Over faillisementen...

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door janbak »

zijn er ook geen faillisementen ? door dat een ondernemer zijn bedrijf wil verkliene , om dat de prijzen waar voor er gewerkt moet worden heden niet naar hun zien zijn ,te veelwerk ( zorgen over personeel inzet materiaal bezetting )voor wat er verdient woord, dus personeel en materiaal weg, materiaal berg niet veel op en personeel kost heel veel geld om er van af te komen,
ik had een gesprek met een nl transport bedrijf van 11 auto s die wil de 10 man af danken om alleen verder te werken die kon niet anders dan de bv failiet te laten gaan, ik zie en hoort er meer bedrijven over die een afdeling dicht doen ook grote bedrijven
Laatst gewijzigd door janbak op zo 17 mei, 2015 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door J Witteveen »

Beste jan

Is het mogelijk dat je in goed Nederlands je verhaal doet ? En niet in half steno ! Misschien als je wat op je toetsenbord geslagen hebt het je het in scherm eens gaat lezen en daarna op de bevestig knop drukt.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door Bart »

Het is mij wel duidelijk en ook al is het niet correct, toch kan ik me wel voorstellen dat zal een ondernemer deze overweegt.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door janbak »

even heel kort , wat een ondernemer heeft verdient de afgelopen jaren en moet afgeven aan vakbonden om zijn personeel af te danken , om dat er geen goeden ( betaalde ) opdrachten meer zijn , kan je alleen maar een dien doen de boeken neerlegen ( dat is geen doorstart )maar alleen gaan werken dat is vind ik een gezonde zaak

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door stamgast_2 »

Dan moet je met uitzendkrachten werken. Die kan je dumpen als je ze niet nodig heb.
Of zzp ers. Maar ook niet janken als er meer schade is door dat je niet de vak mensen heb die je wilde hebben.


Het valt onder de risico's van het ondernemen dat als je het druk heb je goed kan verdienen. En je waarschijnlijk personeel nodig heb.

En ja die rustige momenten moet je op kunnen vangen.
Personeel is zorgen.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door janbak »

geacht stamgast, als eerst een mens dump je niet , maar bedankt je !
en als tweede bij uitzendkrachten en zzp ers zitten ook vakmensen tussen , bij vast personeel zit ook rommel tussen die niet weten wat zij doen !
ondernemers risico's , wat er in 2009 is gebeurt dat heeft niemand zien aankomen , of verwacht !
en een klein bedrijf heb tot heden nog niet de steun kunnen krijgen zo als de banken en grote bedrijven (ballast)
5 jaar rustige momenten kan geen enkel klein bedrijf op vangen!
en personeel mag geen zorg zijn bij een klein bedrijfje hoort het te zijn of je het voor je zelf doe ( het is ook voor je eigenbrood toch )

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door J Witteveen »

Beste Stamgast

Toevallig ben ik het met Janbak eens . Het is zo dat als je het vooral moet verdienen met het personeel ,dus bijvoorbeeld een graafmachine met machinist dan valt het niet mee om stille momenten op te vangen . En net wat Jan zegt 5 moeilijke jaren houd bijna niemand vol en met de oude ontslag regeling was het dat je voor ieder jaar dat een werknemer in dienst was er een maand salaris mee gegeven moest worden bij ontslag. Dat hield in dat je loonkosten in een moeilijke tijd met 10% omhoog gingen !
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door janbak »

het ontslag systeem moet gewoon wat minder kostelijk worden ( 50 % van het personeel er uit en kunnen overleven) een stuk minder faillisementen ,

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door martin 520 »

Jan,
Het is wel erg kort door de bocht om te zeggen dat het personeel " er zo maar uit moet" als het even slechter gaat.
Het is niet alleen personeel wat de dure kosten met zich mee brengt in moeilijke tijden.
Als we om ons heen kijken zien we genoeg bedrijven die het loodje gelegd hebben juist omdat de directie geld uitgaf aan; een mooie grote werkplaats, (er gaat toch steeds minder kapot) een prachtig kantoorpand,(alles is toch geautomatiseerd) een groot terrein thuis om de machines te stallen (machines moeten niet thuis staan maar aan het werk zijn) en noem maar op.

Nog een klein voorbeeld; Een van de grootste bouwbedrijven is aan het werk in Afrika samen met een concollega. De uitvoerder constateerd dat er op een sleephopper een beeldscherm stuk is van de GPS.
Uitvoerder gaat naar de wal, koopt ter plaatse een nieuw scherm voor €150, instaleerd het scherm en een kleine 2 uur draait alles weer.
Iedereen blij, werk gaat door.
Totdat er een paar dagen later een belletje komt van het hoofdkantoor met de vraag waar de uitvoerder mee bezig was, want zoiets hoorde te lopen via het hoofdkantoor en via de afdeling inkoop.
Uiteraard duurde het dan wel een week voordat er een gekocht was, en nog een week voordat het in Afrika was. En al die tijd zou de sleephopper in de haven gelegen hebben.
Gevolg; UItvoerder mocht naar huis, om zich te bezinnen over zijn fouten. 2 weken later mocht hij weer verder in Afrika.
Neem me niet kwalijk, maar als zulke mensen op kantoor niet beter rekenen kunnen wat alles operationeel kost, begrijp ik nu heel best waarom het zwaard van Damocles hun boven het hoofd hangt.

De strekking van dit verhaal; Reorganiseer niet op de machinisten, maar zoek de oplossing in andere oplossingen.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Over faillisementen...

Bericht door stamgast_2 »

Zal de laatste zijn die zegt dat er geen vak mensen tussen zzp ers zitten. Anders ga je dat risico niet lopen zonder werk te zitten.

Maar een zzper heeft niet de betrokkenheid bij een bedrijf.

Wij werken nu met mensen van de lokale arbeidsmarkt. Daar zitten prima vak mensen tussen. Alleen maken hun soms andere afwegingen. Wij in de zin van vast personeel kijken ook naar schade voorkomen. Het overgrote deel van de ingehuurde manen hier boeit het niet of er een ruit sneuvelt van de kraan. Of er een deuk in het plaatwerk komt.

En ja dit is een erg lange tijd nu dat bedrijven het slecht hebben. Iets waar je met ze allen mee te maken heb.

Gaat mij om dit stuk.
janbak schreef:even heel kort , wat een ondernemer heeft verdient de afgelopen jaren en moet afgeven aan vakbonden om zijn personeel af te danken , om dat er geen goeden ( betaalde ) opdrachten meer zijn , kan je alleen maar een dien doen de boeken neerlegen
Je risico van personeels koste In slechte tijden kan je alleen verkleinen door zzp ers of uitzendkrachten. Nadeel is dat deze vaak duurder zijn.

Ik snap dat het als ondernemer moeilijk is om het goed te doen.

Maar een mes snijdt aan 2 kanten
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”