naar binnen zetten, maar de motorkap klapt nog open.
Je zou ze nog op het ballastblok kunnen plaatsen, maar dan komen ze nog verder van de trekbek af. Maar goed, wellicht leert de praktijk ons nog het e.e.a. en kunnen we de aanpassingen meenemen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Jantje
Forumlid
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 16 okt, 2005 12:10
Locatie: Numansdorp

Re: Volvo L 90 G

Bericht door Jantje »

Het zal de keuze van de klant zijn Bart, maar waarom wordt er geen duo-matic koppeling gebruikt. Één handeling en alle twee de slangen zitten aangesloten en nooit geen gezeur met kapotte rubbers.
--- Als je je werk ziet, ben je nooit te duur ---

Gebruikersavatar
De Zandhaas
Forumlid
Berichten: 1984
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:11
Locatie: Kampen

Re: Volvo L 90 G

Bericht door De Zandhaas »

duo matic.jpg
duo matic.jpg (4.59 KiB) 4018 keer bekeken
Jantje schreef:Het zal de keuze van de klant zijn Bart, maar waarom wordt er geen duo-matic koppeling gebruikt. Één handeling en alle twee de slangen zitten aangesloten en nooit geen gezeur met kapotte rubbers.
daar zat ik ook al aan te denken jantje die duo matic heb ik ook op de auto en werkt super

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”