Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Moderator: Bart
Advertentie post before
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Het haaks drukken van de lege aanhanger bij het kippen van de truck is verwaarloosbaar qua bandenslijtage, in Zweden en Tsjechie zie je ze ook, en hebben ze een aslift op de voorste as. In Tsjechie is de truck echter vaak een driezijdenkipper.diesel schreef:Dat is wel een mooie combie voor de banden boer zo denk ik want die zullen zo wel slijten denk ik .
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Langezaal Haaksbergen heeft een Actros 6x6 met 2-assige wipkar rijden volgens hetzelfde principe.
Waarbij de auto ook zijdelings kan kiepen!
Waarbij de auto ook zijdelings kan kiepen!
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Ja klopt sjanzo maar bij de dumper combinatie trekken ze de dump kiepers geladen haaks om dat kost wel lagers en banden denk ik zo maar.
- martin 520
- Forumlid
- Berichten: 2296
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
- Locatie: Vlak bij Harlingen..
- Contacteer:
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Diesel, als je vooruit rijd red je het niet om de combi "haaks" om te trekken, en andersom, de dumperassen krijgen ook bijna evenveel op hun lazer en dat gaat toch ook goed??diesel schreef:Ja klopt sjanzo maar bij de dumper combinatie trekken ze de dump kiepers geladen haaks om dat kost wel lagers en banden denk ik zo maar.
Wat betreft de banden, dit loont zich om de juiste banden te kiezen.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
dynamische wrijving (oppervlakten glijden langs elkaar) is lager als statische wrijving (oppervlaktes rollen over elkaar of liggen stil op elkaar) dus als je hem haaksom trekt (wielen glijden zijdelings over het asfalt) is de zijdelingse kracht op de lagers lager dan wanneer je rollend een bocht neemt.... Verder maken de lagers weinig kilometers bij die kracht, en de levensduur van lagers is afhankelijk van de optredende kracht en het aantal omwentelingen bij die kracht... Het valt reuze mee met snelverkeer spul, met torsiegeveerde auto aanhanger assen heb je het probleem dat het swingarmpje krom gaat als je langs een trottoirband wringt.diesel schreef:Ja klopt sjanzo maar bij de dumper combinatie trekken ze de dump kiepers geladen haaks om dat kost wel lagers en banden denk ik zo maar.
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Maar weer eens een plaatje. Deze 2 beesten zijn aan de gang in Diemen naast de a1. Plaatje is gemaakt met mn telefoon dus de kwaliteit is niet al te denderend...
- Bijlagen
-
- VolvoA30F.jpg (161.45 KiB) 4275 keer bekeken
Rustig aan.... En rap een beetje!
- Niels_cat_375
- Forumlid
- Berichten: 2867
- Lid geworden op: wo 20 dec, 2006 18:21
- Locatie: Amsterdam
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Hier 3 foto's van de dumpers van Van der Bruggen !
- Niels_cat_375
- Forumlid
- Berichten: 2867
- Lid geworden op: wo 20 dec, 2006 18:21
- Locatie: Amsterdam
- Niels_cat_375
- Forumlid
- Berichten: 2867
- Lid geworden op: wo 20 dec, 2006 18:21
- Locatie: Amsterdam
Re: Volvo A 30 F dumper-trailercombinatie
Waar zijn deze momenteel aan het werk, Niels?
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels