Veilig(er) werken met graafmachines

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Henk Wijnholds
Starter
Berichten: 143
Lid geworden op: za 1 feb, 2014 22:17
Locatie: Het leukste dorp van Drenthe, Annen!
Contacteer:

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door Henk Wijnholds »

Heel goed Sytze,

Ik klop nog wel bij jou aan want over opleidingen valt nog wel het een en ander te melden..

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door sytzecat »

(Y)
Henk Wijnholds schreef:Heel goed Sytze,

Ik klop nog wel bij jou aan want over opleidingen valt nog wel het een en ander te melden..
Sytzecat

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door janbak »

wat heb ,het voorzien een opleiding ? de heel ouden onder ons zijn als smeerjongen in het vak gekomen , daar na op een atlas 512 en 90% met een ford trekker er onder , je werkte samen grondwerke en kraanman ja, je werk samen , wat doe men nu , niet meer samen werken maar elkaar verwijten je dit hij dat ? werk weer eens samen , dan heb je dat volk van opliedingen niet nodig , kapitaal verloten , aan advies en studie burovolk .

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door rick123 »

janbak schreef:wat heb ,het voorzien een opleiding ? de heel ouden onder ons zijn als smeerjongen in het vak gekomen , daar na op een atlas 512 en 90% met een ford trekker er onder , je werkte samen grondwerke en kraanman ja, je werk samen , wat doe men nu , niet meer samen werken maar elkaar verwijten je dit hij dat ? werk weer eens samen , dan heb je dat volk van opliedingen niet nodig , kapitaal verloten , aan advies en studie burovolk .
Ik snap je manier van denken Jan, maar tegenwoordig moet je gewoon al je papiertjes hebben en aan de regeltjes voldoen. Zo niet dat heb je direct een probleem met de overheid of arbo, dit zie je bij de verplichte nascholing etc. Daarbij gaat de volgende keer de opdracht gewoon naar een ander bedrijf... Tijden veranderen... :) Tegenwoordig is er voor ieder vak een gerichte opleiding, terwijl dat er vroeger nauwelijks was. Zag laatst op Internet alle MBO opleidingen die worden aangeboden voor in de bouwsector, je wordt er gek van zoveel!

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door janbak »

rick123 schreef:
janbak schreef:wat heb ,het voorzien een opleiding ? de heel ouden onder ons zijn als smeerjongen in het vak gekomen , daar na op een atlas 512 en 90% met een ford trekker er onder , je werkte samen grondwerke en kraanman ja, je werk samen , wat doe men nu , niet meer samen werken maar elkaar verwijten je dit hij dat ? werk weer eens samen , dan heb je dat volk van opliedingen niet nodig , kapitaal verloten , aan advies en studie burovolk .
Ik snap je manier van denken Jan, maar tegenwoordig moet je gewoon al je papiertjes hebben en aan de regeltjes voldoen. Zo niet dat heb je direct een probleem met de overheid of arbo, dit zie je bij de verplichte nascholing etc. Daarbij gaat de volgende keer de opdracht gewoon naar een ander bedrijf... Tijden veranderen... :) Tegenwoordig is er voor ieder vak een gerichte opleiding, terwijl dat er vroeger nauwelijks was. Zag laatst op Internet alle MBO opleidingen die worden aangeboden voor in de bouwsector, je wordt er gek van zoveel!
het is niet slecht dat er nu meer scholing is, maar de ingehuurde buitenlandse medewerker moet dan ook zijn scholing hier doen , en goed de taal beheren !

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door rick123 »

Dat ben ik helemaal met je eens Jan! (Y)

Gebruikersavatar
Steefmobiel
Starter
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 5 feb, 2012 18:22
Locatie: Oudkarspel nh

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door Steefmobiel »

Hallo Henk,

ik heb zojuist je formulier ingevuld.
succes met je studie

grt stefan

Gebruikersavatar
Henk Wijnholds
Starter
Berichten: 143
Lid geworden op: za 1 feb, 2014 22:17
Locatie: Het leukste dorp van Drenthe, Annen!
Contacteer:

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door Henk Wijnholds »

Ik ben klaar met het onderzoek naar veiliger werken met grondverzetmachines. M'n scriptie is af en de presentatie en verdediging volgt in september.

Zodra ik m'n diploma heb kom ik, zoals beloofd, terug met de resultaten. Het aandeel in het rapport van de machinistenenquête is groot. Groter dan ik had verwacht en het antwoord op de vraag "hoe gaan we veiliger werken?" is een heel ander antwoord dan ik verwacht had.

Ik wil het antwoord nu nog niet verklappen, nog even geduld, maar wil jullie bij deze wel hartelijk bedanken voor de medewerking.

Groet,
Henk

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door Bart »

Ik ben benieuwd naar het rapport, maar ook naar wat jij had verwacht.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Veilig(er) werken met graafmachines

Bericht door pascal312liebherr »

Ik ook wel eigenlijk :)
..

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”