Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met Bordermaker

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Foto's verkleinen met Bordermaker

Bericht door martin 520 »

Waarvoor veel dank voor deze duidelijke uitleg. We gaan het zeker gebruiken. (Y) (Y)
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
DafgekCanada
Forumlid
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
Locatie: Barneveld/Den Bosch

Re: Foto's verkleinen met Bordermaker

Bericht door DafgekCanada »

Bedankt Paul (Y) (Y) (Y) Het scheelt me nu een hele hoop tijd met dit programma.
Grt van Tristan Papenburg

Check out my Youtube channel

rowdytje
Starter
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 29 jul, 2009 17:53
Locatie: gorinchem

Re: Foto's verkleinen met Bordermaker

Bericht door rowdytje »

hallo,

een tijdje geleden heb ik dit allemaal al goed bekeken en toen kon ik eindelijk foto's plaatsen nu wou ik weer wat foto's plaatsen en kwam er dit te staan: De extensie brd is niet toegestaan. ik weet dus niet wat ik fout doe ik hoop dat iemand me kan helpen.

mvg Rowdy Roth
werken is leuk hou daarom altijd voldoende over voor je collega's

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Foto's verkleinen met Bordermaker

Bericht door André »

Staat bij "instellingen, tablbad instellingen" het uitvoerformaat wel op "jpg"?
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

rowdytje
Starter
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 29 jul, 2009 17:53
Locatie: gorinchem

Re: Foto's verkleinen met Bordermaker

Bericht door rowdytje »

nee het stond idd niet op jpg ik heb het verandert en het werkt (Y) bedankt voor de hulp :)

mvg Rowdy
werken is leuk hou daarom altijd voldoende over voor je collega's

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met Borderma

Bericht door Luukgroen »

ik heb helaas het probleem dat mij gemiddelde foto 3,5mb is waardoor ik de waardes zo laag moet zetten dat het niet meer de moeite waard is om de foto op het forum tezetten. :?
ik maak ze voortaan in een lager formaat op mijn camera maar zo heb ik helaas nog een grote hoeveelheid foto's die achterblijven..
weet iemand hoe ik dat kan voorkomen ? en als nog de foto's naar de 199kb kan krijgen?
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met Borderma

Bericht door Peter_S »

Luukgroen schreef:ik heb helaas het probleem dat mij gemiddelde foto 3,5mb is waardoor ik de waardes zo laag moet zetten dat het niet meer de moeite waard is om de foto op het forum tezetten. :?
ik maak ze voortaan in een lager formaat op mijn camera maar zo heb ik helaas nog een grote hoeveelheid foto's die achterblijven..
weet iemand hoe ik dat kan voorkomen ? en als nog de foto's naar de 199kb kan krijgen?
Hallo Luuk,

Met de drie hier beschreven fotobewerking programma's moet het mogelijk zijn om iedere foto, hoe groot oorspronkelijk ook, te verkleinen. Even uitvogelen hoe het moet en gaan met de banaan.

Tip van de meester; probeer je digitale foto altijd zo groot mogelijk te maken in zowel pixels als Mb's. Verkleinen kan altijd nog maar een eenmaal te "kleine" foto kun je nooit, maar dan ook nooit, meer groter maken.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met Borderma

Bericht door Luukgroen »

Peter ik ging verder zoeken en kwam easyresize tegen van jou. werkt stukken beter de foto's blijven me camera kwaliteit behouden.
daarnaast kost het wel iets meer tijd maar de kwaliteit is daar in tegen stukken beter.
hardstikke bedankt voor dat topic want dat heeft me dus echt goed geholpen bedankt. (Y)
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met Borderma

Bericht door geertyke »

Ken het probleem. Dan geeft het maximale pixellimiet problemen als direct wil plaatsen. Tot nu biedt uploaden via Imageshack de beste mogelijkheden. Als je daar de maximale instellingen instelt voor de afmetingen voor op het forum, zorgt softwaretechnisch op een of andere manier er toch voor dat hij altijd op forums past. Ga het maar proberen Luuk.

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met Borderma

Bericht door Luukgroen »

Geertyke ik heb nu die easyresize maar is echt een aanrader.
kijk maar in mijn bedrijfs topic werkt mooi plus geen risico's dat ze opeens kunnen verdwijnen. (Y)
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”