Bouwmachine boeken

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bouwmachine boeken

Bericht door Alexxxxx »

Ik ben een echte boekenjunk. :) Daarom open ik dit topic: hier kun je neerzetten welke boeken je hebt, en wat je er van vind, zodat een ander die overweegt dat boek te nemen, eerst kan kijken of het wel naar zijn of haar gading is :) Ik trap af.

Vierassers in Nederland
Afbeelding
Titel: Vierassers in Nederland
Ondertitel: Eightwheelers in Holland
Auteur: Hans Stoovelaar
Fotograaf: verschillende
Tekenaar: verschillende
Uitgeverij: Aprilis
Jaar eerste druk: 2004
ISBN: 90 5994 055 5
Gekocht bij: De Tille, Leeuwarden
Trefwoorden: Vierassers
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: A4, 184 pagina’s
Aanschafprijs: 29,50 (nieuw)
Verdere bijzonderheden: Niet puur een bouwmachineboek, maar in een boek over vierassers kun je uiteraard een groot aantal bouwmachines verwachten. De onder vrachtwagenliefhebbers wereldberoemde Martin Wallast heeft het voorwoord geschreven. Het boek staat bol van de prachtige Foto's, gerangschikt per merk, met veel relevante informatie. Naast een groot deel over vierassers in ons eigen land, is er ook een groot deel van het boek gewijd aan de eightwheelers in Groot-Brittannië, de bakermat van de vierasser. Het boek is zijn geld meer dan waard, een echte aanrader!

Gouden boek over Autokranen
Afbeelding
Titel: Gouden boek over Autokranen
Auteur: Hans Kuipers
Fotograaf: onbekend
Uitgeverij: Uitgeverij Veldhuis B.V.
Jaar eerste druk: begin jaren 1990
ISBN: 90-71492-23-0
Gekocht bij: Truckstar Roadcardshop
Trefwoorden: Autokranen, Van Seumeren, Mammoet, Lastra
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: A4, 107 pagina’s
Aanschafprijs: geen idee wat hij nieuw kostte, maar 2ehands in goede staat zal hij zo rond de 6 euro kosten.
Verdere bijzonderheden: Voor de leek een erg leuk boek, volgens het bekende gouden boeken concept met 50% zwart-wit Foto's en de andere helft in kleur. De gouden boeken zijn nieuw waarschijnlijk niet meer te koop, maar vrijwel iedere tweedehands boekenzaak heeft er wel een paar liggen.

Gouden boek van Kippers en Dumpers
Afbeelding
Titel: Gouden boek van Kippers en Dumpers
Auteur: Jan Dronkers
Fotograaf: onbekend
Uitgeverij: Truckstar International B.V.
Jaar eerste druk: 1990
ISBN: 90-71492-16-8
Gekocht bij: Truckstar Roadcardshop
Trefwoorden: Kippers, Dumpers
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: A4, 109 pagina’s
Aanschafprijs: geen idee wat hij nieuw kostte, maar 2ehands in goede staat zal hij zo rond de 6 euro kosten.
Verdere bijzonderheden: Leuk boek als je hem voor weinig tegen komt. Vooral leuk als je wilt zien hoe het er in deze sector eind jaren ’80 aan toe ging.

Caterpillar 75 years
geen afbeelding aanwezig
Titel: Caterpillar 75 years
Ondertitel: All in a day's work
Auteur: Gilbert C. Nodle
Fotograaf: Caterpillar Archief en anderen
Tekenaar: verschillende
Uitgeverij: Forbes Custom Publishing
Jaar eerste druk: 2000
ISBN: 0-8281-1422-6
Gekocht bij: Klondyke Antiquariaat (via internet)
Trefwoorden: Caterpillar
Land van oorsprong: USA
Formaat: 24,5*31,5 cm, 280 pagina’s
Aanschafprijs: 20 euro (tweedehands)
Verdere bijzonderheden: Engelstalig. Verwacht geen overzicht van alle Caterpillar typen, maar eerder een rijk geïllustreerd verhaal over de geschiedenis van Caterpillar en har voorgangers. Het is uitgegeven op initiatief van de fabriek, dus enkel lofverhalen over het bedrijf. Ook veel aandacht voor oud-medewerkers. Onmisbaar voor de echte Cat-liefhebber, maar wel misbaar voor iemand die niet iets met dit merk heeft.

FTF, een legendarische vrachtwagens
Afbeelding
Titel: FTF
Ondertitel: een legendarische vrachtwagen
Auteur: Raymond Beekman
Fotograaf: Raymond Beekman en anderen
Tekenaar: verschillende
Uitgeverij: mijneigenboek.nl
Jaar eerste druk: 2003
ISBN: 90-7695-898-X
Gekocht bij: mijneigenboek.nl
Trefwoorden: FTF
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: A4, 121 pagina’s
Aanschafprijs: 20 euro
Verdere bijzonderheden: Schitteren boek over de vrachtwagens van Floor. Ontzettend veel prachtige Foto's en technische gegevens. De teksten zijn wat simpel, een beetje van een werkstuk voor school niveau, maar dat hoeft niet storend te zijn. Een makkelijk te lezen boek zo nu en dan tussendoor kan ook geen kwaad. Het overgrote deel van de Foto's is in zwart wit. Ook hier geld weer: niet puur over bouwmachines, maar wel een groot deel. Leuk detail: aan het druknummer kun je zien het hoeveelste boek uit de serie het is die je hebt. Ik heb nummer 697. Een aanrader, iedereen die van FTF houd hoort dit boek te hebben, om toch nog van deze schitterende wagens te kunnen genieten, ook nu je ze steeds minder ziet rijden.

De historie van Mack trucks in Nederland
Afbeelding
Titel: De historie van Mack trucks in Nederland
Auteur: Gerlof Buurman
Fotograaf: Gerlof Buurman, J. Beuker, H. v.d. Bosch, Niels Jansen, R. Megens, Henk Wijngaard, Monné, Wijers, Ronnie van der Meer, e.v.a.
Tekenaar: verschillende
Uitgeverij: Dutch Mack Fanclub
Jaar eerste druk: 2004
ISBN: 90-9018719-7
Gekocht bij: Dutch Mack Fanclub / Gerlof Buurman tijdens Mackdag 2004
Trefwoorden: Mack, Nederland, geschiedenis
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: A4, 224 pagina’s
Aanschafprijs: 39,50
Verdere bijzonderheden: Een duur boek, maar zijn geld absoluut waard. De kleuren zijn waar dat mogelijk is in kleur uitgevoerd. De verdeling bouwtransport/wegtransport is ongeveer 50-50. Een erg interessant boek voor de liefhebbers, maar ook voor mensen die iets minder tot hun nek in de Macks zitten, ook al zal het boek voor deze mensen wat te duur zijn. Toch kan ik deze mensen aanbevelen even voor dit boek te sparen, het is een juweeltje.

Familiekroniek Terberg 1869-1999
geen foto
Titel: Familiekroniek Terberg 1869-1999
Auteur: familie Terberg
Fotograaf: familie Terberg
Uitgeverij: familie Terberg
Jaar eerste druk: 1999
ISBN: onbekend
Gekocht bij: Terberg Benschop, deonlineshop.nl
Trefwoorden: Terberg, geschiedenis
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: 22*31 cm, 160 pagina’s
Aanschafprijs: 12,50
Verdere bijzonderheden: Dit boek is voor zover ik weet normaal gesproken niet te koop, maar word door de familie Terberg, en hun bedrijven, weggegeven aan vrienden en zakenrelaties. Blijkbaar is niet iedereen hier even blij mee, want ik kwam een exemplaar tegen bij een online boekhandel. Onterecht volgens mij, want het is een prachtig boek, niet alleen over Terberg Benschop, die de kippers en Terminal Trekkers bouwt, maar ook over de familie Terberg, Terberg Matec, Terberg Techniek, Terberg Specials, Terberg Leasing, de Terberg dealerbedrijven en alle andere Terberg dochters. Toevallig kreeg ik van Terberg kort geleden nog een exemplaar toegestuurd. Helaas heeft de postbode dit boek niet op haar waarde weten te schatten, en met alle macht door de brievenbus proberen te rammen. Dat heeft de kaft bepaald geen goed gedaan. Mijn koopadvies: kom je m tegen, en ben je Terberg-liefhebber, laat hem dan niet glippen, misschien kom je het nooit weer tegen.

Unimog
Afbeelding
Titel: Unimog
Ondertitel: Chronologie eines Welterfolgs
Auteur: Dieter Mutard
Fotograaf: DaimlerChrysler en anderen
Uitgeverij: Motorbuch Verlag
Jaar eerste druk: 2003
ISBN: 3-613-02342-3
Gekocht bij: tmbbooks.be (Transmobiel)
Trefwoorden: Unimog
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: A4, 190 pagina’s
Aanschafprijs: onbekend, het was een cadeau. Niet goedkoop in ieder geval
Verdere bijzonderheden: Duitstalig. Een van de vele boeken over Unimog. In dit boek speciale aandacht voor de werktuigen die je bij de Unimog kunt gebruiken. Verder een chronologisch overzicht van de geschiedenis van Unimog. Of het de beste koop qua Unimog is durf ik niet te zeggen, want ik heb maar 1 Unimog boek, maar ik durf het wel te betwijfelen. Het is een prachtig boek, daar niet van, maar ik denk dat er betere Unimog boeken op de markt zijn.

Earthmoving Vehicles
geen foto
Titel: Earthmoving Vehicles
Auteur: Denis N. Miller en Bart H. Vanderveen
Fotograaf: onbekend
Uitgeverij: Frederick Warne & Co Ltd
Jaar eerste druk: 1972
ISBN: 0 7232 1467 0
Gekocht bij: De Sleghte Arnhem
Trefwoorden: grondverzet, bulldozers, shovels, draglines, graafmachines, dumpers, graders, scrapers
Land van oorsprong: Groot-Brittannië en USA
Formaat: 19*25 cm, 64 pagina’s
Aanschafprijs: 8,50 (tweedehands)
Verdere bijzonderheden: Engelstalig. Een must voor elke grondverzetliefhebber. Echt een duik in het verleden. Een zeer divers boek, met veel plaatjes uit het verleden, en uit hun heden. En tja, de voertuigen die in 1972 nieuw waren.. Dat zijn nu ook vaak al klassiekers. Het zal niet makkelijk zijn om aan dit boek te komen, maar als je de kans krijgt en je laat het liggen, krijg je zeker spijt.

Giants on the Road
Afbeelding
Titel: Giants on the Road
Ondertitel: Bestsellers of Nooteboom Trailers; Volume 2
Auteur: Johan van de Water en anderen
Fotograaf: Archief Nooteboom, André Winters, Archief Jan van Wees, Ronnie van Leeuwen en vele anderen
Tekenaar: Das grosse Praxishandbuch der Specialfahrzeuge
Uitgeverij: Koninklijke Nooteboom Trailers B.V.
Jaar eerste druk: 2004
ISBN: onbekend
Gekocht bij: Trucks (welkomstcadeau)
Trefwoorden: Nooteboom, trailers, zwaar transport
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: 23*17 cm, 170 pagina’s.
Aanschafprijs: gratis bij abonnement op Trucks
Verdere bijzonderheden: tweetalig boek (Nederlands en Engels), is uiteraard al eerder een deel van verschenen, en te koop bij de Nooteboom shop. Op iedere pagina een prachtige foto van een Nooteboom trailer, vaak met een bouwmachine als lading. Verder een aantal Foto's van telekranen en de daarbij horende ballast trailers. Normaal gesproken een duur boek, maar wel erg mooi.

Hijsen zonder heisa
geen foto
Titel: Hijsen zonder heisa
Ondertitel: 25 jaar BKF
Auteur: Karel Bourgondiën, Ivo Pommerel, Jenny Berger-Dirkx
Fotograaf: Archief BKF, Gert Fopma, Jurjen Bersee
Uitgeverij: Kraanbedrijf BKF
Jaar eerste druk: 2001
ISBN: onbekend
Gekocht bij: tweedehands boekwinkel Kerkstraat Leeuwarden
Trefwoorden: BKF, kranen, geschiedenis
Land van oorsprong: Nederland
Formaat: 17 * 24,5cm, 79 pagina’s
Aanschafprijs: ik kreeg 5 euro toe :? (Ik kocht een boek van 25 euro, en dit boek zonder prijsje. Bij elkaar was dat 20 euro volgens de verkoper. Ik heb hem maar niet tegen gesproken.)
Verdere bijzonderheden: In het boek zaten een paar Foto's van de destijds nieuwste aanwinsten van BKF, en een persbericht. Een leuk boekje in kleur over de geschiedenis van BKF. Vooral voor de Noordelingen onder ons een erg leuk boekje denk ik. Veel verslagen van mooie klussen, maar ook een aantal bloopers, en een lijst van alle personeelsleden in 2001.

Trucks at Work
Afbeelding
Titel: Trucks at Work
Ondertitel: Volume 1; The Middle East
Auteur: Ralf Koch
Fotograaf: verschillende
Uitgeverij: Verlag Danies & Koch
Jaar eerste druk: 1997
Vertaler: onbekend
ISBN: onbekend
Gekocht bij: Modelshow Europe 2005, bij stand uitgever
Trefwoorden: Midden Oosten, woestijn transport, fotoboek
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: 21*21 cm, 90 pagina’s
Aanschafprijs: 10 euro
Verdere bijzonderheden: Tweetalig (Duits en Engels). Leuk fotoboek over transport door de woestijn, met ook een aantal bouwmachines, kranen en dergelijke. Een leuk boekje voor de liefhebber.

Trucks at Work
Afbeelding
Titel: Trucks at Work
Ondertitel: Volume 4; Green Desert
Auteur: Ralf Koch
Fotograaf: Ralf Koch en anderen
Uitgeverij: truckbook.de
Jaar eerste druk: 2004
Vertaler: Martin Phippard
ISBN: onbekend
Gekocht bij: Modelshow Europe 2005, bij stand uitgever
Trefwoorden: Midden Oosten, woestijn transport, fotoboek
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: 21*21 cm, 90 pagina’s
Aanschafprijs: 15 euro
Verdere bijzonderheden: Tweetalig (Duits en Engels). Leuk fotoboek over transport door de woestijn, dit keer met de nadruk op het machinepark van een aantal gemeenten in de Verenigde Arabische Emiraten. En ik kan je vertellen, dat zijn over het algemeen een tikkeltje grotere machines als jouw plaatselijke gemeentewerken heeft. Ik ken in ieder geval geen plantsoenendienst in Nederland met een Caterpillar D11, een Oshkosh, een Titan of een Mol.

Jahrbuch Baumaschinen 2004
Afbeelding
Titel: Jahrbuch Baumaschinen 2004
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs, Ulf Böge, Rainer Oberdrevermann en Ad Gevers
Fotograaf: onbekend
Tekenaar: onbekend
Uitgeverij: Podszun
Jaar eerste druk: 2003
ISBN: 3-86133-336-8
Gekocht bij: Modelshow Europe, bij stand uitgever
Trefwoorden: bouwmachines, grote hydraulische graafmachines, Priestman, dagbouwzwaargewichten, rupstransporters van Marion, rupsschrapers, pijplijn-bouwplaatsen
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: 17*24 cm, 142 pagina’s
Aanschafprijs: 6 euro (lichte beschadiging)
Verdere bijzonderheden: Duitstalig. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar het ziet er erg interessant uit.

Trasse und Technik
Afbeelding
Titel: Trasse und Technik
Ondertitel: Erdgasleitungsbau in der Sowjetunion
Auteur: Ralf Koch
Fotograaf: verschillende
Uitgeverij: Verlag Danies & Koch
Jaar eerste druk: 2000
ISBN: onbekend
Gekocht bij: Modelshow Europe, bij stand uitgever
Trefwoorden: aardgasleidingbouw, USSR
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: A4, 130 pagina’s
Aanschafprijs: 25 euro
Verdere bijzonderheden: Duitstalig. Prachtig boek over aardgasleidingbouw in de Sovjetunie. Met uiteraard vooral veel communistische vrachtwagens en bouwmachines. Weer eens wat anders dan de spullen die we hier in het Westen rond zien rijden. Veel Foto's van voertuigen in extreme toestanden in Siberië. Ook veel Foto's van voertuigen die door de weg zijn gezakt en dergelijke. Naast de communistische voertuigen ook toch wel een aantal Westerse producten, zoals Komatsu en Faun. Geen Caterpillar, aangezien die het destijds vertikten om hun mooie spulletjes aan het grote boze Rusland te verkopen. Voor de liefhebbers van vreemde voertuigen een absolute must.

Multicar
Afbeelding
Titel: Multicar
Ondertitel: Der Alleskönner
Auteur: Udo Bols
Fotograaf: Multicar e.a.
Uitgeverij: Podszun
Jaar eerste druk: 2003
ISBN: 3-86133-325-2
Gekocht bij: Modelshow Europe, bij stand uitgever
Trefwoorden: Multicar
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: A4, 141 pagina’s
Aanschafprijs: 24,90
Verdere bijzonderheden: Duitstalig. Multicar is de enige vrachtwagenfabrikant uit de DDR die de val van de muur heeft overleeft. Begonnen als de Dieselameise (dieselmier), waar geen enkel comfort voor de chauffeur, zoals een stoel of een dak, te vinden was, is de Multicar uitgegroeid tot de moderne fabrikant die ze vandaag is. Een erg mooi boek, met veel prachtige Foto's, en een aanrader voor de liefhebbers van deze kleine alleskunners.

Muldenkipper
Afbeelding
Titel: Muldenkipper
Ondertitel: Geschichte, Technik, Einsätze
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs
Fotograaf: onbekend
Uitgeverij: Podszun
Jaar eerste druk: 2003
ISBN: 3-86133-327-9
Gekocht bij: Modelshow Europe, bij stand uitgever
Trefwoorden: dumpers, knikdumpers
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: A4, 190 pagina’s
Aanschafprijs: 18 euro
Verdere bijzonderheden: Iedere liefhebber van (knik)dumpers zou dit boek in de kast moeten hebben, ook degene die niet zo goed Duits kunnen. De grootste verzameling (knik)dumpers bij elkaar die ik ooit gezien heb, en de tegenwoordig vaak ingewikkelde familiebanden tussen de verschillende fabrikanten worden helder en met behulp van duidelijke en mooie Foto's erg goed uitgelegd. 18 euro is echt geen geld voor dit boek! Er is maar 1 conclusie die ik kan trekken: als je dit boek nog niet hebt: koop hem.

Die etwas anderen Bagger
Afbeelding
Titel: Die etwas anderen Bagger
Ondertitel: kuntinuierlich arbeitende Abbau- und Lademaschinen
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs
Fotograaf: onbekend
Uitgeverij: Podszun
Jaar eerste druk: 2004
ISBN: 3-86133-358-9
Gekocht bij: Modelshow Europe, bij stand uitgever
Trefwoorden: graafmachines, bizarre voertuigen, grondverzet
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: A4, 159 pagina’s
Aanschafprijs: 24,90
Verdere bijzonderheden: Duitstalig. Niet een van mijn persoonlijke favorieten, maar dat komt vooral omdat continu werkende graafmachines niet mijn directe interesse hebben. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een liefhebber van deze vreemde voertuigen dit boek niet zal willen missen.

Berühmte Baumaschinen
Afbeelding
Titel: Berühmte Baumaschinen
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs
Fotograaf: verschillende
Uitgeverij: Podszun
Jaar eerste druk: 1999
ISBN: 3-86133-221-3
Gekocht bij: Modelshow Europe, bij stand uitgever
Trefwoorden: bouwmachines, merken
Land van oorsprong: Duitsland
Formaat: A4, 142 pagina’s
Aanschafprijs: 18 euro
Verdere bijzonderheden: Duitstalig. Overzicht van alle grote en belangrijke fabrikanten van bouwmachines. Door de vele afbeeldingen van hoge kwaliteit is het boek ook erg interessant voor de niet Duitstalige grondverzetliefhebber.

Over het gebruik van foto's van externe sites: deze foto's komen van de sites van de uitgevers, of van sites die de desbetreffende boeken te koop hebben. Ik neem dus aan dat ze er geen probleem mee hebben dat ik in ruil voor een klein beetje bandbreedte hun waren aanprijs.

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

Ik ben toch hopelijk niet de enige op dit forum die boeken leest? ;) Beschrijving hoeft echt niet zo uitgebreid als ik heb gedaan hoor :)

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

Alexxxxx schreef:Ik ben toch hopelijk niet de enige op dit forum die boeken leest? ;) Beschrijving hoeft echt niet zo uitgebreid als ik heb gedaan hoor :)
Bart heeft zover ik weet ook wat boeken, die is er ook verzot op.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Nou dan zal ik ook maar even een deur in trappen! :D

Ik ben in op dit moment bezit van de volgende boeken:

Naam: Gouden boek over autokranen.
Auteur: Hans Kuipers.
Inhoud: Alles over autokranen: Historie, de giganten, hijstaal, van Seumeren, Mammoet, Lastra, de professionals, en wereldwijd hijswerk.
Uitgever: Truckstar/Uitgeverij Veldhuis.
Mijn mening: Mooi boek, 105 bladzijden en info over autokranen en bedrijven is beknopt weergegeven.

Naam boek: Building Giant Eartmovers.
Auteur: Eric C. Orlemann
Inhoud: Prime-movers - The ultra haulers, Revolutionary Texas iron - Le tournau's giant loaders, Fluid power - The O&K RH 400 hydraulic excavator, Milwaukee's finest - The P&H 4100 loading shovel, One stout super stripper - The Bucyrus-Erie 3850-B, The ultimate walking dragline - Big Muskie, Epliloog, Bibliografie, Index, 128 pagina's.
Uitgever: MBI Publishing.
Mijn mening: Erg mooi boek over de grote machines op aarde, het hele productie-proces van deze machines wordt beschreven, maar ook het werk dat deze machines moeten doen. Echt een aanrader, want ik lees 'm elke keer weer.

Naam boek: Berühmte Baumaschinen.
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs
Inhoud: Alle merken bouwmachines, 142 pagina's.
Uitgever: Podszun
Mijn mening: Van ieder merk een paar foto's en een korte omschrijving 'goed voor je basiskennis' dus.

Naam boek: Fuchs Chronik.
Auteur: Dieter Althoff & Horst Dieter Görg
Inhoud: Inhalt, Einrichtungen für die Landwirtschaft, Die ersten Ladergeräte und Kleinbagger, Selbstfahrende Mobilmaschinen - eine Marktlücke war gefunden, Die Universalbagger F 301, F 400, F 500, Die ersten Fuchs-Hydraulikbagger, Bagger, Krane und Lademaschinen - eine Baureihe, Fuchs als Teil der Schaeff-Gruppe, Fuchs und die Baumaschine-Historie, Technischer Anhang, 167 pagina's.
Uitgever: G.A. Promotion / Horst-Dieter Görg
Mijn mening: Alles over Fuchs staat in dit boek beschreven. Het is geschreven door 2 oud-Fuchs medewerkers in hart & nieren. Zeer gedetailleerd en voor de liefhebber een aanrader.

Naam boek: Giant Earthmovers.
Auteur: Keith Haddock
Inhoud: Echt alle grote grondverzetmachines! 224 pagina's.
Uitgever: MBI Publishing.
Mijn mening: Alle grote grondverzetmachines staan in dit boek nauwkeurig beschreven, wel met zwart-wit foto's. Dit doet er echter geen afbreuk aan vind ik.

Naam boek: Weserhütte Bagger.
Auteur: Ulf Böge & Rainer Volkwein.
Inhoud: Die Baumaschinen von Weserhütte, Der Anfang des Baggerbaus -Löffelbagger auf Schienen, Die Universal-Raupenbagger, Eine neue mechanische Baggergeneration ab 1948, Die hydro-pneumatische Baureihe, Bauschutt, SchweiB und Dieselöl - Aus dem Alltag eines W 180, Die hydraulischen Seilbagger, Die Hydraulikbagger, Typentabelle, 175 pagina's.
Uitgever: Podszun.
Mijn mening: Echt een heel mooi boek over een oud Duits machinemerk dat niet meer bestaat. Veel kleurenfoto's!

Naam boek: Orenstein & Koppel, 125 Jahre Baumaschinen, Lokomotive und Traktoren.
Auteur: Carsten Bengs.
Inhoud: O&K - Ein Unternehmen wird 125 Jahre, Eisenbahnen, Baumaschinen aus Berlin und Lübeck, Die frühen Baumaschinen, Die Seilbagger, Hydraulikbagger - Die neue Generation Baumaschinen, Die Erdhobel und Grader, Radlader und Raupen, Autokrane, 278 pagina's.
Uitgever: Podszun.
Mijn mening: Toppertje! Mooi en kleurrijk boek met veel foto's, ook in kleur en het geeft een heel goed gedetailleerd overzicht van de geschiedenis van O&K.

Naam boek: Demag, Bagger aus Düsseldorf.
Auteur: Dirk Böhmer.
Inhoud: Alles over Demag graafmachines, 143 pagina's.
Uitgever: Podszun.
Mijn mening: Alles over Demag graafmachines, van productie tot het werk wat er mee verzet moet worden. Wederom veel (kleuren) foto's. Alle graafmachines komen aan bod van klein tot groot.

Naam boek: Cat & Zeppelin, Ein halbes Jahrhundert in Deutschland.
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs
Inhoud: Alles over Cat en Zeppelin per 10 jaar weergegeven, 205 pagina's.
Uitgever: Podszun.
Mijn mening: Toppertje! Veel foto's ook in kleur en alles staat beschreven, van machine tot monteursverhalen. Een aanrader.

Naam boek: Alleskönner, Baumaschinen in Sondereinsätzen.
Auteur: Heinz-Herbert Cohrs.
Inhoud: Alle bouwmachines, maar dan in vele, vele uitvoeringen, 183 pagina's.
Uitgever: Podszun.
Mijn mening: Niet eens een keer een standaard machine, maar alle mogelijke varianten die je maar bedenken kunt staan beschreven. Een mooi en kleurrijk boek!

Naam boek: Heavy Equipment, The world's Largerst Machinery.
Auteur: John Carroll.
Inhoud: Alle bouwmachines, 192 pagina's.
Uitgever: Chartwell Books.
Mijn mening: Een verzameling folders, zo kun je het wel noemen. Alles is wel in kleur, maar meer bijzonders is het helaas niet. Jammer van het geld, achteraf bekeken.

Dit was het, tot nu toe althans..., voor vragen over deze boek kun je altijd even ee PB of mail sturen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

Ik heb er ook een paar zal alleen de titels opgeven omdat Bart en Alexxxxx vande meeste die ik heb al een goede beschrijving gegeven hebben :Y

Demag - 50 Years
Demag bagger
Building Giant Earthmovers
Heavy Plant
Caterpillar
Krane
Schwer transporte
Erdbewegungs machinen
Alleskonner
O&K seilbagger prospekte
O&K 125 jahre Baumachinen lokomotiven & tracktoren
Baumachinen
Bagger
Achtung swertransporte
Giant eartmovers
Euclid and Terex Eart-moving machines
Super-Duty Earthmovers
Abraumer
Das schwertransporte buch
Gouden boek over: Autokranen
Gouden boek over: Speciaaltransport
Gouden boek over: Afvaltransport en recycling
Gouden boek over: Reddingsvoertuigen
Gouden boek over: Kippers en Dumpers
Gouden boek over: Zwaartransport
Heavy Equipment
Zwaar materieel
Colossal Caterpillar The ultimate Eartmovers
Jahrbuch 2005 Schwrtransporte und autokrane
Jahrbuch 2005 Baumaschinen
Jahrbuch 2003 Baumaschinen
Jahrbuch 2002 Baumaschinen
Giganten op de weg deel 1 en 2
Ondeelbare lading deel 1,2,3,4.
Heavy Haulage and abnormal loads Volume 2
Heavy transport International Jan van wees
Trucks at works Saudi arabia Volume 3

en dan nog diverse over tracktoren en vrachtwagen boeken

Over vragen kun je altijd een prive bericht of mail sturen ( Deze tekts heb ik van Bart geleendt :Y )


Groet Vico
Laatst gewijzigd door Speedy op zo 12 jun, 2005 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Nou Vico, da's een aardig indrukwekkend lijstje! Zelf vind ik dat de boeken van uitgever Podszun één van de betere zijn.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

Dat ben ik volledig met jou eens, ik vindt die van Moter Buch Verslag een stuk minder
Ben laats in een Boekwinkel in stutgardt geweest die had meer boeken over grondverzet en zwaar transport dan over vrouwen :D
Was ik blij dat ik de pinpas vergeten was :evil:

Groet Vico
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Whahahahaha :D
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Ik heb slechts:

Jahrbuch Krane und Schwertransporte 2005
Jahrbuch Baumaschinen 2005
Jahrbuch Baumaschinen 2004
Heavy Plant
Ondeelbare Lading deel 1, 2, 3, 4 en 5
Jaarboek STM (1998?)

en nog eentje, maar die kan ik zo gauw niet vinden.

Randy
Laatst gewijzigd door Randy op zo 10 jul, 2005 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Maakt niets uit Randy, boeken zijn boeken! :Y
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”