Volvo L 110 E
Moderator: Bart
Advertentie post before
Re: Volvo L 110 E
Na het dijkje komt een redelijke brede straat welke met de kruin in de top toch niet zo ruim lijkt.
- Bijlagen
-
- l110 tussen gebouwen door.jpg (145.44 KiB) 3237 keer bekeken
Re: Volvo L 110 E
En na de krappere straat komt de klapper, een bocht waar je geen ruimte voor je heb om de kruin horizontaal te houden dus moet hij maar in zijn originele stand met de kruin inde top.
- Bijlagen
-
- l110 bochtjes baken.jpg (146.38 KiB) 3236 keer bekeken
Laatst gewijzigd door JDB op ma 14 mar, 2011 7:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Volvo L 110 E
Maar na dat deze genomen is kan de boom weer in zijn snellere transport stand. Ps. De banden zijn nu wel wat harder gezet dan bij de vorige verplantings actie.
- Bijlagen
-
- l110 door de bocht.jpg (142.31 KiB) 3236 keer bekeken
Re: Volvo L 110 E
Leuke klusje zo, JDB. Kan deze klem ook aan een graafmachine worden gehangen? Gezien de snelwisseloren die je tussen de shovelsnelwissel ziet zitten. Hoeveel tons kraan heb je daar dan voor nodig?JDB schreef:Maar na dat deze genomen is kan de boom weer in zijn snellere transport stand. Ps. De banden zijn nu wel wat harder gezet dan bij de vorige verplantings actie.
Re: Volvo L 110 E
volgens mij wel als ik zo kijk
blijft een prachtige werkzijze
blijft een prachtige werkzijze
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.
Re: Volvo L 110 E
Lijkt er inderdaad wel op, maar denk dat dit in de praktijk bijna niet voor zal komen.buddie schreef:Leuke klusje zo, JDB. Kan deze klem ook aan een graafmachine worden gehangen? Gezien de snelwisseloren die je tussen de shovelsnelwissel ziet zitten. Hoeveel tons kraan heb je daar dan voor nodig?JDB schreef:Maar na dat deze genomen is kan de boom weer in zijn snellere transport stand. Ps. De banden zijn nu wel wat harder gezet dan bij de vorige verplantings actie.
Gezien de constructie van een graafmachinegiek, kun je de boom wanneer je deze rechtop wilt transporten alleen maar met je lepelsteel verticaal of verder uitgestrekt oppakken en transporteren. Dit is niet alleen lastig in krappe situaties, maar betekent ook dat je al dat gewicht een behoorlijk eind van je af moet houden.
Als je ziet dan een L110 zoiets net kan hebben, en zelfs voor het mooie al naar extra contragewicht moet pakken, kun je er wel vanuit gaan dat zoiets toch wel een 11 a 12 ton weegt.
Met dergelijke gewichten kom je al snel bij minimaal een 30 a 35 tonner uit. Dit betekent ook automatisch dat dit alleen kan in situaties waarbij er niet ver gereden moet worden en niet over de weg, maar alleen in het terrein. Want een mobiele kraan kan dit werk al niet uitvoeren.
Een behoorlijke shovel zal dus in vrijwel alle gevallen de meest voor de hand liggende keuze zijn denk ik.
Re: Volvo L 110 E
klopt wij hebben voor zulke bomen een zelfgemaakte bak op het werft die kan je zo onder de kluit schuiven, alleen voor zwaardere bomen heeft onze 20-24 ton rups er al moeite mee.
laat staan een mobiel
laat staan een mobiel
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.
- timajanssen31
- Forumlid
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
- Locatie: Heteren
Re: Volvo L 110 E
DIt gaat wel met een mobiele wel met een zware uitvoering en speciale opbouw van het werktuigdeel.
foto van www.ohbrienissen.nl
foto van www.ohbrienissen.nl
stefanvi schreef:Lijkt er inderdaad wel op, maar denk dat dit in de praktijk bijna niet voor zal komen.buddie schreef:Leuke klusje zo, JDB. Kan deze klem ook aan een graafmachine worden gehangen? Gezien de snelwisseloren die je tussen de shovelsnelwissel ziet zitten. Hoeveel tons kraan heb je daar dan voor nodig?JDB schreef:Maar na dat deze genomen is kan de boom weer in zijn snellere transport stand. Ps. De banden zijn nu wel wat harder gezet dan bij de vorige verplantings actie.
Gezien de constructie van een graafmachinegiek, kun je de boom wanneer je deze rechtop wilt transporten alleen maar met je lepelsteel verticaal of verder uitgestrekt oppakken en transporteren. Dit is niet alleen lastig in krappe situaties, maar betekent ook dat je al dat gewicht een behoorlijk eind van je af moet houden.
Als je ziet dan een L110 zoiets net kan hebben, en zelfs voor het mooie al naar extra contragewicht moet pakken, kun je er wel vanuit gaan dat zoiets toch wel een 11 a 12 ton weegt.
Met dergelijke gewichten kom je al snel bij minimaal een 30 a 35 tonner uit. Dit betekent ook automatisch dat dit alleen kan in situaties waarbij er niet ver gereden moet worden en niet over de weg, maar alleen in het terrein. Want een mobiele kraan kan dit werk al niet uitvoeren.
Een behoorlijke shovel zal dus in vrijwel alle gevallen de meest voor de hand liggende keuze zijn denk ik.
- Bijlagen
-
- 5-2-groot.jpg (40.18 KiB) 3104 keer bekeken
P u't komt goed
- timajanssen31
- Forumlid
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
- Locatie: Heteren
Re: Volvo L 110 E
Hier staat een Pfd filetje over de Kluitenrooiers voor aan shovels en kranen.
http://www.damcon.nl/beheer/plaat/KLR_2500_A_2M.pdf
http://www.damcon.nl/beheer/plaat/KLR_2500_A_2M.pdf
- Bijlagen
-
- 5-3-groot.jpg (29.74 KiB) 3102 keer bekeken
P u't komt goed
Re: Volvo L 110 E
mooie foto's en mooi filmpje zulke dingen zijn mooi maar zit ook een prijskaartje aan.
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.