De dumper van toekomst ?

Post hier alles over de Volvo (knik-)dumpers

Moderator: Bart

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
schuiver
Forumlid
Berichten: 3015
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 18:22
Locatie: fryslan

De dumper van toekomst ?

Bericht door schuiver »

Leuk flimpje van dumper zitten best wel leuk om te zien wat ontwerpers bedenken,misschien wordt het wat.

http://www.youtube.com/watch?v=r95Oz2Sr ... annel_page

Gebruikersavatar
Volvo FM
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: do 6 mar, 2008 15:36
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: De dumper van toekomst ?

Bericht door Volvo FM »

Aan het uiterlijk te zien komt dit denk ik niet op de markt. Misschien dat ze de techniek die in deze zit, gaan toepassen in de bestaande of in nieuwe dumpers. Ik denk niet en ik hoop niet dat dit prototype verder word ontwikkeld en dat ze het uiteindelijk gaan verkopen.
U luistert naar Volvo FM...

janvolvoman
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 nov, 2007 13:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De dumper van toekomst ?

Bericht door janvolvoman »

Als je geluisterd hebt naar degene die in het filmpje vertelt over de machine komt dit type dicht bij wat we in de toekomst kunnen verwachten wat betreft de techniek en de uitstraling van de volvo dumper. In een Kuiken Reporter van een poosje geleden stond dit verhaal ook al in. En als je kijkt naar de EU richtlijnen waar de machines de komende jaren aan moeten gaan voldoen qua veiligheid en gezondheidseisen voor de chauffeur is dit ook een realistisch iets. Kijk maar naar het nieuwe FS systeem dat is een antwoord op de eisen die gaan gelden op het gebied van trillingen en schokken.
En in de toekomst zal dit nog veel verder ontwikkeld worden.
Dus dit filmpje is echt wel voor een groot gedeelte realistisch dat geloof ik ervan.
En zeg nou zelf het ziet er best mooi uit!!
VOLVO is de enige echte!!!

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: De dumper van toekomst ?

Bericht door Bart »

Neem bijv. de electrische aandrijving, de L220F Hybrid is hier al deels een voorloper van. Zo'n dumper zal wel niet helemaal realistisch zijn, maar het ontwikkelen is allang begonnen. En dat begint met kleine dingen, veelal volgend op regelgeving.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

janvolvoman
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 nov, 2007 13:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De dumper van toekomst ?

Bericht door janvolvoman »

Precies Bart jij snapt em (Y)
Zo is het bijvoorbeeld ook zo dat Volvo al bezig is met ontwikkelen en testen van een nieuw model voordat een model daarvoor op de markt is! Zo is men nu al volop bezig met het doorontwikkelen van de E-FS modellen tot wat uiteindelijk toch de nieuwe F-serie moet gaan worden!
VOLVO is de enige echte!!!

Plaats reactie

Terug naar “(Knik-)dumpers”