Over faillisementen...

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Over faillisementen...

Bericht door Vetpot »

Oxbow, ik ben het maar gedeeltelijk met jou eens, als je nieuw materieel hebt, heb je garantie van uit de fabrikant, en weinig kans op stilstand.
Als je ouder materieel hebt gaat je bedrijfszekerheid terug en moet je meer reserveren voor onderhoud en reparatie, wat in mijn werkzame leven sterk naar voren kwam zijn de bijkomende kosten, van bijvoorbeeld hijsmiddelen certificaten keuringen enz, die dikwijls niet direct herkent worden.
De dealer van een machine of auto wil graag een onderhoudscontract afsluiten voor de eerste vijf jaar, maar daarna word het moeilijker, dat is niet voor niets, omdat dan de risico's en kosten groter worden, daarbij gaat de internationale restwaarde na vijf jaar sterk achteruit, waardoor de afschrijving ook sterk word beinvloed .
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Over faillisementen...

Bericht door oxbow »

Iedereen heeft zijn eigen mening over ondernemen en gelukkig maar.

Maar als je vandaag de dag nog aan jong inruilen doet en onderhoudscontracten erbij neemt ben je met een machinepark van 60+ stuks snel bankroet.
Ik heb hier berekeningen voor wanneer voor ons een machine "technisch afgeschreven is" en als ze die km's/urenstand halen vliegen ze eruit, zitten ze boven de 85% zone gaan ze bij grote kosten eruit.

In 1985 kocht mijn vader een graafmachine en die ging probleemloos 8000 uur mee zei de verkoper, de volgende in 1990 was sneller beter en ging ook makkelijk 8000 uur mee, in 1995 kwam de volgende serie alweer sneller en beter maar ook op 8000 uur toch maar snel inruilen, daarna sinds 2000 is het nog steeds hetzelfde verhaaltje, ze worden sneller/beter/zuiniger. maar ruil toch maar vroeg in!! Als je met een A-merk machine draait kan je net veel geld verdienen door langer door te draaien en dan nog steeds voor veel geld in te ruilen.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door stamgast_2 »

Vetpot schreef: Maar toch denk ik dat dit onderwerp leeft binnen onze club, 340 keer bekeken binnen 18 uur, mag ik aannemen dat het leeft.
Weet wel zeker dat het leeft.

Voor en door elk bedrijf dat valt veranderd er gewoon een hoop in de samenleving. Het UWV. Heeft er straks genoeg in dienst. Jammer en goed dat we dat met ze alle betalen.

Maar zo als er wel meer aan haalde . Dat als er een bedrijf omvalt dat die het andere bedrijven knap moeilijk kan maken door gemis aan geld. Waar wel arbeid of materiaal voor geleverd is.

Op het moment is het denk ik voor niemand een ver van me bed show.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Over faillisementen...

Bericht door Vetpot »

[quote="oxbow"]Iedereen heeft zijn eigen mening over ondernemen en gelukkig maar.

En dat is toch het leuke van het ondernemen, maar ook van gedachte wisselen op het BMF hier.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Re: Over faillisementen...

Bericht door kapteinron »

Nog even over mensen die aandelen hebben http://nos.nl/artikel/2034558-investeer ... -kaal.html
ik ben gek maar niet achterlijk

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Over faillisementen...

Bericht door cjsiku »

Goed nieuws toch? Dat is nou precies de kracht van de aandeelhouder, een stabiel bedrijf opkopen, compleet uitkleden en een ander de teringzooi op laten knappen. Vorige maand was het de V&D, nu Attero, en zo gaat dat maar door ;)

Ben geen communist of linkse zielenpoot, maar als je dan dit soort dingen leest dan denk ik wel is bij mezelf, met sommige dingen waren ze in Rusland toch wat slimmer :)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door Bart »

Verzekeraar Nationale Nederlanden en pensioenfonds PGGM hebben een belang in Waterland dat Attero heeft kaal geplukt.
Het uitgekeerde dividend komt ten goede aan de baten van deze ondernemingen, maar daarvoor mag een afvalverwerker (en personeel) bloeden.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door stamgast_2 »

Bart schreef:Verzekeraar Nationale Nederlanden en pensioenfonds PGGM hebben een belang in Waterland dat Attero heeft kaal geplukt.
Het uitgekeerde dividend komt ten goede aan de baten van deze ondernemingen, maar daarvoor mag een afvalverwerker (en personeel) bloeden.
Geeft toch een rare na smaak aan me pensioenfonds
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door martin 520 »

Even een stukje uit de telegraaf van een bedrijf wat de meesten wel kennen.
Dit is natuurlijk wel een hele slimme manier van zakendoen.

Dik Wessels verdient half miljard aan verkoop Eurofiber.

Van onze financiële redactie
AMSTERDAM -

Bouwmiljardair Dik Wessels heeft in twee stappen een duizelingwekkende €560 miljoen winst gemaakt op de verkoop van glasvezelaanlegger Eurofiber.
Dat blijkt uit berekeningen van De Financiële Telegraaf. De verkoop van zijn resterende belang van 20% in Eurofiber leverde Wessels deze week zo'n €175 miljoen op. In 2012 verkocht hij al een belang van zo'n 75% voor grofweg €485 miljoen.
De verkoop van de aandelen leverde Wessels dus €660 miljoen op. Dat is veel meer dan Wessels in 2006 betaalde, toen hij Eurofiber kocht van ABN Amro. Volgens een goed ingevoerde bron bedroeg de overnamesom €100 miljoen, inclusief schulden (toen €50 miljoen). Uiteindelijk heeft Wessels, puur op de aandelentransacties, €560 miljoen winst gemaakt.
Eurofiber maakt dan ook een stormachtige groei door.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door Bart »

Dat doet Dik goed.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”