Paus RL 1251 SL-B

Post hier alles over alle overige Laadschoppen

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
stevinmonteur
Forumlid
Berichten: 1062
Lid geworden op: za 26 aug, 2006 21:46
Locatie: nw vennep

Paus RL 1251 SL-B

Bericht door stevinmonteur »

Paus zwenklader als alternatief voor Ahlmann, importeur is Werklust in Apeldoorn. wie heeft er nog meer zo'n machine? En wat zijn jullie ervaringen.
Bijlagen
603-121.01 (528 x 396).jpg
603-121.01 (528 x 396).jpg (58.8 KiB) 5883 keer bekeken

chiemieltje
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 14:16
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Bericht door chiemieltje »

Wat is er mis met de Ahlmann :o
If it`s not blown,...it must suck

Gebruikersavatar
Tijmen
Starter
Berichten: 321
Lid geworden op: do 2 feb, 2006 17:32
Locatie: Arnhem

Bericht door Tijmen »

chiemieltje schreef:Wat is er mis met de Ahlmann :o
Stevinmonteur zegt dat de paus een 'alternatief' is voor de ahlmann, hiermee zegt hij niet dat er wat mis mee is. Deze machines kunnen dezelfde werkzaamheden verrichten d.m.v de zwenkgiek, vandaar een alternatief.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

ik weet dat het verder voor de prestaties niet heel veel uit maakt maar mijn indruk van alhmann is nog al en lompe machine vooral kwa uiterlijk.
de paus ziet er voor het oog wat vriendelijker uit maar ook voor de machinist het zicht rond om.

ik zag laatst en venri shoveltje bij ons aan het werk zonder zwenk dat wel maar die zag er nog beter uit. slanker meer zicht rond om.

eigenlijk moet je de twee machines naast elkaar zetten voor en goed en eerlijk vergelijk.
ik ben gek maar niet achterlijk

chiemieltje
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 14:16
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Bericht door chiemieltje »

Hoe ervaren anderen het verschil tussen vierwiel- of knikbesturing?

En de Paus lijkt me langer dan een Ahlmann, is dat een minpunt?
If it`s not blown,...it must suck

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Je koopt een wiellader toch niet omdat deze er 'mooi uitziet'!

Waarom lopen er zoveel Ahlmann's in Nederland en heb je er wel eens op gezeten en mee gedraaid?

Ik heb in het verleden wel eens met een AZ4 en AZ 45 gedraaid en dat loopt prima, zeker met schuiven kun je de giek iets naar links of rechts zwenken en kun je precies zien wat de bak doet. Ik denk zelf dat een door zijn bouw een Ahlmann er forser uitziet, maar de machine is wel compact en kort gebouwd en zeer wendbaar door de 4-wielbesturing én kan ook nog in hondegang rijden. Ook zit je hoog 'bovenop'de machine, de cabine heeft smalle stijlen dus er is zicht genoeg.

De Paus heeft echter knik-besturing en dus wordt een machine weer langer qua bouw. Ook is het met de Paus niet mogelijk om zeer kort te draaien zoals de Ahlmann dat doet en hondegang zit er ook niet in. De Paus lijkt me meer een 'compromis'-machine: Een kniklader waarvan de giek kan zwenken. Er is maar 1 échte zwenklader en dat is de Ahlmann.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
stevinmonteur
Forumlid
Berichten: 1062
Lid geworden op: za 26 aug, 2006 21:46
Locatie: nw vennep

Bericht door stevinmonteur »

de machinist die deze paus nieuw heeft gehad is al weggelopen, de machinist die er nu op zit is er ook niet echt gelukkig mee.
vandaag zijn we met een monteur van werklust de hele dag bezig geweest om er een goed werkende machine van te maken.
het probleem is voornamelijk dat je niet met de bak kan schudden, alle functies zitten op de rechter handel, de kabine is zo ongelukkig dat je je koelbox nergens kwijt kan. volgens de monteur van werklust gaan ze in apeldoorn de voorzijde van een paus ( voor het knikpunt ) monteren op de achterzijde ( achter het knikpunt ) van een werklust. dus wie in de buurt van apeldoorn komt ? wip even langs en maak een ( spionage ) foto ;)

Gebruikersavatar
stevinmonteur
Forumlid
Berichten: 1062
Lid geworden op: za 26 aug, 2006 21:46
Locatie: nw vennep

Bericht door stevinmonteur »

de paus als alternatief voor ahlmann is vooral vanwege de veel lagere aanschafprijs.

Nielsje
Starter
Berichten: 495
Lid geworden op: di 7 mar, 2006 23:02

Bericht door Nielsje »

een werklust knik-zwenklader dus.. interessant..

Doen ze dan misschien op basis van de wg 17..

Ik hoop eigenlijk dat ze probleemjes met de 35 eindelijk eens te baas zijn...

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

stevinmonteur schreef:de paus als alternatief voor ahlmann is vooral vanwege de veel lagere aanschafprijs.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is...
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”