Volvo bigfoot
Moderator: Bart
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo bigfoot
Ik vind de discussie over een luchtdrukwisselsysteem in dezen niet erg off-topic. Doel is om de bodemdruk en insporing te verlagen door het creëren van een zo groot mogelijk loopvlak. Dat kun je op diverse manieren doen met tracks, brede banden,luchtdrukwisselsysteem of zoals je in de landbouw ziet, een combinatie van laatst genoemde 2.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Volvo bigfoot
Even ter illustratie over het bollen van de wangen van deze banden:
(de reden dat deze dumper zo'n achterlijk volle vracht had was dat een van de twee kiepcilinders kraakte, daar was een reparatie aan geweest en men wilde even testen of het over was)
(de reden dat deze dumper zo'n achterlijk volle vracht had was dat een van de twee kiepcilinders kraakte, daar was een reparatie aan geweest en men wilde even testen of het over was)
- Bijlagen
-
- P1040635-border.jpg (125.82 KiB) 3994 keer bekeken
Re: Volvo bigfoot
hij kon niet voller groetjes jeroen
Re: Volvo bigfoot
Er zit meer op dan in de bak, rijden jullie nu per M3 of per uur?André schreef:Even ter illustratie over het bollen van de wangen van deze banden:
(de reden dat deze dumper zo'n achterlijk volle vracht had was dat een van de twee kiepcilinders kraakte, daar was een reparatie aan geweest en men wilde even testen of het over was)
Sytzecat
Re: Volvo bigfoot
Als je op deze manier de dumpers weet te laden haal je echt het maximun uit de dumper maar daar moet de grondsoort wel geschikt voor zijn.
Als je droog zand laad krijg je dit haast niet voor elkaar zonder gigantisch te knoeien.
Als de dieplepelmachinist er moeite voor moet doen om deze toren op de dumper te bouwen gaat dit ten koste van de produktie.
Vol is vol en rossen met die bende.
Rapier
Als je droog zand laad krijg je dit haast niet voor elkaar zonder gigantisch te knoeien.
Als de dieplepelmachinist er moeite voor moet doen om deze toren op de dumper te bouwen gaat dit ten koste van de produktie.
Vol is vol en rossen met die bende.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Volvo bigfoot
en de eerste de beste bocht ligt de helft van de kop ernaast
Re: Volvo bigfoot
En met een maand staat hij in de werkplaats.
Re: Volvo bigfoot
op wat voor spanning staan de banden eigelijk? en hoeveel is de belasting ongeveer per band?
Re: Volvo bigfoot
Klopt helemaal.daf3600 schreef:Bij de driewielers bij de boer op het land zie je het er nog wel eens opzitten, maar vraag maar eens na hoevaak ze het gebruiken, meestal doen ze het als de boer er bij staat wel, en anders....
Re: Volvo bigfoot
dat ben ik niet met je eens. vaak zit het er op omdat het een noodzakelijk kwaad is omdat als je het niet gebruikt je vaak na een paar meter al vast rijdt vooal op de minder draagkrachtige gronden. En als je het niet gebruikt ben je ook een dief van je eigen portemonee omdat het in het land veel zwaarder trektBuntjuuh schreef:Klopt helemaal.daf3600 schreef:Bij de driewielers bij de boer op het land zie je het er nog wel eens opzitten, maar vraag maar eens na hoevaak ze het gebruiken, meestal doen ze het als de boer er bij staat wel, en anders....